• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
راهنمای جامع خرید ماشین ظرفشویی

همان‌طور که همه می‌دانیم، شستن دستی ظرف‌ها همیشه دردسر‌هایی با خود داشته و صرف وقت زیادی نیز از انسان می‌طلبد. اما در دنیای امروزی که همه چیز به سمت راحتی انسان و ماشینی شدن پیش می‌رود، با ساخت ماشین ظرفشویی ظرف شستن نیز دیگر بدون کوچک‌‌ترین خستگی و در نهایت دقت انجام می‌شود. این ماشین مشکل شستن ظرف‌ها را از دوش کدبانو‌های خانه برداشته است. اهمیت وجود این ماشین زمانی بیشتر درک شده که بعد از یک مهمانی تقریبا بزرگ با انبوهی از ظرف‌های کثیف مواجه می‌شوید. چه چیزی بهتر از این که بعد از خستگی‌های پذیرایی و شلوغی میهمانی، ظرف‌ها را با خیال راحت به این دستگاه بسپارید و هیچ نگرانی بابت تمیزی آن‌ها نداشته باشید. چرا که این دستگاه حتی بعد از شستن ظرف ها، آن‌ها را خشک هم نموده و از این رو کوچک‌‌ترین لکه‌ای بر روی ظروف نمی‌ماند. اگر شما هم تمایل زیادی به  خرید این دستگاه دارید بهتر است قبل از آن که اقدام به خرید آن کنید در مورد این دستگاه اطلاعاتی به دست آورده تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشوییتاریخچه ماشین ظرفشوییطریقه شستشو در ماشین ظرفشوییظرفیت ماشین ظرفشوییماشین ظرفشویی ۶ تا ۸ نفرهماشین ظرفشویی ۱۴نفرهانواع ماشین ظرفشوییماشین ظرفشویی توکارماشین ظرفشویی رومیزیماشین ظرفشویی ایستادهتعداد سبدهامخزن ماشین ظرفشوییمصرف آبمصرف انرژی و انرژی استار در ظرفشوییآبپاش‌هاخشک کن ظرفشوییآب گرمکنویژگی‌های ماشین‌های ظرفشویی جدیدشست‌وشو با بخارکنترل بخار ماشین ظرفشوییفیلتر آبشست و شوی میوه‌هابراق کننده ماشین ظرفشوییبرنامه‌های شست‌وشوی متنوعقابلیت تنظیم ارتفاع سبدوجود سنسورهای ضروریسیستم باکتری زداییتایمر تاخیر در ماشین ظرفشوییقفل ایمنی کودکبرند ماشین ظرفشوییال جیظرفشویی سامسونگبوشقیمت ماشین ظرفشویی

نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی

در ابتدای مقاله، چند نکته خلاصه درباره ماشین ظرفشویی برای شما ذکر می‌کنیم:

  • اگر استفاده شما از این دستگاه به طورت چندین بار در روز است بهتر بوده دستگاه انتخابی شما مجهز به سیستم شست و شوی سریع باشد.
  • بد نیست که ماشین ظرفشویی شما از قابلیت گرمایش حرارتی جهت خشک نمودن سریع ظرف‌ها بهره‌مند باشد.
  • ماشین انتخابی شما باید دارای قفسه‌های قابل تنظیم بوده تا بتوان سینی‌های فر و نیز سینی‌های پذیرایی را نیز در این دستگاه به راحتی شست.
  • اگر ظرف‌های کثیف شما طی چند روز به حد نصاب می‌رسد پیشنهاد می‌کنیم مدلی را انتخاب کنید که دارای برنامه نیمه ظرفیت و یا نیمه شور باشد.
  • اگر تعداد افراد خانواده شما زیاد بوده و یک خانواده پرجمعیت هستید یا مهمانی‌های زیادی در خانه شما بر پا می‌شود، بهتر است ماشین ظرف شویی شما از بالا‌‌ترین ظرفیت برخوردار باشد. البته دستگاه انتخابی باید دارای قفسه‌های قابل تنظیم بوده تا با تنظیم آن‌ها بتوان ظرف‌های بزرگ را نیز به راحتی در آن جای داد و تنها طی یک دوره همه ی ظرف‌ها شسته شوند.

تاریخچه ماشین ظرفشویی

این دستگاه اولین بار در سال 1886 ساخته شد. این ماشین ظرف‌شویی توسط یک خانم ثروتمند به نام ژوزفین کوچران اختراع شد. او که در خانه همواره مهمانی‌های بزرگی را بر پا می‌کرد، پی به اهمیت وجود چنین دستگاهی برده و در صدد ساخت آن برآمد.

