• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
کولر گازی حاره‌ای چیست؟

کولر گازی از سیستم‌های تهویه مطبوعی است که در سال‌های اخیر مورد توجه زیاد کاربران قرار گرفته است. انواع کولر گازی و اسپلیت مناسب‌ترین وسیله برای خنک کردن محیط در گرمای سخت تابستان هستند. البته امروزه کولرهای گازی و اسپلیت‌ها را به صورت دو منظوره برای دو کارکرد گرمایشی و سرمایشی تولید می‌کنند تا به خوبی قادر به پاسخگویی نیازهای کاربران باشند. بنابراین کاربران می‌توانند در تمام سال از این سیستم تهویه مناسب استفاده بهینه را داشته باشند. کولرهای گازی و اسپلیت‌ها براساس معیارهایی خاص طراحی می‌شوند. یکی از این معیارها، اقلیم‌های مختلف جغرافیایی هستند. تولیدکنندگان این محصولات به منظور کارایی بهتر و ارائه راندمان کاری بیشتر، کمپرسور آن‌ها را براساس شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف جغرافیایی طراحی می‌کنند. از این رو کولرهای گازی براساس اقلیم‌های جغرافیایی در سه گروه قرار می‌گیرند. مقاله امروز سایت بانه ویترین در مورد کولر گازی حاره‌ای چیست؟، منتشر شده است.

کولر گازی حاره ای چیست؟

کولر گازی چیست؟اجزای سازنده اصلی در کولر گازیشرایط مناسب آب و هوایی با عملکرد کولر گازیکولر گازی حاره‌ای چیست؟جمع‌بندی

کولر گازی چیست؟

بهتر است در ابتدا با تعریفی مختصر از کولر گازی آشنا شویم. کولر گازی یک دستگاه تهویه مطبوع است که امروزه در برخی از مدل‌های خود به قابلیت گرمایشی نیز مجهز شده است. کولر گازی انواع مختلفی دارد و در چندین طرح گوناگون از جمله اسپلیت‌ها به بازار ارائه می‌شود. این محصولات از سیکل تبرید تراکمی برخوردار هستند و وظیفه کنترل و تعادل‌سازی دمای محیط را بر عهده دارند. یکی از کارهای مهمی که کولر گازی انجام می‌دهد کنترل رطوبت هوای محیط در حد استاندارد است. کولر گازی با قابلیت رطوبت‌زدایی، میزان رطوبت موجود در هوا را تنظیم کرده و شرایطی ایده‌آل را فراهم می‌آورد. همچنین این محصولات با قابلیت تصفیه‌کنندگی، هوایی تمیز و عاری از آلاینده را در محیط به جریان درمی‌آورند و به حفظ سلامتی افراد کمک می‌کنند. در ادامه این مطلب پس از معرفی بخش‌های سازنده کولر گازی به سوال کولر گازی حاره‌ای چیست؟ پاسخ خواهیم داد.

کولر گازی حاره ای گرمسیری چیست

اجزای سازنده اصلی در کولر گازی

سیکل کاری کولر گازی از اتحاد و همکاری اجزای اصلی آن، راندمان بالایی را ارائه می‌دهد. اجزای اصلی تشکیل‌دهنده کولر گازی عبارت‌اند از کمپرسور و شیر انبساط و کندانسور و لوله مویین و اواپراتور که هر یک از آن‌ها به طور مجزا کاری را بر عهده دارد که بخشی از سیکل تبرید است. هر یک از این قطعات با فعالیت مداوم خود فرآیند سرمایشی یا گرمایشی را پیش می‌برند. کمپرسور بیشترین وظیفه در سیکل تبرید را بر عهده دارد. این قطعه با متراکم‌سازی گازی مبرد، حجم آن را کاهش داده و فشار و دمای آن را بالا می‌برد. کمپرسور اولین قطعه است که سیکل تبرید را آغاز می‌کند. برای همین طراحی اولیه و متناسب با شرایط محیطی کولر گازی برای افزایش راندمان کاری آن، روی کمپرسور به کار رفته در دستگاه صورت می‌گیرد. برای مثال ظرفیت یک کولر گازی در کمپرسور آن پیاده می‌شود.

ظرفیت مولفه‌ای است که براساس متراژ محیط تعیین می‌شود و بیان‌گر مقدار بازدهی کولر گازی در مساحتی مشخص از محیط است. مولفه دیگری که کمپرسور براساس آن طراحی می‌شود، نوع آب و هوای مناطق مختلف جغرافیایی است. کمپرسورهای به کار رفته در کولرهای گازی به سه دسته معتدل، سردسیری و حاره‌ای یا تروپیکال تقسیم می‌شوند. براساس این دسته‌بندی کولرهای گازی در سه کلاس آب و هوایی T1 و T2 و T3 قرار می‌گیرند. موضوع بحث این مقاله کولر گازی حاره‌ای چیست؟، است که در ادامه پست به آن خواهیم پرداخت.

کولر گازی حاره ای یعنی چه

شرایط مناسب آب و هوایی با عملکرد کولر گازی

یک مولفه مهم در مقدار بازدهی کولر گازی ناحیه آب و هوایی است که در آن قرار می‌گیرد. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم کولرهای گازی دارای کلاس آب و هوایی متفاوت از هم هستند. هر کولر گازی تنها در شرایطی که در کلاس آب و هوایی مناسب خود قرار داشته باشد قادر به ارائه بازدهی مطلوب و راندمان بالا خواهد بود. بنابراین هنگام خرید به این نکته دقت کنید که کولر گازی با کلاس آب و هوایی که متناسب با شرایط آب و هوایی محل زندگی شما باشد را انتخاب نمایید. دسته اول کولرهای گازی براساس شرایط اقلیمی، کلاس آب و هوایی T1 را شامل می‌شود. این دسته از کولرهای گازی برای مناطق جغرافیایی که آب و هوایی معتدل دارند طراحی شده‌اند. این نوع از کولرهای گازی تا دمای 45 درجه سانتی‌گراد توان فعالیت دارند.

کولر گازی حاره ای چیست؟

دسته دوم شامل کولرهای گازی کلاس آب و هوایی T2 است. این دسته از کولرهای گازی برای اقلیم‌های سردسیری مناسب هستند. عملکرد کمپرسور این کولرهای گازی بیشتر در حالت گرمایش آن تقویت شده است. کلاس آب و هوایی T3 کولرهایی گازی را شامل می‌شود که برای مناطق گرم و حاره‌ای طراحی شده‌اند به این کولرهای گازی تروپیکال نیز گفته می‌شود. این نوع از کولرهای گازی توان سرمایشی بسیار بالایی دارند و به کمپرسوری قدرتمند مجهز هستند. توجه داشته باشید که چنانچه کولر گازی مناسب با آب و هوای اقلیم زندگی خود خریداری نکنید، علاوه بر این که بازدهی کمی خواهد داشت، طول عمر آن نیز کم خواهد شد و به سرعت فرسوده می‌شود. لازم به ذکر است ظرفیت و کلاس آب و هوایی کولر گازی در تعیین قیمت خرید کولر گازی موثر است.

کولر گازی حاره ای چیست؟

کولر گازی حاره‌ای چیست؟

کولرهای گازی حاره‌ای برای استفاده در مناطق جنوبی و مرکزی کشور که آب و هوای گرمسیری دارند، طراحی شده‌‌اند. زیرا این نوع از کولرهای گازی قدرت پاسخگویی تا دمای 55 درجه سانتی‌گراد را دارند. این دسته از کولر گازی بدون اینکه دچار هیچ مشکلی شوند در گرم‌ترین روزهای تابستان نیز بیشترین بازدهی را خواهند داشت. کولرهای گازی حاره‌ای دارای کمپرسورهای بسیار قدرتمند با کارایی بالا هستند که توان سرمادهی بسیار قوی با سرعت بسیار بالایی را دارند. کمپرسورهایی که در این نوع از کولر گازی‌ها استفاده می‌شوند بیشتر از نوع کمپرسور اسکرول است. کمپرسور اسکرول برای ظرفیت‌های بسیار بالا استفاده می‌شود. مانند کولرهای گازی با ظرفیت 36 هزار بی‌تی‌یو به بالا، زیرا توان فشرده‌سازی این کمپرسور بسیار زیاد است.

بعضی دیگر از کولرهای گازی مجهز به کمپرسور روتاری تروپیکال هستند. این نوع از کمپرسور نیز می‌توانند حجم زیادی از گاز مبرد را در هر سیکل تبرید فشرده کنند. بنابراین مقدار سرمایی که تولید می‌کنند بسیار زیاد خواهد بود از این رو راندمان کاری فوق‌العاده بالایی خواهند داشت. این کولرهای گازی چون از کمپرسورهای پیشرفته بهره می‌برند، مصرف انرژی کمی دارند و عملکرد آن‌ها بهینه است. البته از کمپرسورهای پیستونی نیز در تعدادی از کولرهای گازی حاره‌ای استفاده می‌شود. اما کارایی این کمپرسورها نسبت به دو کمپرسور دیگر کمتر بوده و همچنین میزان مصرف انرژی آن نیز بیشتر است.

 کولر گازی حاره ای چیست؟

برای اطلاع از مقالات جدید کانال تلگرام بانه ویترین را دنبال کنید

جمع‌بندی

امروز در این مقاله همراه با معرفی کولر گازی به سوال کولر گازی حاره‌ای چیست؟ پاسخ دادیم. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم کولرهای گازی براساس شرایط آب و هوایی که در مناطق مختلف جغرافیایی حکم فرما است به سه دسته کولر گازی معتدل و کولر گازی سردسیری و کولر گازی حاره‌ای دسته‌بندی می‌شوند. کولرهای گازی حاره‌ای در مناطقی با آب و هوای گرم کاربرد دارند. این نوع از کولرهای گازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادر به کار تا دمای 55 درجه سانتی‌گراد هستند. کولر گازی حاره‌ای دارای کمپرسوری قدرتمند است که بهترین عملکرد دارد و می‌تواند بیشترین راندمان و بازده را ارائه دهد.

همچنین این نوع از سیستم‌های تهویه مطبوع قابلیت رطوبت‌زدایی دارند. زیرا در مناطق حاره‌ای رطوبت موجود در هوا زیاد است. وجود رطوبت زیاد مشکل‌ساز بوده و عواقبی مخرب به همراه دارد از این رو با تجهیز کولر گازی حاره‌ای به قابلیت رطوبت‌زدایی این دستگاه می‌تواند رطوبت هوا را در حد نرمال حفظ کند. کولر گازی حاره‌ای در کلاس آب و هوایی T3 قرار می‌گیرد. اگر از این محصول در شرایط اقلیمی مناسب استفاده شود و سرویس آن را به طور مرتب انجام دهید، طول عمر آن افزایش می‌یابد و برای سال‌های زیادی کارکرد مفید خواهد داشت.

کولر گازی حاره‌ای چیست؟

کولرهای گازی براساس شرایط آب و هوایی که در مناطق مختلف جغرافیایی حکم فرما است به سه دسته کولر گازی معتدل، سردسیری و حاره‌ای دسته‌بندی می‌شوند. کولرهای گازی حاره‌ای در مناطقی با آب و هوای گرم کاربرد دارند. این نوع از کولرهای گازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادر به کار تا دمای 55 درجه سانتی‌گراد هستند.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کولر گازی ایستاده برای مغازه
کولر گازی ایستاده برای مغازه

به علاوه، کولرهای گازی ایستاده به دلیل امکانات اضافی پیشرفته، مصرف انرژی بهینه، و سهولت در نصب و نگهداری، گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود کیفیت هوای داخلی و افزایش رضایت مشتریان خود هستند.در این مقاله به بررسی  کولر گازی...

کولر گازی گری 12000
کولر گازی گری 12000

با ورود به فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی مناسب برای خانه یا محل کار اهمیت زیادی پیدا می‌کند. کولر گازی گری 12000 یکی از گزینه‌های محبوب در این حوزه است که با ویژگی‌های برتر خود، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده...

کنترل کولر گازی ال جی با موبایل
کنترل کولر گازی ال جی با موبایل

کولر گازی ال جی با قابلیت کنترل از راه دور از طریق موبایل، تجربه‌ای مدرن و راحت را برای کاربران فراهم می‌آورد. با استفاده از اپلیکیشن «LG ThinQ»، کاربران می‌توانند به آسانی کولر گازی خود را از هر نقطه‌ای که به اینترنت متصل هستند، کنترل...

بهترین کولر گازی ایستاده 36000
بهترین کولر گازی ایستاده 36000

با شروع فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی ایستاده با عملکرد بالا و کارایی موثر برای ایجاد محیطی خنک و راحت بسیار مهم است. در این راهنما، به بررسی بهترین کولر گازی ایستاده 36000 خواهیم پرداخت، و ویژگی‌های کلیدی، مزایا، و نکات خرید این نوع...

کولر گازی گری با گاز r410
کولر گازی گری با گاز r410

کولرهای گازی یکی از پرکاربردترین وسایل سرمایشی در جهان هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم می‌کنند. یکی از برندهای مطرح در این زمینه، گری (Gree) است که با تولید کولرهای گازی با کیفیت و کارایی بالا، توانسته...

کولر گازی جنرال در بانه
کولر گازی جنرال در بانه

با پیشنهادات جذاب در بانه ویترین، با کولر گازی پیشرفته جنرال، راحتی و آرامش را به فضای خود بیافزایید. کولر گازی جنرال دارای اختراعات نوآورانه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا خنکی یا گرمای دلخواه خود را به طور موثر و آسان به دست...

انواع کولر گازی ایستاده
انواع کولر گازی ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده به دلیل قدرت بالای سرمایش و گرمایش و همچنین طراحی مناسب برای فضاهای بزرگ و عمومی، بسیار محبوب هستند. این نوع کولرها در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در این محتوا  به بررسی...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.