• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی یکی از دغدغه های افراد امروزی است. از سال‌ها پیش شستن لباس‌ها واقعا معضل بزرگی برای افراد بود و کمتر کسی از شستن لباس‌ها با دست احساس رضایت داشت. شستن دستی لباس علاوه بر گرفتن وقت زیادی از فرد، یک کار دشوار بوده چرا که لکه روی لباس‌ها به راحتی پاک نخواهد شد و باید به روش‌های مختلف برای پاک کردن آن‌ها تلاش نمود. با ساخت ماشین‌های ‌لباسشویی این مشکلات حل شده و امروزه حداقل در 90 درصد منزل‌ها این دستگاه یافت می‌‌شود و کمترین کسی حاضر می‌‌شود با وجود این تکنولوژی هنوز هم سختی‌های شستن دستی لباس‌ها را به دوش بکشد. یک ماشین ‌لباسشویی با کیفیت حجم زیادی از لباس‌های شما را در کم‌‌ترین زمان شسته و خشک نموده و در تمیز‌‌ترین حالت ممکن به شما تحویل خواهد داد.

در گذشته، در روش دستی شستن لباس‌ها، افراد لباس‌های خود را درون ظرف آبی گذاشته و با مواد شوینده مختلف که به هیچ عنوان نیز استاندارد نبود اقدام به شستن لباس‌ها و پاک کردن لکه‌های سخت از روی آن‌ها می‌‌کردند. اما این مواد نه تنها قادر به پاک کردن لکه‌ها از روی لباس‌ها نبودند که حتی به بافت لباس نیز آسیب می‌‌رساندند. شست و شوی دستی لباس‌ها علاوه بر ان که کار سخت و دشواری است، روش مناسبی برای شستن لباس‌ها نیز نبوده و بر اثر شست و شوی نادرست با این مواد شوینده بافت لباس‌ها در امان نخواهند بود.

راهنمای جامع خرید ماشین لباسشویی

موارد مهم در انتخاب مناسب‌ترین ماشین لباسشوییمهم ترین موارد در هنگام خرید ماشین لباسشوییقبل از خرید ماشین لباسشویی به خاطر داشته باشید که:قبل از اقدام به خرید ماشین لباسشویی دقت داشته باشیدانواع ماشین لباسشویی1) ماشین لباسشویی درب از بالا معمولی2) ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو3) ماشین لباسشویی درب از جلوظرفیت ماشین لباسشوییدر هنگام خرید ماشین لباسشویی دقت کنید دستگاه اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک استجنس بدنه (پلاستیک یا پورسلین در مقابل استیل ضد زنگ)نوع موتور‌ (تسمه‌ای یا بدون تسمه) از نکات مهم برای خرید ماشین لباسشوییدور موتور ماشین لباسشوییمصرف انرژی در ماشین لباسشوییمصرف آبخشک‌کنسرعت خشک کن ماشین لباسشویینمایشگر‌های دیجیتاللرزش و صدای ماشین لباسشوییقابلیت‌های برنامه ای ماشین لباسشوییورودی آب گرم و سرد و یا ورودی تکسایر قابلیت‌هاتنظیم حرارت آب (Temperature setting )شست و شو سریع و فوری یکی از بخش های حیاتی برای خرید ماشین لباسشوییچرخش مضاعفسیستم آبکشی اضافیلکه بریسفارش سازی تنظیماتتشخیص خودکار سطح آبحسگر رطوبتضد چروکشست و شو تاخیری در ماشین لباسشویی

موارد مهم در انتخاب مناسب‌ترین ماشین لباسشویی

اکنون اما ماشین‌های ‌لباسشویی وظیفه شستن لباس‌ها را از دوش انسان‌ها برداشته و خود با روش‌هایی کاملا صحیح لباس‌ها را خیلی عالی شسته و حتی مدل‌های جدید‌‌تر آن‌ها لباس‌ها را خشک شده به دست شما خواهند داد.
امروزه انواع مختلفی از ماشین ‌لباسشویی در بازار موجود بوده که انتخاب یک مورد مناسب از میان آن‌ها کار چندان آسانی نخواهد بود. برای این کار شما باید انتظارات خود را از یک ماشین ‌لباسشویی مشخص نموده و بعد با توجه به آن‌ها ماشین ‌لباسشویی مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه با مدل‌های مختلف ماشین‌های ‌لباسشویی و قابلیت‌ها آن‌ها آشنا خواهیم شد.

در ابتدای مقاله قصد داریم به صورت خلاصه، نکات مهمی که در خرید لباسشویی لازم است مورد توجه قرار دهید را برای شما ذکر کنیم. پس اگر به هر دلیلی وقت مطالعه کامل مقاله را ندارید، توصیه می کنیم نکات زیر را حتما بخوانید و آن‌ها را در هنگام خرید مد نظر قرار دهید.

