• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
بررسی علت روشن نشدن کولر گازی

علت روشن نشدن کولر گازی

روشن نشدن کولر گازی در طول تابستان یا زمستان یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در یک روز گرم تابستانی یا سرمای سخت زمستان، هر چقدر که دکمه ریموت کنترل را فشار داده‌اید اما بی‌فایده بوده و بدون هیچ نتیجه‌ای، کولر گازی روشن نشده است.

در صورتی که چنین اتفاقی پیش آید، اعصاب هر کسی به شدت خورد شده و کلافه می‌شود. اما نگران نباشید. عدم روشن شدن کولر گازی رایج است و امکان دارد به خاطر یک سری مشکلات کوچک پیش آمده باشد که توسط خود شما نیز قابل رفع هستند.

البته برخی از دلایلی که باعث روشن نشدن کولر گازی می‌شود بزرگتر بوده و برای رفع آن‌ها نیاز به تعمیرکار و داشتن تخصص دارد. امروز در این مقاله از سایت بانه ویترین، درباره تعدادی از عوامل که علت روشن نشدن کولر گازی هستند، صحبت می‌کنیم.

بررسی علت روشن نشدن کولر گازی
علت روشن نشدن کولر گازی

علت روشن نشدن کولر گازییخ زدن کولر گازی دلیل روشن نشدن آنفیلترهای هوای کولر گازی و  عامل روشن نشدن کولر گازیمسدود شدن لوله‌های خروج آبمسدود شدن لوله‌های گاز مبرد کولر گازینقص ترموستات کولر گازی موثر در روشن نشدن آننقص رله استارتآسیب دیدن فن و کویل کندانسورنقص برد فرمان در کولر گازیخرابی کمپرسور کولر گازیجمع‌بندی

یخ زدن کولر گازی دلیل روشن نشدن آن

یکی از دلایلی که می‌تواند علت روشن نشدن کولر گازی باشد، برفک زدن یا یخ زدن کولر گازی است. همان طور که اطلاع دارید، کندانسور و اجزای تشکیل‌دهنده آن مستعد یخ زدن هستند.

بنابراین همیشه امکان یخ زدن کولر گازی وجود دارد. در صورت روشن نشدن دستگاه خود برخی موارد از قبیل فن کولر گازی و افت گاز کولر گازی، انسداد لوله‌ها، سنسورهای کولر گازی، مشکلاتی که در کویل اپراتور پیش می‌آید و کثیفی فیلترهای هوا را بررسی کنید. زیرا این موارد عواملی هستند که باعث یخ زدن کندانسور و لوله‌های کولر گازی خواهند شد.

بعد از این که از یخ‌زدگی کولر گازی مطمئن شدید، هر یک از این موارد را به خوبی بررسی کرده و پس از یافتن مشکل اصلی فورا برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

بررسی علت روشن نشدن کولر گازی
یخ زدن کولر گازی

فیلترهای هوای کولر گازی و  عامل روشن نشدن کولر گازی

کثیفی فیلترهای هوایی که در کولر گازی به کار رفته‌اند، می‌توانند اصلی‌ترین علت روشن نشدن کولر گازی باشند. فیلترهای هوا در کولر گازی به علت این که مرتبا هوا از آن‌ها عبور می‌کند، همواره کثیف و انباشته از آلودگی هستند.

چنانچه فیلتر هوای دستگاه کثیف بوده و تمیز نشود، مانع از روشن شدن کولر گازی خواهد شد. زمانی که کولر گازی شما خاموش شد، پیشنهاد می‌دهیم اول فیلتر هوای آن را بررسی نموده و آن را تمیز کنید.

بهترین راه حل برای رفع مشکل روشن نشدن کولر گازی این است که مرتبا و در بازه یک ماهه، فیلترهای هوای دستگاه خود را تمیز کرده و شستشو دهید.

بررسی علت روشن نشدن کولر گازی
فیلترهای هوای کولر گازی

مسدود شدن لوله‌های خروج آب

یکی دیگر از مواردی که علت روشن نشدن کولر گازی است، لوله‌هایی هستند که آب از آن‌ها به بیرون انتقال داده می‌شود. چنانچه لوله‌های خروجی آب مسدود شده باشند، مسیری که آب از آن خارج می‌شود، بسته شده و این امر می‌تواند باعث خاموش شدن کولر گازی شود.

در چنین شرایطی بعد از چک کردن لوله‌های خروجی آب و اطمینان از انسداد آن‌ها، باید فورا درپی رفع آن بوده و با رفع انسداد آن‌ها راه خروج آب را باز کرد.

بررسی علت روشن نشدن کولر گازی
مسدود شدن لوله‌های خروج آب

مسدود شدن لوله‌های گاز مبرد کولر گازی

انسداد لوله گاز مبرد کولر گازی را نیز به عنوان یک علت روشن نشدن کولر گازی، مد نظر قرار داده و آن را بررسی نمایید. هنگامی که کولر گازی شما روشن نشد، حتما لوله‌های گاز مبرد را چک کرده و چنانچه لوله‌ها دچار انسداد شده بودند، مطمئن شوید که لوله‌ها را باز کرده و انسداد آن را برطرف نموده‌اید.

زیرا مسدود شدن این لوله‌ها، عبور و مرور گاز مبرد را مختل کرده و مانع از عملکرد صحیح کولر گازی می‌شوند.

علت روشن نشدن کولر گازی چیست؟
مسدود شدن لوله‌های گاز مبرد کولر گازی
لیست برندهای دیگر کولر گازی

نقص ترموستات کولر گازی موثر در روشن نشدن آن

گاهی پیش می‌آید که سیستم مرکزی کولر گازی شما آسیب دیده و دچار مشکل شده است، این عمل نیز یک علت روشن نشدن کولر گازی بوده که بسیار شایع است و اغلب کاربران با این مشکل مواجه می‌شوند.

زمانی که متوجه شدید عدم روشن نشدن کولر گازی از مواردی که ذکر شد نیست، پس صحت و سالم بودن سیم‌کشی ترموستات و تمیز بودن آن و کالیبراسیون ترموستات را به دقت بررسی نمایید. چنانچه هر یک از این موارد مشکلی داشت برای برطرف کردن خاموشی کولر گازی، آن را رفع کنید.

یعنی در صورت کثیف یودن ترموستات آن را تمیز کنید یا چنانچه ایراد از سیم‌کشی‌ها بود آن را به صورت صحیح و با دقت نصب کنید. البته فراموش نکنید که کالیبره کردن ترموستات به تنهایی قادر به رفع کلیه مشکلاتی خواهد بود که برای ترموستات پیش آمده است.

نقص رله استارت

خرابی رله استارت یک علت روشن نشدن کولر گازی است که قادر است شروع کار دستگاه را مختل کرده و مانع روشن شدن آن شود.

بنابراین هنگامی که کولر گازی روشن نشد، رله استارت را نیز بررسی کنید، البته برای بررسی رله استارت حتما باید یک رله استارت جدید تهیه کرده و آن را جایگزین رله استارت قدیمی کنید.

به این طریق از نقش رله استارت در روشن نشدن کولر گازی مطمئن شده و چنانچه مشکل از آن نبود باید به گشتن دنبال پیدا کردن مشکل ادامه داد.

علت روشن نشدن کولر گازی چیست؟
نقص رله استارت

آسیب دیدن فن و کویل کندانسور

دقت داشته باشید در صورتی که فن کولر گازی یا کویل کندانسور دستگاه خراب شده و نقصی داشته باشند، هوای گرمی که در محیط داخلی وجود دارد به بیرون از محیط منتقل نخواهد شد.

بنابراین نقص و مشکلات کویل کندانسور و فن دستگاه علت روشن نشدن کولر گازی هستند. همچنین بروز این مشکلات می‌تواند دستگاه روشن را پس از مدتی خاموش کند.

برای برطرف کردن این مشکل اول کندانسور را چک کنید و در صورتی که روی آن آلودگی انباشته شده باشد، آن را تمیز کنید. سپس فن کولر گازی را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کرده و یکی دیگر را جایگزین کنید.

نقص برد فرمان در کولر گازی

برد فرمان کولر گازی از جمله مهمترین و اصلی‌ترین قطعاتی است که در روشن شدن کولر گازی نقش داشته و با فرمان‌هایی که صادر می‌کند، فعالیت کولر گازی را نظارت می‌کند.

بنابراین وجود کوچکترین مشکل در برد کولر گازی، علت روشن نشدن کولر گازی خواهد بود. چنانچه بعد از بررسی دقیق به این نتیجه رسیدید که برد کولر گازی عامل خاموشی است باید هر چه سریع‌تر، برد را تعمیر کرده یا آن را عوض کنید.

برای تشخیص نقص برد و کسب اطمینان از خرابی آن باید از یک سرویس کار مجرب کمک گرفته و برای رفع مشکل نیز خود اقدام نکنید.

علت روشن نشدن کولر گازی چیست
نقص برد فرمان در کولر گازی

خرابی کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی اصلی‌ترین جزء از کولر گازی است که بیشترین فعالیت دستگاه را بر عهده دارد. نقص و آسیب‌دیدگی کمپرسور اصلی‌ترین علت روشن نشدن کولر گازی است. می‌توان آسیب‌دیگی و خرابی کمپرسور را از طریق صدای بلند و ناهنجار یا خاموش شدن کولر گازی بعد از روشن شدن آن، تشخیص داد.

تنها راه حل برای رفع این مشکل تماس با تعمیرکار است. زیرا این قطعه از کولر گازی حساسیت‌های خاص خود را دارد. بنابراین باید در بررسی و رفع مشکلات آن دقت زیادی داشت.

جمع‌بندی

کولر گازی یکی از وسایل مهم در تامین آسایش است در صورتی که روشن نشدن آن به بزرگترین مشکل در خانه بدل خواهد شد. علت روشن نشدن کولر گازی در همه انواع آن چه کولر گازی پنجره‌ای و چه پرتابل یا اسپلیت و داکت اسپلیت یکسان بوده و فرقی ندارد که از چه برند و چه مدل است.

مواردی که در بالا ذکر شد، عوامل موثر بر خاموشی کولر گازی بودند که برای هر یک نیز راه حل‌هایی پیشنهاد دادیم. البته عواملی دیگر همچون خرابی خازن کولر گازی و نقص اورلود کولر گازی یا نقص‌های مربوط به جریان برق و سیم‌کشی کولر گازی در روشن نشدن آن نقش داشته و این امکان وجود دارد که هر یک از آن عامل روشن نشدن دستگاه باشد. برای برطرف کردن این مشکلات بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید.

در صورت داشتن سوال دیگری با ما در ارتباط باشید!

تماس با کارشناسان بانه ویترین: 9-09129430935

  1. Najmeddin Mohammadi

    Najmeddin Mohammadi

    در این مطلب از بانه ویترین به علت روشن نشدن انواع کولر گازی پرداخته‌ایم.

  2. آرمان

    آرمان

    چرا کولر گازی من روشن نمی‌شود؟

    • خانم محمودی

      خانم محمودی

      سلام دوست عزیز
      علت‌های مختلفی می‌تواند باعث روشن نشدن کولر گازی شود. این مشکلات شامل قطعی برق، خرابی ریموت کنترل، مشکل در فیوزها یا قطع شدن سیم‌های برق، و خرابی در قطعات داخلی مانند کمپرسور یا موتور فن می‌شود
      با تشکر

  3. فرزاد کریمی

    فرزاد کریمی

    سلام
    خرابی ریموت کنترل می‌تونه دلیل روشن نشدن کولر گازی باشه؟

    • خانم محمودی

      خانم محمودی

      سلام دوست عزیز
      بله، یکی از دلایل رایج روشن نشدن کولر گازی، خرابی یا عدم عملکرد صحیح ریموت کنترل است. اطمینان حاصل کنید که باتری‌های ریموت سالم هستند و ریموت به درستی کار می‌کند. اگر مشکل همچنان باقی ماند، ممکن است نیاز به تعویض ریموت باشد
      با تشکر

  4. ازاد رعنایی

    ازاد رعنایی

    چجوری می‌تونم بفهمم که مشکل روشن نشدن کولر گازی مربوط به فیوزه؟

    • خانم محمودی

      خانم محمودی

      سلام دوست عزیز
      اگر کولر گازی شما روشن نمی‌شود، یکی از اولین اقداماتی که باید انجام دهید، بررسی فیوزهای مرتبط با کولر گازی است. اگر فیوز سوخته باشد یا به درستی کار نکند، باید آن را تعویض کنید. اگر مطمئن نیستید چگونه فیوزها را بررسی کنید، بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کولر گازی ایستاده برای مغازه
کولر گازی ایستاده برای مغازه

به علاوه، کولرهای گازی ایستاده به دلیل امکانات اضافی پیشرفته، مصرف انرژی بهینه، و سهولت در نصب و نگهداری، گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود کیفیت هوای داخلی و افزایش رضایت مشتریان خود هستند.در این مقاله به بررسی  کولر گازی...

کولر گازی گری 12000
کولر گازی گری 12000

با ورود به فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی مناسب برای خانه یا محل کار اهمیت زیادی پیدا می‌کند. کولر گازی گری 12000 یکی از گزینه‌های محبوب در این حوزه است که با ویژگی‌های برتر خود، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده...

کنترل کولر گازی ال جی با موبایل
کنترل کولر گازی ال جی با موبایل

کولر گازی ال جی با قابلیت کنترل از راه دور از طریق موبایل، تجربه‌ای مدرن و راحت را برای کاربران فراهم می‌آورد. با استفاده از اپلیکیشن «LG ThinQ»، کاربران می‌توانند به آسانی کولر گازی خود را از هر نقطه‌ای که به اینترنت متصل هستند، کنترل...

بهترین کولر گازی ایستاده 36000
بهترین کولر گازی ایستاده 36000

با شروع فصل گرما، انتخاب یک کولر گازی ایستاده با عملکرد بالا و کارایی موثر برای ایجاد محیطی خنک و راحت بسیار مهم است. در این راهنما، به بررسی بهترین کولر گازی ایستاده 36000 خواهیم پرداخت، و ویژگی‌های کلیدی، مزایا، و نکات خرید این نوع...

کولر گازی گری با گاز r410
کولر گازی گری با گاز r410

کولرهای گازی یکی از پرکاربردترین وسایل سرمایشی در جهان هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم می‌کنند. یکی از برندهای مطرح در این زمینه، گری (Gree) است که با تولید کولرهای گازی با کیفیت و کارایی بالا، توانسته...

کولر گازی جنرال در بانه
کولر گازی جنرال در بانه

با پیشنهادات جذاب در بانه ویترین، با کولر گازی پیشرفته جنرال، راحتی و آرامش را به فضای خود بیافزایید. کولر گازی جنرال دارای اختراعات نوآورانه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا خنکی یا گرمای دلخواه خود را به طور موثر و آسان به دست...

انواع کولر گازی ایستاده
انواع کولر گازی ایستاده

کولر گازی‌های ایستاده به دلیل قدرت بالای سرمایش و گرمایش و همچنین طراحی مناسب برای فضاهای بزرگ و عمومی، بسیار محبوب هستند. این نوع کولرها در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. در این محتوا  به بررسی...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.