طریقه شستشو در ماشین ظرفشویی

در این دستگاه تنها لازم است که فرد ظرف‌ها را درون آن بچینید. بعد از آن خود دستگاه با استفاده از مواد شوینده ظرف‌ها را خیلی تمیز شسته و بعد آن‌ها را آب‌کشی می‌کند. در واقع کاربر برنامه لازم را به دستگاه داده و با زدن دکمه مورد نظر دستگاه را روشن می‌نماید. سپس دستگاه خودکار عملکرد خود را آغاز می‌کند.

اول از همه پر از اب شده و بعد به کمک فواره و آب پاشی‌های پر فشار و سریع ظرف‌ها را شسته و بعد از ان اقدام به تخلیه اب‌های کثیف می‌کند. و بعد از ان با توجه به برنامه‌ای که کاربر در ابتدا مشخص کرده دستگاه مملو از هوای گرم شده و ظرف‌ها را خیلی عالی خشک می‌نماید.

طریقه شستشو در ماشین ظرفشویی

ظرفیت ماشین ظرفشویی

از اصلی‌‌ترین فاکتور‌های خرید یک ماشین ظرف شویی انتخاب ظرفیت مناسب است. هر خانواده  باید با توجه به جمعیت خود ظرفیت مناسب را انتخاب کند. برای خانواده‌های شاغل، پرجمعیت و آن دسته از خانواده‌هایی که  مهمانی‌های زیادی در خانه خود بر پا می‌کنند ظرفیت‌های بالا همانند 12 و یا 14 نفره مناسب است. اما برای خانواده‌های کم‌جمعیت و خانواده‌هایی که کمتر غذای خانگی استفاده می‌کنند ماشین‌های ظرف شویی کوچک کاملا کفایت می‌کند.

اما در هر حال تصمیم نهایی با شماست اما این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه ظرفیت ماشین ظرف شویی بیشتر باشد علاوه بر قیمت خرید بالای این محصول، بعد‌ها نیز باید هزینه بیشتری بابت مواد شوینده و نیز مصرف انرژی پرداخت نمایید. در ادامه توضیحات کامل‌تری درباره ظرفیت ماشین ظرفشویی ارائه می‌کنیم.

ماشین ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره

ماشین‌های با ظرفیت 6 تا 8 نفره که معمولا ماشین‌های رومیزی نام دارند. این ظرفیت مناسب خانواده‌های 3 تا 4 نفره که زیاد هم اهل برگزاری مهمانی نیستند، می‌باشد. این ماشین‌ها خیلی سریع پر شده و نسبت به مدل‌های ایستاده قیمت خیلی مناسب‌‌تری دارند. در این ماشین‌ها تقریبا 72 تا 108 تکه ظرف جای خواهند گرفت.

بعضی از ماشین‌های 8 نفره 8+1 بوده و ظرفیت آن‌ها به نسبت مدل‌های 8 نفره به طبع بیشتر است. به هنگام خرید حتما به قدرت سیستم شست‌و‌شوی ماشین انتخابی دقت نمایید تا دیگر نگرانی بابت تمیز شدن ظرف‌های چرب و خشک نداشته باشید.

ماشین ظرفشویی ۱۲نفره

یکی از کاربردی‌‌ترین ماشین‌های ظرفشویی، مدل‌های 12 نفره هستند. در این مدل به طور تقریبی 144 تکه ظرف درون مخز جای خواهد گرفت. این ماشین‌های ظرفشویی برای خانواده‌هایی مناسب است که زیاد اهل برگزاری مهمانی هستند. همچنین برای افرادی که ظرف‌ها را در طول روز روی هم تلنبار نموده و شب به یک باره آن‌ها را می‌شویند.

بعضی از ماشین‌های 12 نفره، دارای ظرفیت 12 + 1 هستند و ظرف بیشتری را در خود جای خواهند داد. به هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که امکان تغییر ارتفاع سبد ان وجود داشته باشد. همچنین از گزینه  زمان شروع کار برخوردار بوده و از ویژگی قدرت نیم شور نیز بهره‌مند باشند. این قابلیت باعث می‌شود در صورتی که ظرف‌ها کمتر از حد نصاب باشند اب و مواد شوینده کمتری نیز مصرف کنند.

ماشین ظرفشویی ۱۲نفره

ماشین ظرفشویی ۱۴نفره

این دسته از ماشین‌های ظرفشویی بزرگ‌‌ترین مدل ماشین ظرفشویی بوده و تقریبا در هر دفعه قادر به شستن 160 پارچه ظرف هستند. این ماشین کاملا مناسب خانواده‌های پرچمعیت و پررفت و آمد می‌باشد. اکثر این ماشین‌ها جهت شستن هر یک از ظرف‌های خیلی کثیف، ظرف‌های کمتر از حد نصاب، و ظرف‌های نه چندان چرب دارای سیستم‌های شست و شوی مختلف می‌باشند. برخی نیز از قابلیت تشخیص اتوماتیک میزان چربی ظرف‌ها برخوردار بوده که بسیار کارآمد است و این دسته از ماشین‌ها در مقایسه با دیگر ماشین‌ها مصرف آب و شوینده کمتری دارند.

انواع ماشین ظرفشویی

چنانچه قصد خرید این دستگاه را دارید باید یادآور شویم این دستگاه نیز همچون دیگر دستگاه‌های برقی انواع مختلفی داشته؛ این دستگاه را به طور کلی به  سه نوع تقسیم می‌کنند: ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده. در ادامه با هریک از این سه نوع اشنا می‌گردیم.

ماشین ظرفشویی توکار

اکثر افرادی که به دنبال دکوراسیونی مدرن برای آشپزخانه خود هستند، سرانجام این مدل را برای منزل خود خریداری می‌کنند. این نوع از ماشین‌های ظرفشویی جای کمی را به نسبت نمونه‌های مبله به خود اختصاص داده و به راحتی می‌توان ان‌ها را در بین کابینت ها، زیر صفحه کابینت و زیر سینک ظرف شویی تعبیه نمود.

ماشین ظرفشویی رومیزی

این ماشین‌ها سایز کوچک‌‌تری داشته و برای اشپزخانه‌های کوچک کاملا مناسب می‌باشد و کاملا قادرند انتظارات یک یک خانواده کم جمعیت را برآورده سازند. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی از مخزن فلزی ضد زنگ برخوردار هستند و به نسبت دیگر ماشین‌ها که مخزن پلاستیکی دارند از قیمت بالا‌‌تری برخوردار هستند. در هنگام انتخاب یک ماشین ظرفشویی بهتر است قفسه‌های آن را به درستی بررسی نموده تا مطمئن شوید که ظرف‌های شما به راحتی در این ماشین جای خواهند گرفت. ماشین انتخابی شما باید برنامه‌های کاربردی مورد نیاز شما را داشته باشد و برنامه‌های اضافی به غیر از هزینه اضافه سودی برای شما نخواهند داشت.

یکی دیگر از موارد مهم امکان تنظیم ارتفاع سبد درون این ماشین بوده، یک ماشین ظرفشویی مناسب به خصوص مدل‌های رومیزی به علت حجم کم باید از این قابلیت برخوردار باشد. برای ان که امکان قرار دادن ظرف‌های بزرگ نظیر قابلمه‌ها درون این دستگاه وجود داشته باشد باید بتوان ارتفاع قفسه‌ها را تغییر داد. باید قبل از خرید این دستگاه جای آن را در اشپزخانه اماده کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که در آن فضا جا بگیرد. در حقیقت بهترین نوع ماشین ظرف شویی مدلی است که کاملا با بودجه شما همخوانی داشته، از ظاهر زیبایی برخوردار بوده، گنجایش لازم شما را داشته باشد و و از قابلیت‌هایی که در بالا ذکر شد نیز بهره برده باشد.

شستن ظرف ها

ماشین ظرفشویی ایستاده

ماشین‌های ظرف شویی ایستاده یا توکار درون سیستم آشپزخانه تعبیه می‌گردند و با جای گرفتن بین کابینت‌ها ظاهر زیبایی به دکوراسیون آشپزخانه خواهند بخشید. این دسته از ماشین‌ها اکثریت از ظرفیت 12 نفره برخوردار بوده و  بیشترین فروش را در بین مدل‌های مختلف دارند. این مدل از ماشین‌های ظرفشویی گنجایش 144 تکه ظرف را داشته و برای خانواده‌های پر جمعیت و نیز پررفت و آمد، مناسب‌‌ترین انتخاب می‌باشند.

بهترین مدل این ماشین‌ها نمونه‌ای است که دارای قابلیت تنظیم سبد بوده و از قدرت نیم‌شور نیز  برخوردار باشد. به کمک قابلیت نیم شور می‌توان حتی در صورتی که ظرف‌ها به حد نصاب نرسیده نیز ظرف‌ها را شست و حتی در این صورت مصرف آب و مواد شوینده نیز کمتر خواهد بود.

تعداد سبدها

همه ماشین‌های ظرفشویی مجهز به سبد‌های مختص شست و شو هستند. که هر یک برای ظروف خاصی از جمله قاشق و چنگال، بشقاب، لیوان و … بوده و بهتر است هنگام خرید مطمئن گردید که ماشین انتخابی برای ظرف‌های مختلف شما سبدی در نظر گرفته باشد. این سبد‌ها باعث شده ظرف‌ها از هم تفکیک شده و در نتیجه با کیفیت بیشتری شسته شوند. اگر در ماشین انتخابی شما امکان حرکت دادن این سبد‌ها وجود داشته باشد شما قادر خواهید بود ظرف‌ها را کاملا مطابق میل خود درون ماشین قرار دهید.

مطمئن گردید که سایز قفسه‌های ماشین  کاملا با اندازه بشقاب ها، عمق قابلمه ها، کاسه‌ها و دیگر ظروف هماهنگ باشند. البته ممکن است بعضی از ظروف شما به حدی بزرگ بوده که در هیچ ماشینی جای نگرفته که خب طبیعتا باید با شستن دستی این چند تکه  ظرف کنار بیایید.

برخی از ماشین‌ها از سه قفسه برخوردار بوده که در این حالت احتمال دارد جای کمتری برای عمق ظروف گود و اندازه بشقاب‌ها وجود داشته باشد. البته  بیشتر ماشین‌ها دارای دو قفسه بوده و حتی قابلیت شیب دار نمودن ان‌ها نیز وجود دارد.

سایز قفسه‌ها

مخزن ماشین ظرفشویی

در کل ماشین‌های ظرفشویی دارای دو نوع مخزن پلاستیکی و استیل هستند. در ماشین‌هایی که قیمت پایین‌‌تری دارند مخزن‌های پلاستیکی به کار رفته و در نمونه‌های گران‌‌تر از مخزن فولادی ضد زنگ (استیل) بهره گرفته شده است. که هر دو نمونه در کنار قابلیت‌هایی که دارند عیب‌هایی نیز در آن‌ها وجود داشته اما در کل مخزن استیلی انتخاب مناسب‌‌تری است. چرا که این مخزن‌ها ضدزنگ بوده، چرک و یا آب نشده و دوام بیشتری دارند و جای هیچ نگرانی برای شما باقی نخواهند گذاشت و نیازی به تعمیر مداوم ندارند. بهتر است در این نوع از مخزن‌ها از به کار گیری مواد سفید کننده خودداری نمایید.

مصرف آب

مصرف آب در ماشین‌هایی که قیمت پایینی دارند بسیار زیاد می‌باشد. هر چند که اگر از تمام ظرفیت ماشین استفاده شود تقریبا به همان میزان شستن دستی ظرف‌ها آب مصرف می‌گردد. دمای 65 درجه کمترین میزان آب را مصرف می‌نماید.

بهتر است دستگاه‌های مختلف را با هم بررسی نمایید تا ببینید کدام یک در مصرف اب بهینه‌‌تر عمل می‌کنند. فعلا ماشین‌های ظرف شویی بوش کمترین مقدار اب را مصرف می‌کنند که اکثر مدل‌های این برند در هر بار استفاده کمتر از 9 لیتر اب مصرف می‌نمایند و حتی بعضی از نمونه‌های ان فقط 6 لیتر مصرف اب دارند.

از این رو بهتر است ماشینی را انتخاب نمایید که کم‌‌ترین میزان اب را مصرف نموده چرا که همان طور که می‌دانید کشور با بحران کم ابی در حال دست و پنجه نرم کردن است و چه خوب است که ما تا جایی که ممکن است به مصرف بهینه اب کمک کنیم.

مصرف آب

مصرف انرژی و انرژی استار در ظرفشویی

این دستگاه نیز مانند اکثر دستگاه‌های برقی دارای استاندارد مصرف انرژی بوده و در سال 2010 نیز استاندارد‌های جدید آن عرضه شد. اندازه گیری مقدار مصرف انرژی در ماشین‌های ظرف شویی بین درجه +++A تا D بوده و ماشین‌های ظرفشویی که کم‌‌ترین انرژی را مصرف می‌کنند از درجه +++A برخوردار هستند.

از ان جایی که به طور کلی مصرف اب در ماشین‌های ظرف شویی بالا است و حتی به هنگامی که از تمام ظرفیت دستگاه استفاده گردد اب مصرفی تفاوتی با زمان شستن دستی نداشته لذا بهتر بوده هنگام انتخاب به درجه مصرف انرژی ان توجه نمایید.

ماشین‌های ظرفشویی با کیفیت از گواهی برچسب انرژی ستاره (ENERGY STAR) برخوردار هستند. این برچسب در واقع نشان دهنده این است که دستگاه مورد نظر کاملا مطابق با استانداردهای بهره‌وری مشخص شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست می‌باشد. چنانچه ماشین ظرفشویی از این گواهی برخوردار باشد به نسبت دستگاه‌های فاقد گواهی در مصرف انرژی تا 12 درصد و در مصرف اب تا 30 درصد صرفه جویی می‌نمایند.

اکثر کمپانی‌ها برای دست یابی به این گواهی، ویژگی‌هایی چون آب‌پاش‌های با کارایی بالا و سبدهای با طراحی جدید (که در عین تمیز نمودن کامل ظروف، اب مصرفی کمتری دارند) را در ماشین‌های خود تعبیه نموده اند.

آبپاش‌ها

یک ماشین ظرفشویی با کیفیت باید بتواند در عین شستن عالی ظرف ها، آن‌ها را همچنین خیلی خوب خشک نماید. از این رو بهتر است که اب پاش‌های به کار رفته در این دستگاه زیاد باشند و روزنه‌های ابپاش نیز خیلی ریز بوده تا راحت‌‌تر چربی‌ها از روی ظروف پاک شوند. به نوع پاشیدن اب بر روی ظروف نیز دقت کنید چرا که این پاشیدن اب به سه شکل مختلف کشویی، دایره‌ای و ماهواره‌ای صورت می‌گیرد.

دمای ماشین در دقایق آخر شست و شو بالا رفته و از این طریق بر روی ظروف کوچک‌‌ترین لکه‌ای باقی نمی ماند. در بعضی از ماشین‌های ظرف شویی با پایان یافتن مراحل شست و شو درب دستگاه به طور خودکار باز شده تا با وارد شدن هوای بیرون به داخل دستگاه از لکه افتادن روی ظرف جلوگیری نمود.

تنظیم ظرفشویی

خشک کن ظرفشویی

به طور معمول دستگاه‌هایی که مجهز به خشک کن هستند مصرف برق در آن‌ها کاهش یافته اما ماشین‌هایی که مخزنی استیل دارند به علت نگه داشتن حرارت، ظرف‌های را با سرعت بالا‌‌تری خشک می‌کنند.

آب گرمکن

اکثریت ماشین‌های ظرفشویی قابلیت اتصال به آب گرم را دارند. تنظیم اب گرم خانه‌ها به طور معمول بین 48 تا 55 درجه صورت می‌گیرد. در ماشین‌هایی که قیمت پایینی دارند اب در همین رنج دما به کار رفته ولی ماشین‌های گران قیمت مجهز به سیستم گرم کننده می‌باشند.

آب 60 درجه قادر است تمامی چربی‌ها و الودگی‌ها را از روی سطح ظروف پاک نموده؛ و همچنین آب داغ باعث می‌شود دیگر احتیاجی به خیس نمودن و اب کشی مداوم ظرف‌ها نبوده و از این رو آب مصرفی کاهش خواهد یافت. در نمونه‌های امروزی، ظرف‌ها توسط اب داغ شسته شده و سپس با آب سرد اب کشی خواهند شد تا مصرف برق بالا نرود.

ویژگی‌های ماشین‌های ظرفشویی جدید

ماشین ظرفشویی‌هایی مدرن، دارای ویژگی‌های جالب و کاربردی هستند که امر شستن ظروف را بسیار آسان می‌کنند. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را برای شما ذکر می کنیم.

شست‌وشو با بخار

این مدل از ماشین‌های ظرف شویی برای ان دسته از افراد که قصد دارند ماشین جدیدی را جایگزین مدل قبلی نموده و یا این که تازه قصد خرید این دستگاه را دارند انتخاب مناسبی است. زیرا دارای قدرت بخار بالا و لکه بری خوبی هستند. اکثریت افراد از این که باید قبل از قرار دادن ظرف درون دستگاه آن‌ها را آب کشی نمایند چندان احساس رضایت ندارند. فناوری بخار شو باعث شده دیگر فرد از اب کشی ظروف معاف شود. این تکنولوژی همچنین انرژی و آب مصرفی بسیار پایینی دارد.

کنترل بخار ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین‌های ظرف شویی فاقد سیستم از بین برنده بخار زیاد بوده و این موضوع سبب شده به هنگام باز کردن درب دستگاه بعد از اتمام فرایند شست و شو بخار زیادی به سمت بیرون آید. به طوری که حتی دست شما را می‌سوزاند. و یا حتی بخار موجود تبدیل به قطره‌های آب شده و باعث ایجاد لکه بر روی ظروف شسته شده می‌شوند. پس حتما به هنگام خرید مطمئن گردید که دستگاه انتخابی شما این قابلیت را داشته باشد.

فیلتر آب

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها در رابطه با ظرف‌های شسته دارند لکه‌هایی است که بعد از خشک شدن ظروف روی آن‌ها می‌ماند. علت این مشکل آب‌های فیلتر نشده ی منازل بوده که سبب کاهش کیفیت شست و شو نیز می‌گردند. برای حل این مشکل ماشین ظرف شویی شما باید مجهز به سیستم فیلترینگ آب بوده، چرا که این قابلیت علاوه بر ان که مانع از ایجاد لکه بر روی ظروف می‌گردد، به هر چه سریع پاک شدن لکه‌ها از روی ظروف نیز کمک می‌کند. از این رو مصرف مواد شوینده نیز کاهش می‌یابد. لذا حتما این مورد را بررسی نمایید.

فیلتر آب

شست و شوی میوه‌ها

لازم است که برای حفظ سلامتی خانواده میوه کاملا شسته شده و ضدعفونی گردند. برخی از ماشین‌های ظرف شویی دارای سیستم مخصوص شست و شوی میوه‌ها هستند. این سیستم در بین کلید‌های دستگاه قرار داشته و تنها با فشردن ان، میوه‌ها خیلی عالی شسته و ضد عفونی می‌گردند.

براق کننده ماشین ظرفشویی

یکی از کاربردی‌‌ترین قابلیت‌های یک ماشین ظرف شویی سیستم براق کننده می‌باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. عملکرد این سیستم به این صورت است که در حین شسته شدن ظرف‌ها مایعی براق کننده بر روی سطح ظروف ریخته شده تا کاملا برق تمیزی ظروف نمایان شود. این قابلیت باعث شده ظرف‌ها بر سر میز با درخشش خود چیدمان ظروف را زیبا‌‌تر از پیش جلوه دهند.

برنامه‌های شست‌وشوی متنوع

اکثر ماشین‌های امروزی از انواع برنامه‌های شست و شو از جمله  برنامه‌های شست‌وشوی مقدماتی، شست‌وشوی ظریف، نرمال و زیاد برخوردار بوده که همگی بسیار کاربردی هستند. مثلا برای ظروف میوه یا استکان چای که اصلا چرب نیستند می‌توان از سیستم شست و شوی سریع روزانه بهره برد.

قابلیت تنظیم ارتفاع سبد

برای هر چه آسان‌‌تر شدن کار با ماشین ظرف شویی بهتر است قفسه‌های آن قابل تنظیم و متحرک و نیز دارای  فضاهای دندانه‌دار باشد. مدل‌های به روز‌‌تر برای ان که بتوان به راحتی ظرف‌های بزرگ‌‌تر را نیز در این دستگاه ‌ها جای داد از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار هستند. یک قفسه شیار بندی شده نیز برای قاشق و چنگال‌ها در قسمت بالا در نظر گرفته شده است. البته در برخی از دستگاه برای آن که فضای درون دستگاه را باز‌‌تر نمود می‌توان این قفسه را بیرون آورد و یا حتی در بعضی از مدل‌ها  کل طبقه را نیز می‌توان در آورد.

وجود سنسورهای ضروری

بهترین ماشین ظرف شویی مدلی است که قادر به تشخیص میزان الودگی ظروف و نیز حجم ظروف می‌باشد. چرا که این قابلیت خود به صورت خودکار اقدام به تنظیم انرژی دستگاه نموده و از این رو هزینه‌ها را به حداقل خواهد رساند، با این وجود بعضی از کمپانی‌ها در کنار این سیستم، سیستم شست و شوی با تاخیر را نیز برای ماشین‌های خود در نظر گرفته که هزینه‌ها را بیش از پیش کاهش می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود ماشین به طور خودکار و در ساعاتی به غیر از ساعات اوج مصرف شروع به کار نماید.

وجود سنسورهای ضروری بدون سروصدا

همان طور که در بالا گفیت سیستم شست و شوی با تاخیر قادر است با حداقل انرژی در زمانی خارج از ساعات اوج مصرف ظرف‌ها را بشوید.  همان طور که می‌دانید ساعات خارج از اوج مصرف اوایل صبح و یا نیمه شب بوده که در این ساعات افراد خانواده در حال استراحت هستند. لذا بهتر است دستگاه انتخابی شما مجهز به عایق صوتی باشد. چرا که یک دستگاه ظرف شویی به هنگام عملکرد خود سر و صدای تقریبا زیادی داشته از این رو یک ماشین ظرف شویی با عایق بندی صدا می‌تواند یک انتخاب بی نظیر محسوب گردد.

سیستم باکتری زدایی

یکی از مهم‌‌ترین سیستم‌های موجود در یک ماشین ظرف شویی سیستم باکتری زدایی است. در حال حاضر نیز بسیاری از ماشین‌ها از این قابلیت برخوردار هستند. این سیستم در واقع به کمک اشعه ماورای بنفش UV کار می‌کند. به این صورت که بعد از اتمام فرایند شست و شو از ان جایی که فضای داخلی دستگاه دارای نم و رطوبت بوده و محیط مرطوب نیز بهترین مکان برای رشد باکتری‌ها می‌باشد. این سیستم وارد عمل شده و با ارسال اشعه باکتری‌ها را از بین برده و از رشد ان‌ها جلوگیری می‌کند. این قابلیت را نیز یکی از فاکتور‌های مهم در خرید خود قرار دهید.

تایمر تاخیر در ماشین ظرفشویی

اکثر ماشین‌های ظرف شویی مجهز به یک سیستم تایمر تاخیر هستند. این ویژگی این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ساعت شروع کار دستگاه را از قبل تنظیم نمایید تا عملکرد دستگاه درست در زمان دلخواه شما اغاز گردد. این موضوع باعث شده به راحتی بتوان دستگاه را برای ساعت‌های خارج از تایم اوج مصرف تنظیم نمود. یا این که شستن ظرف‌های غذا را که هنوز داغ هستند را به چند دقیقه بعد موکول نمایید.

قفل ایمنی کودک

با این قابلیت به راحتی می‌توان از ایجاد تغییراتی در تنظیمات انجام شده بر روی دستگاه که مشغول شستن ظروف است جلوگیری نمود.

قفل ایمنی کودک در ماشین ظرفشویی حفاظ ضد سیل

این قابلیت می‌تواند از جاری شدن اب جلوگیری نموده و در شرایط خاص نیز به کمک سوئیچ شناور وجود اب را در همان پایه دستگاه حس کرده و مانع از جاری شدن ان می‌گردد. همان طور که اگر شلنگ خانه شما دچار نشتی باشد با یک حرکت سریع می‌توان آن را متوقف ساخت.

برند ماشین ظرفشویی

اکنون بیشتر ماشین‌های ظرفشویی با کیفیت، خارجی بوده که از برند‌های معتبری هستند. این برند‌ها عبارتند از: ال جی، بوش، سامسونگ، دوو و بکو و هاردستون و …. شما می‌توانید با توجه به توان مالی خود یکی از این برند‌ها را انتخاب نمایید. هر چند که هر یک از این برند ها، نمونه‌های متفاوتی از ماشین‌های ظرف شویی را ارائه داده اند که شما می‌توانید بر اساس نیاز‌های خود یکی را انتخاب نمایید.

ال جی

یکیاز پر طرفدار‌‌ترین برند‌ها در ایران برند ال جی است. این شرکت در زمینه تولید ماشین ظرف شویی توانسته با ارائه قیمت مناسب، کیفیت عالی و نیز گارانتی خوب بسیار موفق ظاهر شود. این برند خدمات پس از فروش و پیش از فروش مناسبی نیز ارائه داده است. این موضوع توانسته اطمینان کامل خریداران را جلب نماید. ماشین‌های ظرف شویی این کمپانی خیلی راحت با دکوراسیون اشپزخانه ست شده چرا که در طرح و رنگ‌های بسیار متنوع ظاهر شده اند.

ظرفشویی سامسونگ

در ماشین‌های ظرف شویی سامسونگ شستشوی ظروف طی مراحلی سه گانه صورت می‌پذیرد. در این ماشین‌ها ابتدا آب گرم بر روی ظروف پاشیده شده و بعد از آن مواد شوینده بر روی ظروف ریخته می‌شود. در دومین مرحله از آب گرم و بخاری با دمای بالا جهت شستن بهتر لباس‌ها و پاک شدن چربی‌ها استفاده می‌شود. در مرحله اخر هم عملیات خشک شدن ظرف‌ها صورت می‌پذیرد.

چیدمان ظرفشویی در آشپزخانه

بوش

کمپانی بوش همواره ثابت کرده که در تولید محصولات عملکرد بی نظیری داشته است و همواره در بین برند‌های محصولات خانگی در صدر جدول قرار دارد. ماشین‌های این برند دارای برچسب انرژی AAA بوده و از سه مرحله شست و شومتفاوت از جمله شست و شوی اتوماتیک، شست و شوی سریع، شست و شوی اولیه برخوردار هستند. همچنین در این ماشین‌ها می‌توان سرعت عملکرد و میزان تاخیر عملکرد دستگاه را تنظیم نمود.

قیمت ماشین ظرفشویی

یک ماشین لباس شویی گران قیمت صرفا یک ماشین تمام عیار نیست. خیلی از ماشین‌های لباسشویی‌ها با وجود قیمت مناسب اکثر قابلیت‌های یک ماشین گران قیمت را دارا هستند. حتی برخی از برند‌های شیک به پای کیفیت بعضی از نمونه‌ها که قیمت بسیار پایین‌‌تری دارند نخواهند رسید.

حتما باید مطمئن گردید که ماشین انتخابی شما از گارانتی مناسبی برخوردار باشد، بیشتر ماشین‌های ظرف شویی تنها یک سال گارانتی قطعات و تعمیرات را بر عهده گرفته‌اند. برخی دیگر نیز گارانتی دو ساله ارائه داده‌اند. حتی تعدادی از کمپانی‌ها برای سه تا پنج سال محصول خود را ضمانت می‌نمایند. لذا دستگاهی را انتخاب کنید که گارانتی مناسبی داشته و خیال شما را آسوده سازد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 فناوری نوین در ماشین‌ ظرفشویی
7 فناوری نوین در ماشین‌ ظرفشویی

7 فناوری نوین در ماشین‌ ظرفشویی که شما نمیدانید ماشین های ظرفشویی در سال های گذشته طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. تعداد زیادی از افراد از این دستگاه برای شستن ظرف و ظروف خود استفاده می کنند. همین مسئله نیز باعث شده تا تعدادی از کمپانی...

نقد و بررسی بهترین مدل های ماشین ظرفشویی در سال 2023
نقد و بررسی بهترین مدل های ماشین ظرفشویی در سال 2023

بهترین مدل های ماشین ظرفشویی:  پیدا کردن یک ماشین ظرفشویی با کیفیت، یکی از چالش هایی است که خانم های خانه دار با آن مواجه هستند. هدف از خرید ماشین ظرفشویی، جلوگیری از اتلاف وقت و هدر رفتن آب است. بدین منظور، در این مطلب...

راهنمایی انتخاب مواد مناسب برای استفاده در ماشین ظرفشویی
راهنمایی انتخاب مواد مناسب برای استفاده در ماشین ظرفشویی

برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی، باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. از جمله انواع مواد شوینده ماشین ظرفشویی می توان به مواردی نظیر قرص‌ و ژل مخصوص ماشین ظرفشویی، نمک آبکشی، جلادهنده‌ ها و … اشاره کرد. مواد جلا دهنده، موجب از بین...

معرفی 4 ماشین ظرفشویی ارزان موجود در بازار
معرفی 4 ماشین ظرفشویی ارزان موجود در بازار

ماشین ظرفشویی یکی از دستگاه‌های کاربردی برای شستشوی ظروف است که کار شستن ظروف را از روی دوش شما برمی‌دارد و شما را از شرِ شستن دستی ظرف‌ها خلاص می‌کند. ماشین‌های ظرفشویی به صورت کلی دارای سه مدل متفاوت هستند که شامل ظرفشویی رومیزی، ظرفشویی...

معرفی بهترین تکنولوژی‌های ماشین ظرفشویی بوش
معرفی بهترین تکنولوژی‌های ماشین ظرفشویی بوش

بهترین تکنولوژی‌های ماشین ظرفشویی بوش؛ ماشین‌های ظرفشویی بهترین وسیله برای شستن ظروف هستند که بعد از یک مهمانی یا دورهمی خسته‌کننده تمیزی را به ظروف کثیف هدیه می‌بخشند. استفاده از ماشین ظرفشویی نه تنها باعث کاهش زمان شستشو می‌شود، بلکه میزان مصرف آب و انرژی...

بررسی ابعاد انواع ماشین ظرفشویی
بررسی ابعاد انواع ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی و استفاده از آن لازمه پیشبرد امور روزانه در هر خانه‌ای است. یکی از موارد مهم در زمان خرید، ابعاد محصول است. به این صورت که باید در نظر داشته باشید که ابعاد ماشین ظرفشویی به صورت استاندارد چقدر است؟ همچنین چه...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش