• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
راهنمای جامع خرید سینمای خانگی

ساخت و تولید سینمای خانگی توانسته تحولی عظیم در زمینه تولید سیستم‌های صوتی و تصویری به پا کند. این محصول قادر است لذت افراد را از تماشای فیلم مورد علاقه‌شان چندین برابر نماید، به شکلی که فرد با این سینمای خانگی همواره در حال تماشای تلویزیون با کیفیتی برابر با تماشای فیلم در سالن تئاتر و سینما خواهد بود. همه ما می‌دانیم که تماشای یک فیلم بر روی صفحه تلویزیون با فیلمی که روی پرده سینما نشان داده می‌شود تفاوت‌های بسیار آشکاری دارد. از مهم‌‌ترین تفاوت‌های میان این دو می‌توان به کیفیت صدا اشاره نمود. در سینما صدا علاوه بر آن که از سمت پرده سینما به گوش می‌رسد در دور و اطراف نیز شنیده می‌شود. فیلمی که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد صدای آن از سه بلندگو موجود روی پرده که در چپ، راست و پشت پرده تعبیه شده‌اند، شنیده خواهد شد.

سیستم صدای سه بعدی قادر است قسمت‌های گوناگون صدا را از نقاط مختلف پخش نماید. به عنوان نمونه در آن هنگام که فرد قرار گرفته در راست پرده حرف می‌زند شما صدا را از آن سمت خواهید شنید. این قابلیت‌ها باعث می‌شوند تا شما خود را خیلی بیشتر با فیلم وفق دهید و حس کنید که این اتفاقات در لحظه رخ می‌دهند.

یکی دیگر از عواملی که کیفیت فیلم را بر روی پرده سینما چندین برابر می‌کند بزرگنمایی تصاویر است. پرده سینما از ابعادی بزرگ برخوردار بوده و تصاویر را خیلی بزرگ‌‌تر از واقعیت نشان خواهد داد. علاوه بر آن تصاویر در سینما با بالا‌‌ترین کیفیت نشان داده می‌شوند. در سینما، تصاویری بزرگ و با رزولوشنی بالا به کمک پرژکتور‌های فیلم ارائه خواهند شد. و کیفیت تصاویر در سینما به هیچ عنوان با کیفیت تصاویر در یک تلویزیون 21 اینچی قابل قیاس نیست. در سینما به دلیل کیفیت بالای تصاویر، فیلم‌ها به صورت پویا و سیال نشان داده خواهند شد. این موضوعات باعث شده که لذت تماشای فیلم در سینما‌ها خیلی بیشتر شود و همه ترجیح دهند فیلم‌ها را بر روی پرده سینما ببینند.

در این مقاله قصد داریم ضمن ارائه توضیحات کاملی درباره سینمای خانگی و بخش های مختلف آن، این دستگاه‌های جذاب را بیشتر به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد خرید سینمای خانگی را دارید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا بتوانید خریدی درست و مطمئن داشته باشید.

تاریخچه سینمای خانگییک سیستم سینمای خانگی از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شود؟اجزای مختلف سینمای خانگیاسپیکر‌ها (بلندگو‌ها)ساب ووفرآمپلی فایر A/Vتلویزیوندستگاه پخش‌کننده یا دی‌وی‌دی پلیرانواع سیستم صوتی سینمای خانگیسینمای خانگی مناسب برای اتاق‌های مختلفپورت‌ها و قابلیت‌های اتصالجمع‌بندی و نتیجه‌گیری

تاریخچه سینمای خانگی

اگر چه دستگاه‌های پخش ویدئو و صدا از سالیان سال است که در بازار در نمونه‌های مختلف وجود دارند، اما با این حال سینمای خانگی از سال 1980 شکل رسمی به خود گرفت. اولین بار این سیستم تحت عنوان دستگاه Laser Disc که قابلیت نمایش فیلمی ضبط شده یا VHS را دارا بود، به بازار عرضه شد که استقبال بی‌سابقه‌ای از آن به عمل آمد.

این دستگاه فیلم را بر روی صفحه تلویزیون نشان می‌داد. از سال 2000 به بعد سیستم‌های صوتی و تصویری به لطف پیشرفت تکنولوژی، تغییرات و پیشرفت‌های زیادی داشتند. دستگاه‌های جدید پخش ویدئو و یا پروژکتورهای ویدئویی و نیز به کارگیری تجهیزات جدید در نمایش فیلم تحولی عظیم در زمینه تولید سیستم‌های صوتی و تصویری به وجود آوردند.

از میان این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه‌های Blu-ray که در سال 2016 عرضه شدند اشاره نمود. این دستگاه‌ها اگر چه قیمت بسیار بالایی داشتند اما باز هم افراد زیادی به سوی آن‌ها کشیده شدند. این دستگاه‌ها بعد از مدتی به دستگاه Blu-ray 3 ارتقاء یافتند که به نسبت مدل قبلی بسیار پیشرفته‌‌تر شده بود. یکی از قابلیت‌های اضافه شده به آن عینک‌های سه بعدی بوده که موفق شد فیلم‌ها را در بعد‌های هیجان انگیزی به نمایش در اورد.

با گذشت زمان باز هم بر قابلیت‌های این دستگاه‌ها افزوده شده و محتوای مناسب آن‌ها اکنون در سایت‌هایی از قبیل Netflix به وفور یافت می‌شود.
حال در ادامه واحد‌های تشکیل دهنده و اجزای یک سینمای خانگی و انواع امکاناتی که ممکن است یک سینمای خانگی با خود به همراه داشته باشد را بررسی می‌نماییم تا به هنگام خرید آن بتوانیم انتخابی مناسب داشته باشیم:

خرید سینمای خانگی | بانه ویترین

یک سیستم سینمای خانگی از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شود؟

بهتر است قبل از خرید یک سینمای خانگی با اجزای آن آشنا گردید تا خرید راحت‌‌تر و مناسب‌‌تری داشته باشید. این سیستم‌ها دارای قطعات و اجزای زیادی بوده که بسته به مدل و کارایی و برند آن‌ها مختلف است.

در مجموع یک سینمای خانگی مجهز به یک سیستم HDTV یا ویدئو پروژکتور با وضوح بالا که بر روی DVD پخش می‌شود، پخش کننده DVD یا دیسک Blu-ray و ‌‌بلندگو‌ها می‌باشد. دستگاه پخش Blu-ray از تقویت کننده یا تعدادی تقویت کننده و چند کانال با بلندگوها و نیز دستگاه آمپلی فایر برای استریو سازی صدا (تقویت صدا) تشکیل شده است.

بعضی از سینما‌های خانگی از دستگاه ساب ووفر نیز برخوردار هستند که این دستگاه قادر به کاهش اثرات ناشی از فرکانس‌های پایین فیلم و پخش آسان موسیقی فیلم می‌باشد.

سینما خانگی | بانه ویترین

اجزای مختلف سینمای خانگی

اسپیکر‌ها (بلندگو‌ها)

یکی از مهم‌‌ترین قسمت‌های یک سیستم سینمای خانگی اسپیکر‌های آن بوده که نقشی اساسی در کیفیت این دستگاه دارند. در صورتی که قصد دارید سینمای خانگی برای شما در نقش یک پخش کننده صدای قوی ظاهر گردد باید ‌‌بلندگو‌های آن را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

یک سینمای خانگی عموما دارای چهار اسپیکر می‌باشد. دو اسپیکر در جلوی روی شما و دو اسپیکر نیز در پشت شما قرار خواهند گرفت. این قسمت‌ها از طریق چند کانال سیگنال‌های صدا را به گوش رسانده و با این تقسیم سازی باعث شده‌اند صدا با جزئیات کامل به گوش فرد برسد. فیلم‌ها و موسیقی‌های دالبی صدا را از نقاط مختلف به گوش می‌رسانند که این نوع فیلم‌ها و موسیقی‌ها در این سیستم به لطف ‌‌بلندگو‌هایی پرقدرتی که دارد به بهترین نحو شنیده خواهند شد. در کنار این چهار اسپیکر، این سیستم از یک اسپیکر مرکزی نیز برخوردار بوده که به طور معمول در وسط قرار دارد.

با وجود این اسپیکر کلیه جلوه‌های صوتی و گفتاری قابل پخش خواهند بود. ‌‌بلندگو‌های تعبیه شده در پشت، عموما برای پخش صدا‌های بک گراند یک موسیقی یا فیلم از قبیل صدای شر شر آب، صدای حرکت هواپیما، لرزش سنگ و… به کار می‌روند. بلندگو‌هایی که در جلو قرار دارند نیز صدا را از جلو به اسپیکر‌های پشت انتقال می‌دهند. این اسپیکر‌ها به فرد کمک می‌کنند تا صدا را به صورت چند بعدی و یا تک بعدی گوش داده و از آن لذت ببرد.

حتما به هنگام خرید اسپیکر‌های سینمای خانگی به کانال‌های منبع پخش، دقت ویژه ای نمایید. ‌‌بلندگو‌های موجود در بازار در حال حاضر به شرح زیر می‌باشند:

  • بلندگو‌های ۱٫۵ کاناله : این اسپیکر‌ها قادر هستند بلوری و SACDرا با کیفیت بیشتری پخش نمایند.
  • بلندگوهای ۱٫۶ کاناله : رمز نگاری این بلندگو‌ها توسط سیستم‌های Dolby Digital Surround EX صورت گرفته و تنها برای تعدادی از دی وی دی‌ها کاربرد دارند.
  • بلندگوهای ۱٫۷ کاناله : از این اسپیکر‌ها در بعضی از دیسک‌های بلوری استفاده می‌گردد.

اسپیکر‌ سینمای خانگی | بانه ویترین

ساب ووفر

ساب‌ووفر وظیفه پخش پایین‌‌ترین فرکانس‌های صوتی را بر عهده دارد. یک ساب ووفر اگر کیفیت مطلوبی داشته باشد به خوبی حضور آن حس خواهد شد. ساب ووفری که کیفیت داشته باشد قادر است یک اتاق را تکان دهد، ارتعاش نوشیدنی درون یک لیوان را به همراه داشته باشد و حتی کودکان را بترساند. با توجه به این که ساب ووو فر یکی از مهم‌‌ترین تجهیزاتی است که می‌تواند قدرت سینمای خانگی را نشان دهد لذا باید از پر قدرت‌‌ترین آمپلی فایر این سیستم نیز تغذیه نماید.

قدرت یک ساب وو فر باید در حدی باشد که افراد حاضر در سالن را شگفت‌زده نماید. ساب وو فر صدا را از نقاط مختلف به گوش رسانده و این موضوع باعث شده که به راحتی آن را در هر جایی از سالن گذاشت. اما بهتر است با گذاشتن آن در کنج دیوار سبب کاهش طیف صوتی دینامیک آن نشوید. اما گوشه اتاق به گونه ای که در زاویه بین دو دیوار قرار نگیرد می‌تواند جای مناسبی برای آن باشد.

ساب ووفر سینمای خانگی | بانه ویترین

آمپلی فایر A/V

یکی دیگر از اجزای مهم سینمای خانگی، آمپلی فایر می‌باشد. این دستگاه عملکردی همچون دستگاه گیرنده و تقویت کننده در سیستم‌های استریو دارد. آمپلی فایر، با دریافت سیگنال‌های ورودی نظیر VCR، آن‌ها را تقویت نموده و بعد از آن از طریق دستگاه‌های خروجی مثل تلویزیون آن‌ها را انتقال خواهد داد. این دستگاه خود از چندین جزء تشکیل شده است. که بعضی از آن‌ها خود یک پخش کننده DVD بوده که با توجه به انتخاب کاربر تهیه و استفاده می‌گردند.

آمپلی فایر A/V سینمای خانگی | بانه ویترین

تلویزیون

تلویزیون سینمای خانگی نیز نقش مهمی در کیفیت آن ایفا می‌کند. یک تلویزیون مناسب می‌تواند تغییرات بزرگی به صورت فیزیکی در یک سینمای خانگی ایجاد نماید. یک نمایشگر خوب قادر است تمامی تغییرات حاصله در سینمای خانگی را به نمایش در آورد. با پیشرفت‌های به وجود آمده در تلویزیون‌های امروزی قطعا این تلویزیون‌ها می‌توانند مکمل خوبی برای یک سینمای خانگی محسوب شوند.

اندازه تلویزیون انتخابی شما نیز باید هوشمندانه انتخاب گردد. شما باید تلویزیونی انتخاب نمایید که که سایز آن دقیقا یک سوم فاصله بین نشستن افراد با تلویزیون باشد.

برای این کار باید ببینید فاصله میان مبلمانی که جلوی تلویزیون قرار دارند با تلویزیون چقدر است و بعد یک سوم این فاصله را در نظر گرفته و آن را معیار خود برای اندازه تلویزیون خود قرار دید. این اندازه‌گیری دقیق باعث می‌گردد تصاویر کاملا با‌کیفیت و فاقد خطوط اسکن مشاهده گردند، در صورت انتخاب نادرست تصاویر یا خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک به نظر آمده و کیفیت مطلوب را دریافت نخواهید کرد.

در تلویزیون‌های با کیفیت، خطوط کاملا عمودی و رزولوشنی بالا مشاهده می‌گردد اما اگر فاصله شما با تلویزیون کم‌‌تر گردد از کیفیت تصویر کاسته خواهد شد. برای سالن‌های بزرگ نیز می‌توان از نمایشگر‌های پروجکشن بهره برد.

این صفحه نمایش‌ها نیز شباهت زیادی به تلویزیون‌های معمول داشته اما کارکردی همچون پروژکتور فیلم از خود نشان می‌دهند. در ویدئو پروجکشن تصاویر روی صفحه‌ای پارچه‌ای به نمایش در می‌آیند. سایز این نمایشگر‌ها تا 200 اینچ نیز مشاهده شده است. این دستگاه به طور معمول فاقد تیونر تلویزیونی داخلی بوده و برای کار کردن به یک تیونر مجزا نظیر یک پخش کننده DVD نیاز دارند.

سینما خانگی چوبی | بانه ویترین

دستگاه پخش‌کننده یا دی‌وی‌دی پلیر

بدون شک DVD player‌ها نقش پر رنگی در سیستم سینمای خانگی دارند. اکثریت دی وی دی‌ها برای قالب‌های صوتی گوناگون ضبط شده، لذا این امکان را برای کاربر به ارمغان می‌آورند تا تصاویر را در ابعاد واقعی و وضوح بالا مشاهده نمایند.

بعضی از دستگاه‌های دی وی دی پلیر قادر هستند تصاویر را از دستگاه‌های مختلف نظیر ماهواره و تلویزیون ضبط نمایند. از این طریق شما می‌توانید فیلم مورد علاقه خود را ضبط نموده و بعدا‌ها نیز آن را تماشا نمایید. این دستگاه با اتصال به یک هارد دیسک که گنجایش کمی داشته و یا فلش مموری‌ها که فضای بیشتری داشته، فضای ذخیره سازی خود را فراهم می‌نمایند.

اکنون بهترین پارامتر‌های ضبط و پخش دیجیتال Blu-ray و یا HD-DVD بوده که در میان دیگر پارامتر‌ها طرفداران بیشتری دارند. این دو مدل مجهز به سیستم لیزر و فرابنفش هستند. مدل‌های Blu-ray اگر چه به نسبت دارای قیمت بالا‌‌تری بوده اما با این حال کیفیتی مثال زدنی را به ارمغان خواهند آورد.

دستگاه پخش‌کننده یا دی‌وی‌دی پلیر سینمای خانگی | بانه ویترین

انواع سیستم صوتی سینمای خانگی

در حال حاضر 4 نوع سیستم صوتی مختلف برای سینما‌های خانگی وجود دارد:

  • Home-theater-in-a-box (HTIB) systems : این سیستم دارای 5 اسپیکر سراوند، یک ساب ووفر و یک پلیر یا آمپلی‌ فایر بوده که همه‌ی این اجزا با هم به فروش می‌رسند. این سیستم به لحاظ قیمت کاملا مناسب می‌باشد.
  • Sound Bars: این سیستم دارای چند واحد ‌‌بلندگو بوده که قادر هستند یک صدای سراوند واقعی را به گوش برسانند. این اسپیکر‌ها به طور معمول روی دیوار و زیر صفحه تلویزیون قرار می‌گیرند. قیمت این ساند بار‌ها در حد متوسط می‌باشد.
  • Component systems: این سیستم قیمت بسیار بالایی داشته و شما می‌توانید هر کدام از اجزای این سیستم را نظیر رسیور صدا و تصویر، اسپیکرها، پلیر یا هر چیز دیگر مرتبط به این مجموعه را بنا به سلیقه خود انتخاب نمایید.
  • Separates: با این سیستم‌ها می‌توانید پری‌آمپلی فایر و پاور آمپلی فایرها را جایگزین رسیور نمایید. این سیستم‌ها نیز بسیار گران هستند.

برای مشاهده و قیمت سینمای خانگی در بانه ویترین کلیک کنید.

ساندبار سونی | بلنه ویترین

سینمای خانگی مناسب برای اتاق‌های مختلف

 قبل از آن که اقدام به خرید یک سینمای خانگی نمایید باید تصمیم بگیرید که این سیستم را برای کدام قسمت از خانه می‌خواهید. چرا که برای هر بخش از خانه سینمای خانگی متفاوتی وجود دارد. پس با توجه به اتاقی که انتخاب نموده‌اید مدل و نوع سیستم خانگی مناسب آن نیز متفاوت خواهد بود. اندازه و شکل اتاق و نیز فاصله مبل‌ها همگی در انتخاب شما موثر هستند.

  • اتاق‌های خواب و فضاهای کوچک : اگر می‌خواهید که سینمای خانگی خود را در اتاق کوچکی مانند اتاق خواب قرار دهید بهتر است سیستم انتخابی شما ‌‌بلندگو‌های کوچکی داشته باشد. برای این سینما‌های خانگی کوچک بهترین گزینه ساندبار‌ها هستند. از آن جایی که ساندبار‌ها در جلوی تلویزیون‌ها قرار خواهند گرفت احتمال دارد از حرکت نور مادون قرمز تلویزیون جلوگیری شده و روشن و خاموش نمودن تلویزیون و حتی تعویض کانال‌ها به وسیله ریموت کنترل دچار مشکل گردد، لذا ساندبار باید در سایز مناسبی باشد تا چنین مشکلاتی رخ ندهد.
  • اتاق نشیمن یک آپارتمان : برای یک اتاق نشیمن توصیه می‌شود سینمای خانگی انتخابی شما دارای کامپوننت باشد. کامپوننت‌ها از ‌‌بلندگو‌هایی گرد و قدرتمند با توان 16 باندی که به امپلی فایر‌ها اتصال داده می‌شوند برخوردار هستند. این دستگاه‌ها در کیفیت پخش دی وی دی‌ها موثر واقع می‌گردند.
  • اتاق‌های بزرگ نمایش فیلم: اگر اتاق انتخابی شما متراژ بالایی داشته باشد گزینه‌های بیشتری برای انتخاب یک سینمای خانگی پیش روی شما خواهد بود. برای محیط‌های بزرگ نمونه‌های بسیار جدید و با کیفیتی وجود دارد. اما بهتر است برای اتاق‌های بزرگ ویدئو پروجکشن‌ها را جایگزین تلویزیون‌ها نمایید، حتی اگر تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید ابعاد بزرگی داشته باشد. ویدئو پروجکشن‌ها به شما این امکان را می‌دهند تصاویر را خیلی طبیعی‌‌تر و بسیار شبیه به کیفیت سینما مشاهده نمایید.

سینما خانگی برای اتاق کوچگ | بانه ویترین

پورت‌ها و قابلیت‌های اتصال

  • خروجی HDMI: این خروجی صدا و تصویر را دیجیتالی و با‌کیفیتی مطلوب انتقال داده و همچنین می‌تواند به طور هم زمان صدا‌های چند کاناله و نیز تصاویری با رزولوشن 1920*1080 را ارسال نماید.
  • ورودی صدای Optical : این ورودی در مواقعی کاربرد دارد که کاربر قصد داشته باشد صدا را از دستگاهی مجهز به خروجی نوری انتقال دهد و نیز به کمک آن می‌توان از طریق سینمای خانگی صدا‌های چند‌گانه را انتقال و یا پخش نمود. برای نمونه چنانچه کنسول بازی از خروجی برخوردار باشد خیلی راحت می‌توان صدا‌های دالبی بازی را به اسپیکر سینمای خانگی انتقال داد.
  • پورت USB : این درگاه در مواقعی کاربرد داشته که بخواهیم فایل‌های صوتی و تصویری موجود بر روی فلش مموری را مشاهده نموده و یا بشنویم.
  • ورودی AUX :کاربرد این ورودی در مواقعی است که کاربر بخواهد خروجی دستگاه‌های صوتی را انتقال دهد. این ورودی به شکل یک جک 3.5 میلیمتری و دو فیش ورودی استریو بر روی اکثر دستگاه‌ها موجود می‌باشد.
  • خروجی A/V : این خروجی برای آن که تصاویر را از سینمای خانگی به تلویزیون‌های فاقد درگاه HDMI منتقل نماید استفاده می‌شود. هر چند که این خروجی توانایی HDMI را در انتقال تصاویر با کیفیت عالی ندارد.
  • خروجی کامپوننت (Component) : این کابل نیز در واقع همان کابل A/V بوده که برای بالا بردن کیفیت تصاویر، ارتقاء یافته است. این ورودی دارای سه کابل مستقل بوده که هر کدام از ان‌ها جهت انتقال یکی از رنگ‌های RGB (قرمز، سبز، آبی) به کار می‌روند.
  • بلوتوث (Bluetooth) : به کمک این قابلیت می‌توان با دستگاه‌های مجهز به بلوتوث ارتباط برقرار کرد. مثلا می‌توان هدفون بلوتوث دار خود را به دستگاه متصل نموده و از صدای پخش شده با کیفیتی عالی لذت برد. بعضی از نمونه‌ها پخش صدا به وسیله اسمارت فون‌ها را نیز ممکن ساخته‌‌اند.
  • Wi-Fi : بعضی از سینما‌های خانگی از این قابلیت برخوردار بوده، این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد به صورت بی سیم به اینترنت و دیگر شبکه متصل گردد.

آمپلی فایر سیستم صوتی | بانه ویترین

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

هر خریداری باید توان مالی خود را در خرید این محصول در نظر بگیرد و بعد از آن نیز از میان برند‌های مختلف یک برند را انتخاب نماید. اکنون برند‌های مختلفی در بازار موجود بوده که هر کدام از ان‌های قیمت متفاوتی از دیگری دارد. پس شما اگر از اول مشخص کنید که چه مقدار می‌خواهید برای این محصول هزینه کنید انتخاب برای شما راحت‌‌تر خواهد بود. بهتر است برند انتخابی شما برای سینمای خانگی با برند تلویزیون شما یکی باشد. این موضوع باعث می‌شود تلویزیون و سینمای خانگی شما جلوه بیشتری داشته باشند.

در آخر حتما بررسی نمایید که این دستگاه قادر به پخش انواع فرمت‌ها باشد و نیز کیفیت پشتیبانی شده از سوی آن در سطح مطلوبی باشد.

  1. عنوان

    عنوان

    خیلی عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نکته مفید در مورد سیستم صوتی خانگی
8 نکته مفید در مورد سیستم صوتی خانگی

8 نکته مفید در مورد سیستم صوتی خانگی و تجربه مشاهده فیلم و موسیقی در خانه فعالیت هایی نظیر تماشای فیلم، انجام بازی های ویدیوئی و گوش کردن به موسیقی همگی یک ویژگی مشترک دارند؛ اینها بدون کیفیت صدای مناسب، لذت بخش نخواهند بود. سیستم...

پنج مدل برتر سیستم های صوتی خانگی برای علاقمندان به بازی های ویدئویی

با خرید یک سیستم صوتی مناسب، می توانید تجربه بازی خود را بهبود دهید و خود را در آن غرق کنید. با این سیستم ها احساس می کنید که بخشی از بازی هستید. ما در این مطلب به شما پنج مدل برتر بهترین سیستم صوتی...

جدیدترین تکنولوژی ‌ها در دنیای سیستم ‌های صوتی خانگی
جدیدترین تکنولوژی ‌ها در دنیای سیستم ‌های صوتی خانگی

تکنولوژی های جدید سیستم ‌های صوتی خانگی: در جهان امروز سیستم های صوتی یکی از کاربردی ترین تجهیزات موجود در منازل هستند. بسیاری از افراد ترجیح می دهند که در زمان استراحت، آشپزی یا سایر فعالیت های روزانه به گوش دادن موسیقی یا تماشا کردن...

ایکس بوم XBOOM چیست؟
ایکس بوم XBOOM چیست؟

سیستم صوتی ایکس بوم X-Boom چیست و چگونه آن را از روی ظاهر شناسایی کنیم؟ ایکس بوم (X-Boom) چیست؟ چرا در کنار سیستم صوتی‌های ال جی نام ایکس بوم را زیاد شنیده‌ایم؟ کمپانی ال‌ جی سیستم های صوتی خود را با نام X-Boom تولید و...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش