• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
آشنایی با ارور و کد خطای کولر گازی فوجی

کولرهای گازی فوجی از جمله سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی محبوب بازار هستند که طیف گسترده‌ای از کاربران را با خود همراه کرده‌اند. محصولات تولیدی برند ال جی در بازارهای جهانی بخش اعظمی از فروش را به خود اختصاص داده‌اند. زیرا از کیفیت بسیار بالای ساخت و عملکرد و راندمان کارایی زیادی برخوردار هستند. کمپانی فوجی یکی از بزرگترین و معتبرترین برندهای سازنده کولر گازی است که در ساخت محصولات خود از عالی‌ترین و کارآمدترین تکنولوژی‌های دنیا استفاده می‌کند. یکی از مهمترین و کارآمدترین تکنولوژی که این کمپانی در کولرهای گازی خود از آن‌ بهره می‌برد، تکنولوژی عیب‌یاب خودکار است.

این تکنولوژی به منظور هشدار دادن درباره بروز مشکلات و نقص‌های پیش آمده برای قطعات مختلف کولر گازی در آن به خدمت گرفته شده است. هشدارهایی که تکنولوژی عیب‌یاب خودکار اعلام می‌کند به صورت کدهای خطا بیان می‌شوند. در این مقاله از سایت بانه ویترین، معانی ارور کولر گازی فوجی را بررسی می‌کنیم.

ارور کولر گازی فوجی

ارور کولر گازی یا کد خطا چیست؟چگونه از ارور کولر گازی آگاه می‌شویم؟معنی و بررسی ارور در کولر گازی فوجیسنسورهای چشمک‌زن قرمز و سبز هر کدام با دو مرتبه چشمک زدن نور قرمز با دو بار چشمک زدن و نور سبز با سه بار چشمک زدندو بار چشمک زدن نور قرمز و چهار بار چشمک زدن نور سبزکد خطای E:0 در کولر گازی فوجی بیان‌گر چه چیز است؟کد خطای E:01 کدام نقص را در کولر گازی فوجی نشان می‌دهد؟کد خطای E:02 در کولر گازی فوجیکد خطای E:03 و کد خطای E:07 در کولر گازی فوجی نشانه چیست؟کد خطای E:05  و کد خطای E:06 در کولر گازی فوجی چه هشداری می‌دهند؟کد خطای E:08 بیان‌گر کدام نقص در کولر گازی فوجی است؟جمع‌بندی

ارور کولر گازی یا کد خطا چیست؟

ارور در کولر گازی به منظور کمک به مصرف‌کنندگان فراهم آمده است. منظور از ارور همان کد خطایی است که با تشخیص سیستم عیب‌یاب هوشمند دستگاه، به کاربران هشدار داده می‌شود. کد خطا شامل برنامه‌هایی است که برنامه نویسان حرفه‌ای آن‌ها را طراحی کرده و مناسب با عملکرد درست هر بخش از کولر گازی در قطعات مختلف آن به کار برده‌اند. چنانچه هر بخش از دستگاه که شامل قطعات مکانیکی و الکترونیکی مختص به خود است دچار آسیب شود، کولر گازی کدهای خطای مربوط به آن بخش را دریافت کرده و به صورت ارور نشان می‌دهد. می‌توان ارور کولر گازی فوجی را به عنوان یک واکنش در مقابل درد ناشی از نقص بخش‌های مختلف آن دانست. به طور کلی ارور در کولر گازی واکنشی است که در مقابل بروز هر گونه نقص و مشکل دستگاه به کاربر اعلام شده تا سریع‌تر جهت رفع آن اقدام نماید.