11

مهم ترین موارد در هنگام خرید ماشین لباسشویی

  • یکی از اساسی‌‌ترین فاکتور‌ها به هنگام انتخاب یک ماشین ‌لباسشویی دارا بودن نشان استاندارد و نیز نوع رتبه برچسب انرژی ان می‌‌باشد. حتما قبل از خرید به این دو مورد توجه کنید چرا که شما هر چند روز یک بار از این دستگاه استفاده می‌‌کنید پس باید مصرف انرژی ان مناسب بوده و کاملا استاندارد باشد.
  • ظرفیت ‌لباسشویی انتخابی باید با توجه به تعداد افراد خانواده و حجم متوسط لباس‌ها در هر دوره از شست و شو انتخاب گردد. به طور معمول ظرفیت ماشین لباس شویی‌های اتوماتیک به طور حداکثری ۵، ۶، ۷ و ۸ کیلو می‌‌باشد.
  • توان مالی شما نیز در این خرید دخیل است. اما اگر بودجه مناسبی را برای خرید این دستگاه در نظر بگیرید بدون شک از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.
  • ماشین ‌لباسشویی دارای برنامه‌های مختلف شست و شو بوده که این برنامه‌ها بر اساس نوع و جنس لباس‌ها هستند لذا با انتخاب برنامه مناسب لباس مورد نظر می‌‌توان بهترین کیفیت شست و شو را دریافت نمود. تعدادی از ماشین‌ها به غیر از برنامه‌های دیفالت شست و شو، برنامه‌های قابل تنظیمی را در اختیار شما قرار خواهند داد. که بی شک انتخاب ماشینی با این قابلیت تجربه جدید و جالبی از شستن لباس‌ها را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

قبل از خرید ماشین لباسشویی به خاطر داشته باشید که:

  • در صورت نزدیکی محل قرار گیری ماشین در خانه شما به شیر اب گرم، قطعا ماشین ‌لباسشویی دو شیر می‌‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. این ماشین‌ها به وقت شست و شو با دمای بالا از شیر اب گرم استفاده نموده و این موضوع باعث می‌‌شود مصرف انرژی کاهش یابد. اما در دیگر ماشین‌ها المنت دستگاه، اب را به دمای مورد نظر می‌‌رساند.
  • یکی دیگر از فاکتور‌های خرید یک ماشین لباس شویی، میزان سرعت خشک کن ان بوده که بر اساس دور در دقیقه محاسبه می‌‌گردد. اگر فضای مناسبی برای خشک کردن لباس‌ها در زیر نور افتاب ندارید بهتر است ماشین انتخابی شما دور خشک کن بیشتری داشته باشد تا بتوانید لباس‌ها را به صوت خشک و یا نیمه خشک از ماشین تحویل بگیرید.
  • به طور معمول دور خشک کن ماشین لباس شویی‌های ایرانی ۵۰۰، ۶۰۰، ۷۰۰ و یا۸۰۰ می‌‌باشد. در حالی که در ماشین‌های خارجی این میزان ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، یا۱۶۰۰ است. این ارقام دور حداکثری این دستگاه‌ها را نشان داده و برای مثال دستگاهی با دور خشک کن 1200 با دور ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰ نیز قادر به خشک کردن لباس‌ها می‌‌باشد.
  • به طور قطع نمی‌‌توان گفت که کدام ماشین ‌لباسشویی از همه بهتر است چرا که یک دستگاه برقی ممکن است حتی روز اول نیز اسیب ببیند. لذا شما باید به هنگام خرید مدت ضمانت و نوع خدمات پس از فروش دستگاه را به درستی بررسی نمایید.

انواع برندهای تولید کننده

قبل از اقدام به خرید ماشین لباسشویی دقت داشته باشید

  • اکثر ماشین ‌لباسشویی دارای عرض و ارتفاع 60 و 85 سانتی متر هستند. باید قبل از خرید بخشی از فضای اشپزخانه را برای این دستگاه اماده کنید.
  • ماشین ‌لباسشویی که برچسب انرژی آن‌ها پایین است اگر چه ممکن است به هنگام خرید قیمت پایینی داشته باشند اما بعد‌ها هزینه‌های زیادی را برای شما خواهند داشت.
  • از قابلیت‌های شست و شوی ماشین انتخابی مطلع گردید. امکاناتی از قبیل شستشو با آب سرد، شستشو با درجه حرارت پایین آب و امکان تعیین تعداد دور آبکشی در دقیقه قابلیت‌هایی بوده که انرژی مصرفی رابه میزان قابل توجهی کاهش خواهند داد.
  • آب مصرفی دستگاه‌هایی که دارای درب جلو هستند در مقایسه با دستگاه‌هایی با درب بالا بسیار کمتر می‌‌باشد. اغلب ماشین‌هایی که درب جلو دارند برای شستن لباس‌ها تنها به 33 در صد از اب مصرفی دیگر ماشین‌ها احتیاج دارند. لذا بهتر است به این موارد نیز هنگام خرید توجه نمایید. ماشین‌های دارای درب جلو لباس‌ها را با کیفیت‌‌تر شست و شو می‌‌دهند.

انواع ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه به طور مفصل به معرفی این سه دسته می‌پردازیم.

لباسشویی درب از بالا معمولی

1) ماشین لباسشویی درب از بالا معمولی

مخزن این مدل از ماشین ‌لباسشویی از سمت بالا پر شده و شست و شو به کمک حرکت چرخشی همزن صورت می‌‌گیرد. این مدل‌ها به نسبت ماشین‌های اتوماتیک قیمت مناسب‌‌تری داشته، کار کردن با آن‌ها راحت‌‌تر بوده و وزن کمتری دارند. همچنین فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می‌‌دهند.

اما این ماشین‌ها بر خلاف ماشین‌های چند کاره تنها از قابلیت شست و شو برخوردارند، گنجایش آن‌ها 3 تا 7 کیلوگرم است. مصرف آب این نوع ماشین‌ها بسیار زیاد است و ضمن اینکه صدای بلندی دارند، امکان دارد گنجایش آن‌ها نامتعادل باشد.

لباسشویی درب از بالا دو قلو

2) ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو

روش شست و شو در این مدل از ماشین ها، روش معلق شدن است. ظرفیت این ماشین‌ها چندان زیاد نبوده لذا مصرف آب آن‌ها پایین است. سرعت چرخش در این ماشین‌ها بالا بوده و از ان جایی که کف کمی تولید می‌‌کنند مصرف مواد شوینده در آن‌ها پایین است.

این ماشین‌ها به طور معمول ظرفیت بالایی داشته که بعضی از آن‌ها تا 9 کیلو گرم نیز گنجایش دارند. شست و شوی لباس‌ها در این مدل از ماشین‌ها خیلی عالی انجام می‌‌گیرد. این ماشین‌ها همچنین از خشک کنی با سرعت بالا برخوردار بوده لذا زمان خشک شدن لباس‌ها در این ماشین‌ها به حداقل رسیده است. اما این ماشین‌ها عیب‌هایی نیز دارند، این ماشین‌ها از ان جایی که چرخش بالایی به هنگام شست و شو داشته لباس‌ها درون آن‌ها در هم پیچیده و چروک می‌‌گردند.

لباسشویی درب از جلو

3) ماشین لباسشویی درب از جلو

اکنون قصد داریم مدرن‌ترین نوع ماشین لباسشویی را به شما معرفی کنیم. در این ماشین‌ها نیز مصرف اب تقریبا بالا است. روش شستن لباس‌ها در این مدل به این صورت است که لباس‌ها تا بالای مخزن بلند شده و دوباره به درون اب پرت خواهند شد. این ماشین‌ها تولید کف کمی داشته و در مصرف مواد شوینده بهینه عمل می‌‌کنند. این ماشین‌ها در مقایسه با ماشین‌های درب بالا لباس‌ها را خیلی بهتر و بهینه شسته ولی قیمت آن‌ها معمولا بالاتر است.

در این ماشین‌ها چرخش دایره‌ای شکل صورت می‌گیرد؛ لذا رطوبت لباس‌ها خیلی سریع‌‌تر گرفته شده و با کمترین انرژی و زمان لباس‌ها خشک خواهند شد. ماشین‌های درب جلو به طور معمول سر و صدای کمی دارند. از آن جایی که درب این ماشین‌ها در جلو قرار دارد، می‌‌توان از فضای بالای این دستگاه نیز استفاده مناسبی برد در حالی که این امکان در ماشین‌های با درب بالا وجود ندارد. بعد از انتخاب ماشین ‌لباسشویی مورد نظر خود به لحاظ کاربرد ان، می‌‌توانید دیگر فاکتور‌ها را نیز مد نظر قرار دهید. در ادامه این فاکتور‌ها را با هم بررسی می‌‌کنیم.

1

ظرفیت ماشین لباسشویی

مهم‌‌ترین چیز در انتخاب یک ماشین ‌لباسشویی گنجایش آن می‌‌باشد. شما باید با توجه به جمعیت افراد خانواده ظرفیت ‌لباسشویی خود را انتخاب نمایید. یک انتخاب نادرست علاوه بر مصرف انرژی بالا، هزینه‌های زیادی را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. ظرفیت ماشین ‌لباسشویی موجود در بازار بین 7 تا 14 کیلو بوده و البته 5 کیلویی آن نیز موجود است.

ماشین‌های 7 تا 9 کیلویی بیشترین استفاده را در بین خانواده‌ها دارند، اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد است و لباس‌های کثیف جمع شده در دو روز شما در اندازه ای است که در یک دور شسته نمی‌‌شوند بهتر است ظرفیت ماشین شما 8 تا 9 کیلو باشد.

انتخاب ظرفیت مناسب، برق مصرفی ماشین را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد داد. ظرفیت‌های بالای 14 کیلو برای مصارف صنعتی کاربرد داشته و بهتر است در انتخاب ماشین ‌لباسشویی فارغ از در نظر گیری تجملات بوده و به مصرف بهینه فکر کنید چرا که گنجایش مناسب ماشین می‌‌تواند هزینه برق و اب را تا حد زیادی کاهش دهد.

در هنگام خرید ماشین لباسشویی دقت کنید دستگاه اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است

ماشین ‌لباسشویی اتوماتیک به طور کلی کار افراد را راحت ساخته‌اند و فرد تنها کافی است پودر شوینده را در محفظه آن‌ها ریخته و بعد از انتخاب برنامه مورد نظر دستگاه را روشن نماید و بعد از ان باقی کار‌ها را به ماشین بسپارد. اما در ماشین‌های نیمه اتوماتیک کار‌های بیشتری به دست فرد انجام می‌‌گیرد. در این ماشین‌ها فرد خود باید آب را دستی وارد ماشین نموده و بعد از شستن لباس‌ها نیز مجددا باید فرد لباس‌ها را از این محفظه به محفظه کناری جهت خشک نمودن لباس‌ها منتقل نماید.

اما با این حال این ماشین‌ها به نسبت تمام اتوماتیک‌ها قیمت مناسب‌‌تری دارند. علاوه بر ان، از این دسته از ماشین‌ها در محیط‌هایی که فشار اب کم هست نیز می‌‌توان استفاده نمود چرا که این ماشین‌ها نیازی به اتصال به شیر اب نداشته و فرد خود به طور دستی اب را به درون ان می‌‌ریزد.

بدنه

جنس بدنه (پلاستیک یا پورسلین در مقابل استیل ضد زنگ)

یکی از اصلی‌‌ترین موارد در کیفیت و قیمت یک ماشین ‌لباسشویی متریال به کاررفته در ساخت درام آن است. چرا که این قسمت در ماشین، اهمیت ویژه‌ای دارد، لذا بهتر است دوام ان از طریق به کار گیری مواد با کیفیت تضمین گردد. به طور معمول در دستگاه‌هایی که قیمت پایینی دارند جنس درام از پلاستیک محکم و یا سرامیک بوده اما ماشین‌هایی با قیمت بالا‌‌تر اغلب دارای درامی از جنس استیل ضد زنگ‌ می‌‌باشند.

تسمه ای و بدون تسمه

نوع موتور‌ (تسمه‌ای یا بدون تسمه) از نکات مهم برای خرید ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباس شویی‌ها به دو دسته کلی تسمه‌ای و بدون تسمه تقسیم می‌‌گردند. ماشین لباس شویی‌های گران‌‌تر اغلب دارای موتور بدون تسمه هستند که این مدل از موتور‌ها علاوه بر اصطحکاک پایین از طول عمر بیشتری نیز برخوردار هستند. در نمونه‌های تسمه ای، تسمه به چرخش موتور کمک نموده و در مقایسه با بدون تسمه‌ها سر و صدای بیشتری دارند. ماشین‌های بدون تسمه Direct Drive نام داشته و لرزش در آن‌ها به حداقل رسیده است. اما در Belt Drive‌ها (مدل‌های تسمه ای) با گذشت زمان میزان صدا و لرزش این دستگاه بیشتر شده که با عوض نمودن تسمه و نیز سرویس موتور این مشکل حل می‌‌گردد. همچنین در مدل‌های بدون تسمه انرژی مصرفی بسیار پایین است.

در ماشین‌هایی که دارای موتور تسمه ای هستند، چنانچه دیگ ماشین بیش از حد پر گردد این مدل از موتور‌ها کاملا هوشمند بوده و با تشخیص وزن لباس‌ها از حرکت خودداری می‌‌کنند در حالی که دیگر موتور‌ها این مزیت را ندارند. هر چند این موتور‌ها در کنار قابلیت‌هایی که دارند عیب‌هایی نیز داشته، که از میان آن‌ها می‌‌توان به حساسیت بالای موتور اشاره نمود که در صورت کاهش ناگهانی سریعا از خود عکس العمل نشان خواهند داد، و یا این که در صورت ضربه ی محکم قطعا اسیب خواهند دید و به سختی می‌‌توان آن‌ها را بالانس نمود که این موضوع هزینه ی زیادی می‌‌طلبد.

درب روی بالای ماشین لباسشویی

دور موتور ماشین لباسشویی

یکی دیگر از فاکتور‌های خرید یک ماشین ‌لباسشویی میزان سرعت موتور آن بوده که بر اساس دور در دقیق محاسبه می‌‌گردد. به طور معمول دور موتور ماشین لباس شویی‌ها ۶۰۰، ۷۰۰، ۸۰۰ ، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۴۰۰، یا۱۶۰۰ است. طبیعی است که دستگاه با دور موتور بیشتر، توانایی بیشتری در شستن لباس‌ها از خود نشان می‌دهد. این ارقام دور حداکثری این دستگاه‌ها را نشان داده و برای مثال دستگاهی با دور موتور 1200 با دور ۶۰۰، ۸۰۰، ۱۰۰۰و 1200 نیز قادر به شستن لباس‌ها می‌‌باشد.

برق

مصرف انرژی در ماشین لباسشویی

طی بررسی‌های به عمل امده در 10 سال گذشته ماشین لباسشویی به عنوان پر مصرف‌‌ترین دستگاه‌های برقی شناخته شدند. به تازگی کمپانی‌های سازنده برای آن که دستگاه‌های تولیدی خود را با استاندارد‌های مصرف انرژی همراه سازند برای این دستگاه‌ها کلید‌های میان بری در نظر گرفته تا دستگاه شست و شویی اقتصادی با انرژی مصرفی پایین داشته باشند. با لکه گیری اولیه لباس ها، ماشین حتی با آب سرد نیز توانسته لباس‌ها را خیلی بهتر شست و شو دهد.

در صورتی که فیلتر این دستگاه در طی فرایند شست و شو تمیز نشده بهتر است بعد از هر بار شست و شوی لباس‌ها این فیلتر را تمیز نموده و سالانه نیز فیلتر‌های آب سرد و گرم موجود در پشت ماشین را تمیز نمایید.

مصرف آب

بهتر است جهت صرفه جویی در مصرف برق و آب، لباس‌ها به حد مناسبی برسند و بعد از آن اقدام به شستن لباس‌ها در کمترین دمای ممکن نمایید تا اب و برقی مصرفی به حداقل برسند. بهتر است لباس‌ها در روز‌های تعطیل و یا اوایل صبح شسته شوند و از راه اندازی ماشین در ساعات اوج مصرف بپرهیزید. افرادی که فضای مناسبی جهت خشک شدن لباس‌ها در زیر نور افتاب داشته می‌‌توانند از به کار گیری برنامه خشک کن دستگاه صرفنظر کنند. مصرف اب در ماشین‌های درب جلو به نسبت ماشین‌های درب بالا کمتر می‌‌باشد.

برخی از دستگاه‌ها با درب جلو برای شستن لباس‌ها تنها به 33 درصد از اب مصرفی دیگر دستگاه‌ها نیاز دارند. لذا بهتر است در مورد اب مصرفی دستگاه نیز بررسی‌های لازم را انجام دهید.

خشک کن ماشین لباسشویی

خشک‌کن

ماشین‌های تمام اتوماتیک بعد از اتمام مرحله آب کشی، از یک سیستم تهویه هوا یا سیستم کندانسوردار جهت خشک نمودن لباس‌ها بهره می‌‌گیرند. در اخر مرحله اب گیری با حرکت آبکش به چپ و راست هوای گرم از بین آن‌ها عبور خواهد نمود.

تهویه هوا به کمک فن و هیتر صورت گرفته و یک لوله تخلیه هوای مجزا نیز برای انتقال هوای نم‌دار به بیرون در این دستگاه‌ها تعبیه شده است. ماشین‌های دارای کندانسور هوای نم‌دار درون کندانسور را سرد نموده و رطوبت آن را به مایع تبدیل می‌‌نمایند و کاملا گرفته خواهند شد.

یک کندانسور معمولی تنها دارای یک سطح یا دیواره آب پاش می‌‌باشد.
معمولا خشک کن‌ها دارای یک تایمر ثابت و یا اتوماتیک هستند، خشک کن‌های اتوماتیک قادر هستند به کمک سنسور‌ها درجه خشکی لباس‌ها را تشخیص دهند و با رسیدن به خشکی ایده ال دستگاه خاموش خواهد شد.

برای آن که لباس‌ها در این ماشین‌ها چروک نگردند قبل از اتمام مراحل، مدت مشخصی لباس‌ها بدون حرارت خشک می‌‌گردند. در خشک کن‌های اتوماتیک خشک کردن لباس‌ها به طور اتوماتیک کنترل شده و دیگر لباس‌ها مچاله نمی‌‌گردند.

سرعت خشک کن ماشین لباسشویی

یکی از دیگر موارد مهم به هنگام انتخاب یک ماشین ‌لباسشویی سرعت چرخش خشک کن آن می‌‌باشد، چرا که هر چه این سرعت بیشتر باشد خشک نمودن لباس‌ها در مدت کوتاه‌‌تری انجام می‌‌شود. همچنین بعضی از ماشین ‌لباسشویی این قابلیت را به کاربر داده که براساس نوع لباس و نیز میزان رطوبت سرعت چرخش را بالا و پایین کند.

برای خشک کردن لباس‌های حساس و نازک، سرعت بین 300 تا 500 کاملا مناسب می‌‌باشد. ولی برای لباس‌های ضخیم همچون لباس‌های جین باید سرعت بیشتر از 100 دور در دقیقه نیاز است.

نمایشگر‌های دیجیتال

برخی از ماشین لباس شویی‌های امروزی دارای صفحه نمایشی دیجیتال هستند که این نمایشگر‌ها باعث شده دستگاه‌ها ظاهر مدرنی داشته باشند. زمان دقیق اتمام شستشو و همچنین برنامه‌های انتخاب شده از طریق این نمایشگر به کاربر نشان داده خواهند شد. این نمایشگر بدون هر اشتباهی بوده ولی ممکن است خود دستگاه بعضی از گزینه‌ها را غیر فعال کند مثلا چنانچه شما برای شست و شوی لباس‌ها برنامه شست و شوی نرم و ارام را انتخاب کرده باشید گزینه خشک شویی سریع و فوری برای شما غیر فعال خواهد شد.

و صدا

لرزش و صدای ماشین لباسشویی

نوع مخزن استوانه‌ای شکل دستگاه مشخص کننده میزان لرزش و صدای دستگاه خواهد بود. چنانچه این مخزن به گونه ای بوده که تنها با یک فشار دست تکان بخورد به هنگام عملکرد دستگاه تکان‌های این مخزن باعث ایجاد صدا و لرزش خواهد شد.

لذا بهتر است قبل از خرید از میزان صدای ایجاد شده توسط این دستگاه مطلع گردید. البته تراز نبودن ماشین نیز می‌‌تواند باعث ایجاد لرزش و صدا گردد. اکثر مراحل برنامه‌های شست و شوی مختلف سبب ایجاد لرزش و صدا خواهند شد اما در صورتی که دستگاه تراز نباشد این صدا خیلی بیشتر خواهد شد.

این مسئله مهم‌‌ترین عامل لرزش دستگاه بوده که خیلی راحت نیز می‌‌توان آن را درست نمود. جهت تراز نمودن دستگاه باید از ابزار تراز کمک بگیرید، این ابزار روی ماشین قرار داده شده و بعد پایه‌ها باید تنظیم شده تا دستگاه در حالت کامل تراز قرار بگیرد. در صورت عدم وجود ابزار تراز می‌‌توان دستگاه را روی یک تخته سه لایه قرار داد.

شست و شوی لباس ها با ماشین لباسشویی

قابلیت‌های برنامه ای ماشین لباسشویی

هر نوع لباس نیاز دارد که به گونه‌ای شسته شود که کمترین آسیب به آن وارد گردد. لذا ماشین‌های ‌لباسشویی نیز باید از برنامه‌های مختلفی جهت شست و شوی لباس‌های مختلف برخوردار باشند. اغلب ماشین لباسشویی‌های جدید این امکان را به کاربر داده تا برنامه ی مخصوص لباس خود را انتخاب نمایند. بهتر است ماشین انتخابی شما به تمامی برنامه‌های شست و شو مجهز بوده تا لباس‌های مختلف خود را با خیال راحت به ماشین ‌لباسشویی بسپارید.

ماشین لباس شویی‌های امروزی از قبیل ماشین ‌لباسشویی اتوماتیک ال جی و سامسونگ قابلیت‌های بسیاری داشته و بی شک از برنامه‌های مختلف شست و شو نیز بهره مند هستند.

ورودی آب گرم و سرد و یا ورودی تک

در صورت نزدیکی محل قرار گیری ماشین در خانه شما به شیر اب گرم، ماشین‌های ‌لباسشویی دو شیر می‌‌تواند برای انتخاب کاملا مناسبی باشند. این ماشین‌ها به وقت شست و شو با دمای بالا از شیر اب گرم استفاده نموده و این موضوع سبب شده مصرف انرژی به حداقل برسد. در حالی که در دیگر ماشین‌های لباس شویی، المنت دستگاه اب را به دما مورد نظر می‌‌رساند.

سایر قابلیت‌ها

در ادامه قصد داریم برخی از قابلیت‌های خاص ماشین لباسشویی را ذکر کنیم. این قابلیت‌ها در همه ماشین لباسشویی وجود ندارند و هر ماشین لباسشویی بسته به قیمت و برند سازنده‌اش، از برخی از این قابلیت‌ها برخوردار است.

تنظیم حرارت آب (Temperature setting )

برخی از ماشین ‌لباسشویی دارای سیستم حرارتی بوده به کمک این سیستم می‌‌توان کنترل دمای اب را به دست گرفت. در فصول سرد سال، اب بیش از حد سرد بوده و با این اب شستن لباس‌ها بسیار سخت می‌‌باشد. این قابلیت توانسته این مشکل را رفع نموده، قدرت نفوذ پذیری آب گرم بسیار بیشتر بوده و لباس‌های سفید با آن خیلی راحت‌‌تر پاک می‌‌شوند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که بعضی از لباس‌ها در مواجهه با اب گرم رنگ پس داده و لباس‌های دیگر نیز رنگی خواهند شد. در هر لباس بر روی مارک آن، درجه دمای لازمه جهت شست و شو قید شده است.

شست و شو سریع و فوری یکی از بخش های حیاتی برای خرید ماشین لباسشویی

این قابلیت یکی از کاربردی‌‌ترین برنامه‌های یک ماشین می‌‌باشد و در زمانی که وقت کمی برای شستن لباس‌ها دارید می‌‌توانید به کمک این برنامه لباس‌هایی را که به لحاظ الودگی در سطح متوسطی قرار دارند را در زمانی کوتاه بشویید. سرعت این برنامه با وزن لباس‌ها ارتباط مستقیمی داشته و هر چه لباس‌ها کم‌‌تر باشند به طبع مدت شست و شو کاهش خواهد یافت.

سریع

چرخش مضاعف

این نوع شست و شو مناسب لباس‌های سنگین بوده و چرخش در این مدل شست و شو، خیلی سنگین و قوی‌‌تر بوده تا آب و مواد شوینده خیلی بهتر جذب لباس شده و از طریق نفوذ بیشتر اب به لباس، لباس خیلی بهتر تمیز می‌‌گردد.

درب ماشین لباسشویی

سیستم آبکشی اضافی

به احتمال زیاد شما نیز این موضوع را تجربه کرده‌اید که بر اثر استفاده بیش از حد مواد شوینده بعد از ابکشی نیز هنوز شاهد کف بر روی لباس‌ها بوده اید، برخی از ماشین ‌لباسشویی به کمک سیستم ابکشی اضافی این مشکل را حل نموده اند. این برنامه کمک می‌‌کند شما یک بار دیگر لباس‌ها را ابکشی نمایید تا کاملا تمیز گردند.

درام ماشین لباسشویی

لکه بری

این قابلیت باعث می‌‌شود لباس‌ها قبل از عملیات شست و شو درون مخزن پر از اب قرار گرفته تا آب کاملا به درون آن‌ها نفوذ پیدا کرده، این امر کمک می‌‌کند لکه‌های روی لباس‌ها خیلی راحت پاک گردند.

سفارش سازی تنظیمات

برای آن که نیاز نباشد در هر بار استفاده از دستگاه برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید می‌‌توانید آن را در بین چند مود مورد نظر خود گذاشته تا هر بار خیلی راحت آن را انتخاب نمایید.

نمایشگر ماشین لباسشویی

تشخیص خودکار سطح آب

از دیگر قابلیت‌های یک ماشین ‌لباسشویی امروزی می‌‌توان تشخیص خودکار سطح اب اشاره نمود. این قابلیت کمک می‌‌کند آب مصرفی به حداقل برسد. برند‌های معتبر در زمینه تولید ماشین لباس شویی، در ساخت ماشین‌های خود از سنسور‌های هوشمند بهره مند شده تا میزان سطح اب به طور اتوماتیک تنظیم گردد. این سنسور‌ها باید به طور مرتب هر چند ماه یک بار تمیز شده تا بتوانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند.

سیستم بهداشتی

این قابلیت برای شستن لباس افرادی که حساسیت داشته کاملا مناسب بوده چرا که این برنامه کمک می‌‌کند لباس‌ها به حساس‌‌ترین و خاص‌‌ترین روش شسته شوند.

حسگر رطوبت

ماشین‌های جدید سنسور‌های گوناگونی داشته که از میان آن‌ها می‌‌توان به سنسور رطوبت اشاره نمود. این سنسور میزان رطوبت لباس‌ها را تشخیص داده که این امر به بهبود کارکرد خشک کن منجر شده و زمانی را جهت خشک نمودن لباس‌ها مشخص نماید، مثلا اگر زمان تنظیم شده برای خشک نمودن لباس‌ها 20 دقیقه باشد ممکن است این سنسور زمان لازمه را 15 دقیقه برآورد کرده و با اتمام تایم 15 دقیقه ای اقدام به قطع عملیات شست و شو می‌‌نماید.

ضد چروک

بیشتر ماشین‌های ‌لباسشویی این قابلیت را داشته که با جلوگیری از پیچش دیگ، مانع از چروک شدن بیش از حد لباس‌ها شده اما به هر حال کیفیت آن به سیستم اتوکشی نخواهد رسید.

شست و شو تاخیری در ماشین لباسشویی

این برنامه از پراستفاده‌‌ترین برنامه‌های شست و شو می‌‌باشد. این قابلیت کمک می‌‌کند که ماشین را برای انجام شست و شو در چند ساعت اینده تنظیم نمود، مثلا هنگامی که قصد بیرون رفتن از منزل را دارید می‌‌توانید ماشین را طوری تنظیم کنید که ماشین در غیاب شما کاملا لباس‌ها را شسته و خشک نماید. این برنامه برای شستن لباس‌های خیلی کثیف نیز بسیار کارامد بوده چرا که این امکان وجود داشته که لباس‌ها مدت بیشتری درون مخزنی پر از آب بمانند.

منطق فازی

این ویژگی در ماشین لباس شویی‌های جدید و امروزی وجود داشته و سبب شده قبل از شروع شستن فرایند شست وشو برنامه ای توسط شما انتخاب نشده تا خود دستگاه با در نظر گیری وزن و نوع لباس‌ها بهترین شرایط را در نظر بگیرد.

این برنامه همچنین از سیستم خودکار تنظیم آب و مواد شوینده برخوردار بوده که به کمک آن، آب و مواد شوینده به طور خودکار وارد دستگاه شده لذا نیازی به هیچ نوع تنظیمی نبوده و خود این برنامه بهترین شرایط را برای شستن عالی لباس‌ها فراهم می‌‌کند.

5 نکته مهم در خصوص شست و شوی لباس های حساس با لباسشویی
5 نکته مهم در خصوص شست و شوی لباس های حساس با لباسشویی

راهنمایی برای شستشوی بهینه پارچه‌ های حساس در لباسشویی امروزه ماشین های لباسشویی عضو جداناپذیر منازل هستند. بسیاری از افراد گمان می کنند که لباس شستن با ماشین لباسشویی بسیار ساده است؛ به همین دلیل از برنامه پیش فرض ماشین لباسشویی برای تمام لباس های...

لباسشویی های هوشمند چگونه از فناوری بهره برداری می کنند؟
لباسشویی های هوشمند چگونه از فناوری بهره برداری می کنند؟

آیا تا به حال با دقت و کنجکاوی به ماشین لباسشویی خود نگاه کرده اید؟ این لوازم نقش بسیار مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند و به شیوه های مختلف، زندگی ما را آسان ساخته و سبب می شوند تا بتوانیم به سادگی...

پنج مورد از خطاهای رایج در استفاده از لباسشویی، چگونه از آنها جلوگیری کنیم
پنج مورد از خطاهای رایج در استفاده از لباسشویی، چگونه از آنها جلوگیری کنیم

لباسشویی جزو لوازم مدرن و پیشرفته منزل محسوب می شود که شستن لباس ها را راحت می کند. در گذشته، لباس ها را با استفاده از تخته های مخصوص یا تشت می شستند اما امروزه با وجود لوازم پیشرفته ای مانند لباسشویی کار شستشوی لباس،...

راهنمای خرید لباسشویی اقتصادی و با کیفیت برای خانواده‌های کوچک
راهنمای خرید لباسشویی اقتصادی و با کیفیت برای خانواده‌های کوچک

ماشین لباسشویی، یکی از لوازم خانگی مهم و ضروری برای خانواده است. این لوازم ها دارای انواع و مدل های مختلفی هستند که قابلیت های متفاوتی را ارائه می دهند. در خرید ماشین لباسشویی اقتصادی، همواره باید به کیفیت و اصالت آن توجه داشته باشید...

لباسشویی چند کیلو بخرم؟
لباسشویی چند کیلو بخرم؟

نحوه انتخاب بهترین ظرفیت برای خرید لباسشویی ظرفیت ماشین لباسشویی مسئله‌ی مهمی است که در هنگام خرید لباسشویی باید به آن توجه کرد. تعیین این ظرفیت در هنگام خرید لباسشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. چون لباسشویی های موجود در بازار براساس ظرفیت و مشخصاتی...

طرز کار بخارشوی لباسشویی ال جی
طرز کار بخارشوی لباسشویی ال جی

در این نوشته طرز کار بخارشوی لباسشویی ال جی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و کاربردهای این برنامه را بیان می‌کنیم. به احتمال زیاد برای بیشتر کاربران سوال باشد که برنامه شستشو با بخار در ماشین لباسشویی ال جی چگونه کار می‌کند؟ یا چطور می‌توان...

معرفی برنامه‌های روی ماشین لباسشویی ال جی
معرفی برنامه‌های روی ماشین لباسشویی ال جی

ماشین های لباسشویی مختلف برنامه های متفاوتی داشته اما با این حال نیز تعداد زیادی برنامه مشترک دارند. ما در این مقاله به صورت کامل تمام برنامه های ماشین های لباسشویی ال جی را با نحوه فعال سازی آن ها، تنظیمات و کاربردشان به شما...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش