• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

کولر گازی یک سیستم تهویه مطبوع پرکاربرد است که مصرف‌کنندگان زیادی دارد. این محصول به منظور گرم‌سازی و سردسازی محیط به کار می‌رود. اما تنها کار این دستگاه ایجاد سرمایش و گرمایش نیست. کولر گازی قابلیت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها تصفیه‌کننندگی هوا است. اینگونه محصولات به فیلترهای قدرتمندی مجهز هستند که توان فیلتراسیون هوا را دارند و قادر به جذب هر نوع عامل آلرژی‌زا و بیماری‌زا هستند. بنابراین با به جریان درآوردن هوایی تازه و عاری از آلاینده، سلامت افراد را تضمین می‌کنند. علاوه بر این، فیلتر کارایی کولر گازی را افزایش می‌دهد. اما برای این که فیلتر بهترین عملکرد را داشته باشد، لازم است در فواصل زمانی مشخص تمیز شود تا بهترین کارایی را داشته باشد. تمیز کردن فیلتر کولر گازی کاری ساده است که در صورت آگاهی از مراحل کار، می‌توانید به راحتی از عهده آن برآیید. امروز در سایت بانه ویترین، نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی را به شما آموزش می‌دهیم.

چگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم

معرفی فیلتر کولر گازینحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی گام اول برای تمیز کردن فیلتر کولر گازیگام دوم برای تمیز کردن فیلتر کولر گازیگام سوم تمیز کردن فیلتر کولر گازیگام چهارم تمیز کردن فیلتر کولر گازیچگونه از اسپری تمیزکننده فیلتر کولر گازی استفاده کنیم؟زمان مناسب برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی چه موقع است؟جمع بندی

معرفی فیلتر کولر گازی

یکی از مهمترین کارهایی که برای نگهداری از کولر گازی باید انجام دهید، تمیز کردن فیلتر آن است. فیلتر کولر گازی روی کویل‌های پنل یونیت داخلی قرار گرفته است. وظیفه فیلتر جذب گرد و غبار و میکروب و باکتری و ویروس یا هر نوع آلاینده دیگر از هوا و جلوگیری از انتشار آن‌ها است به طور کلی فیلتر وظیفه فیلتراسون و استریل کردن هوای محیط را بر عهده دارد. هوایی که توسط فن اپراتور به داخل دستگاه کشیده می‌شود ابتدا از فیلتر عبور می‌کند. فیلتر مانند یک صافی کلیه آلاینده‌های مضر را از هوا گرفته و مانند صافی تنها هوای خالص و تمیز را از خود عبور می‌دهد.

با توجه به این امر که فیلتر به طور مداوم در حال فعالیت است و آلودگی‌ها و آلاینده‌ها را در خود جمع می‌کند. بنابراین لازم است به صورت مرتب، آن را تمیز کرد. کثیف شدن فیلتر کولر گازی مانع از کارآمدی دستگاه شده و کار آن را مختل می‌کند. بنابراین لازم است مرتبا سرویس شود. البته در صورتی که احساس کردید کولر گازی درست کار نمی‌کند شاید مشکل از کثیف بودن فیلترهای آن باشد پس قبل از سرویس دوره‌ای آن را تمیز کنید. نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی را در ادامه این مطلب شرح خواهیم داد.

راه حل تمیز کردن فیلتر کولر گازی

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

شاید فکر می‌کنید که فردی فنی نیستید و نمی‌توانید فیلتر کولر گازی را تمیز کنید. اما بهتر است بدانید که تمیز کردن فیلتر کولر گازی کاری بسیار ساده است و می‌توان به راحتی با کسب اطلاعات درست و انجام مرحله به مرحله آن‌ها، فیلتر دستگاه خود را تمیز کنید. معمولا تمیز کردن فیلتر کولر گازی با هر بار سرویس کاری دستگاه و توسط سرویس‌کار انجام می‌شود. اما به علت آلودگی هوا بهتر است این کار را زودتر و در فواصل زمانی کوتاه‌تر انجام دهید. آموزش گام به گام تمیز کردن کولر گازی به شما کمک می‌کند تا بدون صرف هزینه‌های اضافی به راحتی از عهده این کاربرآیید. شرح نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی را در ادامه مطالعه خواهید کرد.

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

 گام اول برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی

برای انجام هر کاری قبل از شروع باید ایمنی را بررسی کرد تا در حین کار مشکلی پیش نیاید. پس قبل از شروع به تمیز کردن کولر گازی، ابتدا آن را خاموش کنید. اکثرا برای کولرهای گازی از یک فیوز برق مجزا از سیستم اصلی خانه، استفاده می‌شود. پس قبل از شروع به کار دکمه فیوز را زده و جریان ورودی برق را به سیستم قطع نمایید. سپس لازم است تا قاب و پنل دستگاه باز شود. در دو طرف کولر گازی دو فرورفتگی طراحی شده تا کار باز کردن پنل را آسان‌تر کند. بهتر است هر دو فرو رفتگی را هم زمان نکشید. پیشنهاد می‌دهیم ابتدا به یک طرف از فرو رفتگی دست برده و آن را بکشید سپس طرف دیگر را بکشید و قاب را بردارید.

 

گام دوم برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی

قاب دستگاه را در مرحله اول نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی، برداشتیم. اکنون فیلترهای به کار رفته در کولر گازی به راحتی قابل رویت هستند. برداشتن فیلترها گام دوم برای تمیز کردن آن‌ها است. برای این که فیلترها را بردارید، لازم است لبه پایین فیلتر را گرفته و آن را به طرف خود بکشید. فیلتر به آسانی و سریع از جا درآمده و بیرون کشیده می‌شود. اما لازم است که به تعداد فیلترهای به کار رفته در دستگاه خود دقت کنید. زیرا بیشتر کولرهای گازی دو فیلتر دارند و برخی دیگر حتی بیشتر هم دارند. پس دقت کنید که فیلتری را جا نگذارید هر دو را برداشته و تمیز نمایید.

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

گام سوم تمیز کردن فیلتر کولر گازی

بعد از این که فیلترها را از درون دستگاه خارج کردید، وقت آن می‌رسد که فیلترها را شستشو دهید. برای شستن فیلترها به مواد شوینده و برس نیاز دارید. کمی از مواد شوینده را روی فیلتر بریزید و با استفاده از یک برس و فشار زیاد آب، آن را شستشو دهید. البته به جای برس بهتر است از مسواک برای شستن فیلترها استفاده کنید. به این ترتیب کلیه آلودگی‌هایی که روی فیلتر انباشته شده‌اند و همچنین هر نوع لکه و جرمی که روی فیلتر را پوشانده باشد به طور کامل از بین رفته و فیلتر تمیز می‌شود. بعد از اتمام شستشو، فیلترها را بگذارید تا آب آن‌ها رفته و به طور کامل خشک شوند.

 

گام چهارم تمیز کردن فیلتر کولر گازی

اکنون عملیات تمیز کردن فیلتر کولر گازی به پایان رسیده است. پس زمان نصب و قرار دادن دوباره فیلتر است. برای قراردهی دوباره فیلتر، اول باید بالای فیلتر را در جای خود قرار داده و بعد پایین آن را وارد محل جای گیری آن نمایید. پس برای نصب دوباره فیلتر از عقب آن شروع می‌کنید و اول قسمت انتهای فیلتر را دوباره جای گذاری می‌کنید و بعد بخش جلویی فیلتر را سر جای خودش بگذارید. برای اتمام کار، همان طور که در گام نخست، پنل یا قاب کولر گازی را برداشتید، دوباره سر جای خود قرار داده و با زدن دکمه فیوز برق دستگاه را وصل کنید و کولر گازی را روشن کرده و از عملکرد بی‌نظیر آن لذت ببرید.

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

چگونه از اسپری تمیزکننده فیلتر کولر گازی استفاده کنیم؟

برای تمیز کردن فیلترهای کولر گازی، اسپری وجود دارد که کار با آن‌ها آسان‌تر بوده و سرعت بیشتری دارد. استفاده از اسپری تمیزکننده به منظور پاکسازی و تمیز کردن فیلترها به موجب کارکرد ساده و سریع، امروزه رواج بیشتری پیدا کرده است. برای تمیز کردن فیلترها با استفاده از اسپری نیز باید طبق مراحل بالا، قاب دستگاه را باز کرده و فیلترها را خارج نمایید. سپس اسپری تمیزکننده را روی فیلترها اسپری کنید و منتظر بمانید. این اسپری در مدتی کوتاه هر نوع آلودگی و گرد و غبار و چربی را از روی فیلترها محو کرده و به طور کامل فیلتر را تمیز می‌کند. اکنون تنها لازم است با دقت و همان طور که پیش‌تر گفتیم، فیلترها را جای گذاری کنید و قاب دستگاه را بسته و برق آن را وصل نمایید.

 

زمان مناسب برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی چه موقع است؟

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی را مرحله به مرحله آموزش دادیم اما لازم است بدانید که چه زمانی فیلترها نیاز به تمیز کردن داشته و بهترین موقع برای انجام این کار، چه زمانی است. اصولا برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی دوره 6 ماهه تعیین شده است. اما با توجه به این که کولر گازی شما در کجا نصب شده است، زمان تمیز کردن آن فرق دارد. برای مثال چنانچه کولر گازی خود را در مکانی که گرد و غبار زیادی جریان دارد، نصب کرده‌اید باید هر چند روز یک بار فیلترهای آن را تمیز کنید. همچنین اگر کولر گازی شما به آشپزخانه نزدیک است سعی کنید دو هفته یک بار فیلترها را تمیز کنید.

اگر کولر گازی شما در مکانی قرار گرفته که آلودگی و آلاینده بیشتری را جذب خود می‌کند پس حداکثر زمان برای تمیز کردن فیلترهای دستگاه، هر ماه یک بار است. توجه داشته باشید که اگر فیلتر کولر گازی را مدت زیادی تمیز نکنید، علاوه بر این که هوا تصفیه نمی‌شود از مقدار بازدهی دستگاه نیز کاسته می‌شود.

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی

جمع بندی

کولر گازی قابلیت‌های گسترده و مفیدی دارد که یکی از آن‌ها، توان فیلتراسیون هوای محیط است. هر کدام از قابلیت‌های به کار رفته در کولر گازی در تعیین قیمت خرید کولر گازی نقش دارند. فیلتر در کولر گازی با قرارگیری روی کویل‌ها، هوا را قبل از آنکه به داخل کویل‌ها راه یابد تمیز می‌کند و همه آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند. بنابراین پس از مدتی فیلتر کثیف می‌شود. تمیز کردن و از بین بردن آلودگی‌هایی که فیلتر و سایر اجزای کولر گازی را می‌پوشاند، امری مهم است که در راندمان کاری دستگاه تاثیرگذار است. ما در این مقاله نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی را بررسی کردیم.

چنانچه فیلتر کثیف باشد، قادر به عبور دادن هوا از خود نخواهد بود. اگر هوا در کولر گازی جریان نیابد سرعت خنک‌سازی یا گرم‌سازی پایین می‌آید در نتیجه دستگاه بازدهی مطلوب را نخواهد داشت. بنابراین همان طور که در بالا به شما آموزش دادیم، فیلترها را خوب تمیز کنید. البته بهتر است که هر بار همراه فیلترها، کویل دستگاه نیز تمیز شود تا عملکرد آن بهبود یابد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کولر گازی ایستاده برای مغازه
کولر گازی ایستاده برای مغازه

به علاوه، کولرهای گازی ایستاده به دلیل امکانات اضافی پیشرفته، مصرف انرژی بهینه، و سهولت در نصب و نگهداری، گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود کیفیت هوای داخلی و افزایش رضایت مشتریان خود هستند.در این مقاله به بررسی  کولر گازی...

کولر گازی گری 12000
کولر گازی گری 12000

با ورود به فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی مناسب برای خانه یا محل کار اهمیت زیادی پیدا می‌کند. کولر گازی گری 12000 یکی از گزینه‌های محبوب در این حوزه است که با ویژگی‌های برتر خود، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده...

کنترل کولر گازی ال جی با موبایل
کنترل کولر گازی ال جی با موبایل

کولر گازی ال جی با قابلیت کنترل از راه دور از طریق موبایل، تجربه‌ای مدرن و راحت را برای کاربران فراهم می‌آورد. با استفاده از اپلیکیشن «LG ThinQ»، کاربران می‌توانند به آسانی کولر گازی خود را از هر نقطه‌ای که به اینترنت متصل هستند، کنترل...

بهترین کولر گازی ایستاده 36000
بهترین کولر گازی ایستاده 36000

با شروع فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی ایستاده با عملکرد بالا و کارایی موثر برای ایجاد محیطی خنک و راحت بسیار مهم است. در این راهنما، به بررسی بهترین کولر گازی ایستاده 36000 خواهیم پرداخت، و ویژگی‌های کلیدی، مزایا، و نکات خرید این نوع...

کولر گازی گری با گاز r410
کولر گازی گری با گاز r410

کولرهای گازی یکی از پرکاربردترین وسایل سرمایشی در جهان هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم می‌کنند. یکی از برندهای مطرح در این زمینه، گری (Gree) است که با تولید کولرهای گازی با کیفیت و کارایی بالا، توانسته...

کولر گازی جنرال در بانه
کولر گازی جنرال در بانه

با پیشنهادات جذاب در بانه ویترین، با کولر گازی پیشرفته جنرال، راحتی و آرامش را به فضای خود بیافزایید. کولر گازی جنرال دارای اختراعات نوآورانه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا خنکی یا گرمای دلخواه خود را به طور موثر و آسان به دست...

انواع کولر گازی ایستاده
انواع کولر گازی ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده به دلیل قدرت بالای سرمایش و گرمایش و همچنین طراحی مناسب برای فضاهای بزرگ و عمومی، بسیار محبوب هستند. این نوع کولرها در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در این محتوا  به بررسی...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.