 

چگونه از ارور کولر گازی آگاه می‌شویم؟

همان طور که به خوبی آگاه هستید، کولرهای گازی به وسیله ریموت کنترل مخصوصی که برای آن‎‌ها تعبیه شده است، از راه دور کنترل شده و تنظیمات مربوطه از طریق ریموت کنترل به دستگاه اعمال می‌شود. تنظیماتی از قبیل جهت وزش باد میزان دما و درجه حرارت و تایمر کارکرد دستگاه را می‌توان به وسیله ریموت کنترل در کولر گازی تنظیم کرده و آن را اعمال مدیریت کرد. ریموت کنترل کولر گازی علاوه بر دکمه‌هایی که برای تنظیم دستگاه کاربرد دارند، دارای یک نمایشگر دیجیتالی کوچک نیز می‌باشد. همچنین روی بدنه پنل داخلی کولر گازی نیز از یک صفحه نمایشگر دیجیتالی استفاده شده است. صفحه نمایشگری که روی پنل داخلی تعبیه شده دارای چندتا دکمه است که برای تنظیمات دستگاه استفاده می‌شوند.

همچنین از آن برای نمایش‌ پارامترهای دستگاه هم استفاده خواهد شد. البته از همه مهمتر این است که، ارور کولر گازی فوجی روی نمایشگر دیجیتالی پنل و روی نمایشگر ریموت کنترل ظاهر شده و به کاربران هشدار بروز نقص و مشکلات داخلی دستگاه را می‌دهد.

آشنایی با ارور کولر گازی فوجی

معنی و بررسی ارور در کولر گازی فوجی

 همان گونه که اطلاع دارید، ارور نشان‌دهنده بروز مشکلات و آسیب‌هایی است که به کولر گازی وارد شده‌اند. کدهای از پیش طراحی شده برای اعلام و هشدار نقص و ایراد در قسمت‌های مختلف کولر گازی به کار می‌روند. بروز مشکلاتی از قبیل عدم اتصال بین یونیت‌های کولر گازی یا مشکلات مربوط به سنسورها و همچنین یخ زدن دستگاه و چندین مشکل دیگر که از طریق ارورهای مختلف بیان می‌شوند. معانی ارور کولر گازی فوجی را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم و با آن‌ها آشنا می‌شویم. البته علاوه بر کدهای خطا، کولر گازی فوجی از یک سری سنسور چشمک‌زن نیز برای هشدار آسیب‌دیدگی در کولر گازی استفاده می‌کند.

 

سنسورهای چشمک‌زن قرمز و سبز هر کدام با دو مرتبه چشمک زدن

 در کولر گازی فوجی از سنسور نور قرمز و نور سبز برای هشداردهی جهت بروز مشکل داخلی دستگاه استفاده می‌کنند. سنسور نور قرمز دو بار چشمک زده و سنسور نور سبز نیز با دو مرتبه چشمک زدن، اعلام می‌کنند که با بروز اختلال در سنسور هوای داخلی مواجه هستید. در مواجه با چنین شرایطی لازم است که مطمئن شوید دستگاه روی حالت تایمر یا حالت آزمایشی، فعالیت نداشته باشد. همچنین باید از عدم انسداد فیلترهای دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید. قبل از اینکه هر یک از این مراحل را طی کنید، حتما فیوز مینیاتوری برق کولر گازی را قطع نمایید. این نوع از اعلام نقص نیز به عنوان ارور کولر گازی فوجی تلقی می‌شود.

آشنایی با ارور کولر گازی فوجی

 نور قرمز با دو بار چشمک زدن و نور سبز با سه بار چشمک زدن

گاهی برای اعلام ارور کولر گازی فوجی از سنسورهای چشمک‌زن استفاده می‌شود. یکی از انواع حالت‌هایی که به این صورت اعلام نقص می‌کند، چشمک زدن دوبار سنسور نور قرمز هم زمان با چشمک زدن سه بار نور سبز با هم است. در چنین حالتی دستگاه خبر می‌دهد که سنسور لوله داخلی کولر گازی دارای نقص بوده و خراب است. در این حالت لوله داخلی را چک کنید و از عدم انسداد آن مطمئن شوید. همچنین دمای لوله کشی دستگاه در عملکرد سرمایشی باید بین 0 درجه سانتیگراد تا 10 درجه سانتیگراد باشد. البته در حالت گرمایشی این حرارت بین 30 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد است.

 

دو بار چشمک زدن نور قرمز و چهار بار چشمک زدن نور سبز

یکی دیگر از نشانه‌های ارور کولر گازی فوجی چشمک زدن دو بار نور قرمز و چهار بار نور سبز است که هشدار می‌دهد، سنسور دمای هوای خارجی دچار نقص شده است. در این حالت دمای مکش را بررسی کرده و مطمئن شوید که این دما بین 3- درجه تا 4 درجه سانتیگراد نوسان داشته باشد. این میزان از درجه حرارت باید در این بازه نوسان کرده و از آن تجاوز نداشته باشد.

 

کد خطای E:0 در کولر گازی فوجی بیان‌گر چه چیز است؟

ارور E:0 عدم ارتباط بین یونیت داخلی و ریموت کنترل دستگاه را نشان می‌دهد. این ارور به منزله نقص و مشکل ریموت کنترل تلقی خواهد شد. برای رفع این ارور کولر گازی فوجی باید سیم‌کشی ریموت کنترل دستگاه را چک کنید. این امکان وجود دارد که سیم‌کشی‌های ریموت کنترل تداخل داشته و سبب بروز ارور شده باشند. تداخل بین سیم‌کشی‌های ریموت کنترل مانع از ایجاد ارتباط صحیح و کامل بین یونیت داخلی و ریموت کنترل دستگاه می‌شود.

کد خطاهای کولر گازی فوجی

کد خطای E:01 کدام نقص را در کولر گازی فوجی نشان می‌دهد؟

عدم ایجاد رابطه و اتصال بین یونیت داخلی و یونیت خارجی با ارور E:01 نمایش داده  خواهد شد. برای برطرف کردن این ارور کولر گازی فوجی لازم است که سیم‌کشی‌های اتصال‌دهنده بین دو یونیت داخلی و خارجی را بررسی کنید. زیرات ممکن است بین آن‌ها تداخلی صورت گرفته باشد، بروز تداخل در این قسمت موجب می‌شود که عملکرد دستگاه و سیستم ارتباطی آن دچار اختلال شده و مشکلاتی برای دستگاه ایجاد شود.

 

کد خطای E:02 در کولر گازی فوجی

E:02 یکی از انواع ارور کولر گازی فوجی است که که مربوط به نقص سنسور اتاق است. وقتی این ارور را مشاهده می‌کنید یعنی یکی از سنسورها خراب شده و باید تعویض گردد.

 

کد خطای E:03 و کد خطای E:07 در کولر گازی فوجی نشانه چیست؟

از جمله انواع ارور کولر گازی فوجی، کد خطای E:03 است. این ارور هشدار می‌دهد که اتصال سنسور کوتاه شده و نیاز به تعویض دارد. ارور E:07 مختص به اعلام کوتاهی سنسور یونیت خارجی است.

آشنایی با ارور کولر گازی فوجی

کد خطای E:05  و کد خطای E:06 در کولر گازی فوجی چه هشداری می‌دهند؟

ارور E:05 به عنوان یک کد خطا برای بروز مشکل در سنسور یونیت داخلی استفاده می‌شود. این ارور کولر گازی فوجی، اعلام می‌کند که سنسور لوله یونیت خراب شده و حتما باید عوض شود. همچنین کد خطای E:06 هشدار می‌‎هد که سنسور لوله یونیت خارجی آسیب دیده و نیاز به تعویض و جایگزینی سنسور جدید دارد.

 

کد خطای E:08 بیان‌گر کدام نقص در کولر گازی فوجی است؟

همه کولرهای گازی از یک منبع تغذیه استفاده می‌کنند. زمانی که منبع تغذیه کولر گازی فوجی خراب شود از طریق ارور E:08 به کاربر هشدار داده می‌شود. ارور کولر گازی فوجی مربوط به منبع تغذیه، مربوط به بروز مشکل در دو شاخه پریز آن یا آسیب رسیدن به سیم‌کشی دستگاه است.

 

جمع‌بندی

کولر گازی فوجی نیز مانند همه سیستم‌های تهویه مطبوع پیشرفته از تکنولوژی‌های جدید برخوردار است و با بهره‌گیری از آن‌ها امکانات گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این امکانات که به موجب تکنولوژی عیب‌یاب خودکار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، امکان پی بردن به نقص دستگاه است. ارور کولر گازی فوجی برای مصرف‌کنندگان بسیار مفید واقع می‌شود. زیرا این ارورها قابلیت هشدار دادن درباره خرابی و آسیب‌دیدگی دستگاه را در مدت زمانی کم به کاربران دارند و به این طریق کمک می‌کنند تا مشکلات کولر گازی به سرعت برطرف شده و از بزرگتر شدن آسیب‌های دستگاه ممانعت به عمل می‌آورند. قبل از اینکه هر قسمت از کولر گازی را چک کنید به شما توصیه می‌کنیم فیوز مینیاتوری برق دستگاه را قطع کنید تا از خطرهای احتمالی در امان بمانید.

  1. عباس محمودی کیا

    عباس محمودی کیا

    سلام کد خطای EC به چه معناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کولر گازی ایستاده برای مغازه
کولر گازی ایستاده برای مغازه

به علاوه، کولرهای گازی ایستاده به دلیل امکانات اضافی پیشرفته، مصرف انرژی بهینه، و سهولت در نصب و نگهداری، گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود کیفیت هوای داخلی و افزایش رضایت مشتریان خود هستند.در این مقاله به بررسی  کولر گازی...

کولر گازی گری 12000
کولر گازی گری 12000

با ورود به فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی مناسب برای خانه یا محل کار اهمیت زیادی پیدا می‌کند. کولر گازی گری 12000 یکی از گزینه‌های محبوب در این حوزه است که با ویژگی‌های برتر خود، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده...

کنترل کولر گازی ال جی با موبایل
کنترل کولر گازی ال جی با موبایل

کولر گازی ال جی با قابلیت کنترل از راه دور از طریق موبایل، تجربه‌ای مدرن و راحت را برای کاربران فراهم می‌آورد. با استفاده از اپلیکیشن «LG ThinQ»، کاربران می‌توانند به آسانی کولر گازی خود را از هر نقطه‌ای که به اینترنت متصل هستند، کنترل...

بهترین کولر گازی ایستاده 36000
بهترین کولر گازی ایستاده 36000

با شروع فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی ایستاده با عملکرد بالا و کارایی موثر برای ایجاد محیطی خنک و راحت بسیار مهم است. در این راهنما، به بررسی بهترین کولر گازی ایستاده 36000 خواهیم پرداخت، و ویژگی‌های کلیدی، مزایا، و نکات خرید این نوع...

کولر گازی گری با گاز r410
کولر گازی گری با گاز r410

کولرهای گازی یکی از پرکاربردترین وسایل سرمایشی در جهان هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم می‌کنند. یکی از برندهای مطرح در این زمینه، گری (Gree) است که با تولید کولرهای گازی با کیفیت و کارایی بالا، توانسته...

کولر گازی جنرال در بانه
کولر گازی جنرال در بانه

با پیشنهادات جذاب در بانه ویترین، با کولر گازی پیشرفته جنرال، راحتی و آرامش را به فضای خود بیافزایید. کولر گازی جنرال دارای اختراعات نوآورانه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا خنکی یا گرمای دلخواه خود را به طور موثر و آسان به دست...

انواع کولر گازی ایستاده
انواع کولر گازی ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده به دلیل قدرت بالای سرمایش و گرمایش و همچنین طراحی مناسب برای فضاهای بزرگ و عمومی، بسیار محبوب هستند. این نوع کولرها در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در این محتوا  به بررسی...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.