• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
اجزا و لوازم داخل جعبه جاروبرقی بوش

اجزا جاروبرقی بوش شامل چه مواردی می‌شوند؟ اهمیت اجزا بوش در فرایند جاروکشی محیط چقدر است؟ هر یک از محصولاتی که طراحی و تولید می‌شوند از قطعات و اجزا مختلفی تشکیل شده‌اند که هر یک از آن‌ها وظایف خاصی را بر عهده دارد و تمامی آن‌ها مهم هستند.

آشنایی با اجزا جاروبرقی، اهمیت آن‌ها، ویژگی‌هایی که دارند و جزئیاتی که مربوط به مراقبت از آن‌ها می‌شوند؛ شما را در خرید و حتی استفاده بهتر از آن محصول راهنمایی می‌کنند. در این متن به تمامی اجزا جاروبرقی بوش می‌پردازیم و ویژگی‌هایشان را بررسی می‌کنیم تا شما در انتخاب محصول و همچنین استفاده از آن، مشکلی نداشته باشید.

اجزا و لوازم همراه با جاروبرقی بوش کدامند؟موتور جاروبرقی بوش چه ویژگی دارد؟کیسه جاروبرقی بوش چه ویژگی‌هایی دارد؟تعویض کیسه جاروبرقی بوش چگونه است؟کاربرد فیلتر جاروبرقی بوش چیست؟تمیز کردن فیلتر جاروبرقی بوش چگونه است؟تعویض فیلتر جاروبرقی بوش چگونه است؟شلنگ خرطومیلوله تلسکوپیانواع برس جاروبرقی بوش کدامند؟نحوه تمیز کردن جاروبرقی بوش و برس‌ها!جمع بندی

اجزا و لوازم همراه با جاروبرقی بوش کدامند؟

جاروبرقی های بوش صرف نظر از مدل و تفاوت‌هایی که در ویژگی‌ها، فناوری و عملکرد دارند؛ اجزایی دارند که در بیشتر آن‌ها مشترک است. برخی از این اجزا در ساختار و قسمت داخلی بدنه و برخی دیگر در کنار جاروبرقی بوش و به عنوان ابزار جانبی قرار گرفته‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • موتور جاروبرقی بوش
  • کیسه جاروبرقی بوش
  • فیلتر جاروبرقی بوش
  • سری‌ های جاروبرقی بوش
  • لوله خرطومی جاروبرقی بوش
  • لوله تلسکوپی جاروبرقی بوش
کارتون - جعبه یک جاروبرقی بوش

موتور جاروبرقی بوش چه ویژگی دارد؟

از اصلی‌ترین اجزا جاروبرقی ها باید به موتور آن‌ها اشاره کرد، قطعه‌ای الکتریکی که در ساختمان داخلی بدنه، جایگاهی به آن اختصاص داده شده است. این قطعه ضروری‌ترین اجزا جاروبرقی بوش به شمار می‌رود و حضور آن عملکردهای مختلف این دستگاه را ممکن می‌سازد. موتور به عنوان مهم‌ترین جز جاروبرقی بوش، وظایف زیر را دارد:

  1. توان مصرفی جاروبرقی بوش: برای تمامی این قطعات الکتریکی توان خروجی تعیین می‌شود که به طور کلی کیفیت و عملکرد این محصول را تعیین می‌کند، هر چه این توان بیشتر باشد، نشان دهنده قدرتمندتر بودن جاروبرقی است.
  2. قدرت مکش جاروبرقی بوش: عملکرد این قطعه به صورتی است که با کمک گرفتن از هوای داخلی که از طریق برق ایجاد می‌شود و به وجود آوردن فشار منفی، جاروکشی خود را انجام می‌دهد و گرد و خاک و دیگر ذرات را به سمت کیسه هدایت می‌کند. این نوع کارایی نشان دهنده مکش هستند، هر چه مکش بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت بالا موتور است.
  3. صدای جاروبرقی بوش: صدای جاروبرقی بوش معمولا نسبت به محصولات برندهای دیگر کم‌تر است و این به سبب طراحی موتور و ساختمان بدنه در اطراف آن می‌باشد اما برخی از محصولات بالا رده که از موتور سوپر سایلنت برخوردارند، صدای بسیار کمتری دارند.
سری ها و کیسه جاروبرقی بوش

کیسه جاروبرقی بوش چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان طور که گفته شد یکی دیگر از اجزا جاروبرقی بوش، کیسه آن است. این جز از آن جایی که محل جمع آوری آشغال‌ها به شمار می‌رود بسیار با اهمیت است و ویژگی‌های زیر برای آن در نظر گرفته می‌شود:

  1. کیسه جاروبرقی بوش انوع مختلفی دارد، مدل‌های قدیمی از کیسه‌های دائمی و از جنس پارچه برخوردارند اما مدل‌های جدید بیشتر با کیسه‌های یک بار مصرف طراحی شده‌اند. همچنین برخی از کیسه‌های یک بار مصرف چند لایه طراحی شده‌اند تا از خروج گرد و غبار جلوگیری شود.
  2. کیسه های معمولا در ابعاد مختلفی طراحی می‌شوند و هر چه اندازه بیشتر باشد، ظرفیت بیشتری را به آشغال‌ها اختصاص می‌دهند.

تعویض کیسه جاروبرقی بوش چگونه است؟

از آن جایی که کیسه جزو مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اجزا جاروبرقی بوش است، آشنایی با نحوه تعویض پاکت جاروبرقی بوش ضرورت دارد. برای این کار 2 مرحله کلی در نظر گرفته می‌شود که یکی از مراحل مربوط به خارج کردن کیسه پر شده و مرحله بعدی مربوط به جایگزین کردن کیسه جدید است. هر دو مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و آشنایی با آن‌ها باعث می‌شود بدون مشکل از جاروبرقی بوش استفاده کنید. هر یک از این مراحل را در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

  1. بیرون آوردن کیسه: برند بوش جایگاه این نوع از مخزن ها را در جلو دستگاه قرار داده، برای بیرون آوردن پاکت باید ابتدا لوله خرطومی را از بدنه جدا کرده و سپس درب را باز کنیم. کیسه را از محافظ پلاستیکی که در داخل جاروبرقی قرار گرفته بیرون می‌آوریم.
  2. خالی کردن کیسه: اگر کیسه از نوع دائمی باشد باید آن را به خارج از محیط منزل برده و آشغال‌های داخلی آن را در پلاستیک قرار دهید و سپس در سطل بازیافت بریزید. اما اگر کیسه از نوع یک بار مصرف است، بعد از بیرون آوردن آن را در پلاستیک قرار داده و در سطل بازیافت قرار دهید.
  3. جایگزین کردن کیسه: برای نصب کیسه جدید جاروبرقی بوش، باید دوباره درب پلاستیکی را باز کنید؛ پاکت را در محفظه پلاستیکی که طراحی شده قرار داده و درب را ببندید.

معمولا برای بیشتر محصولات برند بوش که از کیسه یک بار مصرف استفاده می‌کنند؛ 4 کیسه به غیر از کیسه‌ای که در مخزن قرار دارد، در نظر گرفته شده است.

نحوه صحیح تعویض کیسه جاروبرقی بوش را در این مقاله ببینید

کاربرد فیلتر جاروبرقی بوش چیست؟

برند بوش برای جاروبرقی های خود 2 فیلتر در نظر گرفته تا هم بتواند از موتور محافظت کند و هم مشکلی از نظر تنفس یا آلرژی برای شما خریداران پیش نیاید. فیلترها می‌تواند گرد و غبار را به خود جذب کنند و مانع حرکت آزادانه آن‌ها شوند به همین دلیل هر دو از مهم‌ترین اجزا جاروبرقی بوش به شمار می‌روند.

فیلتر ورودی موتور: این قطعه، فیلتری با چند لایه متراکم است که در مخزن مربوط به پاکت جاروبرقی برای آن جایگاهی در نظر گرفته‌اند. با وجود آن که کیسه‌ها به صورت چند لایه ساخته شده‌اند اما ممکن است ذرات گرد و غبار از بافت دیوارهای آن بیرون آیند؛ فیلتر ورودی موتور طراحی شده تا جلوی ورود گرد و غبار به موتور و قطعات آن را بگیرد. محافظت از موتور در برابر گرد و غبار مهم است زیرا در صورت جمع شدن گرد و غبار در طول یک الی 2 سال، امکان اختلال در موتور وجود دارد.

فیلتر هپا: جایگاه این فیلتر معمولا در قسمت بالایی بدنه و قسمتی است که هوا از آن خارج می‌شود. حضور این فیلتر باعث می‌شود هوای بدون گرد و غبار، خارج شود و مشکلی برای افرادی که آلرژی دارند به وجود نیاید.

تمیز کردن فیلتر جاروبرقی بوش چگونه است؟

برای آن که عملکرد فیلترها بهبود پیدا کند، بهتر است هر چند وقت یک بار و بعد از چند بار استفاده از جاروبرقی، برای تمیز کردن آن‌ها اقدام کنیم. برای آن که بتوانید این قطعات جاروبرقی بوش را تمیز کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید محل درب مخزن نگه داری فیلترها را باز کرده و فیلتر را از جایگاه پلاستیکی خارج کنید.
  2. مسواک یا برسی بلا استفاده‌ای را تهیه کنید و برای جدا کردن ذرات گرد و غبار و خارج کردن آن‌ها از حالت فشرده، روی سطح فیلتر بکشید.
  3. حالا می‌توانید فیلتر را با استفاده از آب و حتی مایع بشویید. بهتر است برای خشک شدن آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

تعویض فیلتر جاروبرقی بوش چگونه است؟

با وجود امکان شستن فیلترها، آن‌ها بعد از مدتی نیاز به تعویض شدن دارند زیرا گرد و غبار لایه‌های متراکم آن‌ها را پر می‌کنند و عملکرد آن‌ها برای جذب گرد و غبار جدید، کاهش پیدا می‌کند. برای تعویض این قطعه از لوازم همراه جاروبرقی بوش، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا باید از نمایندگی های رسمی برند بوش، فیلترهای اورجینال را تهیه کنید.
  2. اگر قصد تعویض فیلتر باید قسمت مربوط به نگه داری فیلترها را باز کرده و آن‌ها از نگه دارنده‌های پلاستیکی خارج کنید.
  3. فیلتر قدیمی را دور بیندازید و فیلترهای جدید را مجددا در نگه دارنده پلاستیکی قرار دهید و به جایگاهی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده برگردانید.

شلنگ خرطومی

شلنگ یا لوله خرطومی نیز دیگر اجزا جاروبرقی بوش است که نبودن آن می‌تواند عملکرد جاروکشی شما را کاملا مختل کند. بوش مانند هر برند دیگری، لوله‌ای به عنوان لوله خرطومی طراحی کرده که انعطاف مناسبی دارد و به بدنه متصل می‌شود تا تمامی زباله‌ها را به کیسه هدایت کند. جاروبرقی های بوش بر اساس سری ساخت و بالا رده بودن یا اقتصادی بودن، از 2 نوع متفاوت شلنگ خرطومی برخوردار هستند:

  1. لوله خرطومی پلاستیکی: لوله‌هایی انعطاف پذیر که در بیشتر جاروبرقی ها به کار رفته است.
  2. لوله خرطومی کنفی: این نوع از شلنگ‌ها با روکش پارچه‌ای طراحی شده‌اند، در واقع جنس زیری آن از پلاستیک می‌باشد اما روکشی کنفی برای محافظت آن را پوشانده است. لوله کنفی یکی از مشخصه‌های محصولات برند بوش به شمار می‌رود و کیفیت مناسبی دارد.

همچنین برند بوش برای آن که عملکرد شما در هنگام استفاده از این دستگاه‌ها محدود نباشد، آن‌ها را به صورتی طراحی کرده که می‌توانند چرخش 360 درجه داشته باشند.

لوله تلسکوپی

لوله دیگری که برای اتصال به شلنگ خرطومی و سری‌ها در نظر گرفته شده، لوله تلسکوپی است. مانند دیگر قطعاتی که بررسی کردیم، جزو مهمترین اجزای جاروبرقی بوش به شمار می‌روند. برند بوش برای این ابزار شرایط و ویژگی‌های زیر را در نظر گرفته است:

  • جنس این لوله از الومینیوم چند لایه و روکش استیل است تا کیفیت و طول عمر مناسبی داشته باشد.
  • برای آن که اندازه این لوله مناسب با شرایط شما خریداران باشد، دکمه‌ای شاسی مانند برای آن طراحی شده که می‌توانید ارتفاع را به کمک آن تنظیم کنید.

انواع برس جاروبرقی بوش کدامند؟

برس های جاروبرقی که برخی آن‌ها را سری یا نازل نیست می‌دانند، جزو لوازم همراه جاروبرقی بوش و به نوعی ابزارهای همراه به شمار می‌روند به همین دلیل هر یک از آن‌ها از نظر طراحی و عملکرد متفاوت هستند. برای آن آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این برس‌ها، آن‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم.

نازل اصلی: این نوع از نازل‌ها به سبب کاربردی که در جاروکشی سطوحی مانند فرش یا موکت دارند، نازل اصلی به شمار می‌روند. در طراحی این نازل 2 چرخ کوچک برای حرکت آزاد، یک دریچه با اندازه مناسب در زیر و اهرمی برای فعال کردن برس آن قرار گرفته و تمامی آن‌ها در جارو کشی تاثیر دارند.

نازل شیار: نازلی با سری نازک است که آن را جزو ابزارهای جانبی می‌دانند، در برخی از مدل‌ها کوتاه و در برخی دیگر بلندتر طراحی شده است. از این سری برای جارو کردن نقاطی باریک و با دسترسی محدود مثل زیر تخت، استفاده می‌کنند.

نازل گرد گیری: نازلی شبیه به نازل اصلی اما با طراحی بسیار کوچکتر و بدون اجزا است که در لبه‌های آن برس در نظر گرفته‌اند. کاربرد این نازل برای تمیز کردن پرده یا مبلمان است.

نازل برس: علاوه بر این 3 سری، نازلی در کنار برخی از جاروبرقی های بوش قرار دارد که برای جارو کردن و تمیز شدن سرامیک و پارکت طراحی شده است. این نازل در لبه‌های زیرین خود ردیفی از برس‌ها را دارد که می‌توانند گرد و خاک را سریع‌تر تمیز کنند.

کیف نگه داری نازل: برخی از مدل‌های بالا رده برند بوش برای نگه داری از ابزارها و نازل‌های مختلف، کیف طراحی کرده‌اند. مزیت حضور کیف در کنار جاروبرقی این است که نیازی نیست نگران گم شدن آن‌ها باشید.

نازل مخصوص جمع کردن موی حیوانات خانگی: در این نازل که خود مجهز به یک موتور چرخشی جداگانه است موی انواع حیوانات خانگی را از روی فرش و کفی‌های مختلف جمع می‌کند.

نحوه تمیز کردن جاروبرقی بوش و برس‌ها!

از آن جایی که جاروبرقی ها خود وسیله‌ای برای نظافت هستند، تمیزی اجزا آن‌ها نیز اهمیت دارد. برای تمیز بودن همیشگی لوازم همراه جاروبرقی بوش، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • داخل مخزن نگه داری کیسه یکی از مکان‌هایی است که تمیزی آن اهمیت دارد، برای تمیزی آن از دستمال نرم، مرطوب و تمیز استفاده کنید.
  • تمیز کردن نازل‌ها نیز اهمیت دارد، به همین منظور بهتر است چند هفته یک بار آن‌ها را در مخلوط آب و کمی شوینده قرار دهید و سپس آن‌ها را آبکشی کنید و منتظر بمانید کاملا خشک شوند.
  • برای تمیزی لوله‌ها، می‌توانید آن‌ها را با آب بشویید و بعد از خشک کردن، آن‌ها را استفاده کنید.
  • برای آن که بدنه پلاستیکی جاروبرقی نیز تمیز باشد، پس از هر بار جارو کشیدن آن را با دستمالی نرم و مخصوص تمیز کنید.

جمع بندی

همان طور که گفته شد این متن به بررسی کردن ویژگی‌های مربوط به اجزا لوازم همراه جاروبرقی بوش تعلق دارد. خریدارانی که این محصول را خریداری می‌کنند با استفاده از مطالعه ویژگی‌های هر یک از اجزا و نحوه تمیز کردن آن‌ها، می‌توانند جاروبرقی را تا مدت‌ها بدون نگرانی استفاده کنند.

برای مطالعه لیست کامل قیمت جاروبرقی کلیک کنید

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نکته مفید در مورد جاروبرقی‌ های رباتیک
11 نکته مفید در مورد جاروبرقی‌ های رباتیک

امروزه، جاروبرقی های رباتیک جایگزین انواع دیگر جاروبرقی ها شده اند. جاروبرقی های رباتیک به صورت هوشمندانه طراحی شده اند. این نوع جاروبرقی ها دارای عملکرد بهتری هستند؛ بنابراین، اگر به فکر خرید جاروبرقی پیشرفته و هوشمند هستید، به شما خرید جاروهای رباتیک را پیشنهاد...

مقایسه جاروبرقی های دستی و ایستاده، کدامیک مناسب تر است؟
مقایسه جاروبرقی های دستی و ایستاده، کدامیک مناسب تر است؟

مقایسه جاروبرقی های دستی و ایستاده: در گذشته ای نه چندان دور، افراد برای نظافت منزل خود از جارو و خاک انداز استفاده می کردند؛ اما ورود جارو برقی به زندگی امروزی، نظافت را به کاری ساده و آسان تبدیل کرد. جارو برقی می تواند...

جاروبرقی بی‌سیم یا با سیم؟ مزایا و معایب هر دسته   
جاروبرقی بی‌سیم یا با سیم؟ مزایا و معایب هر دسته   

تفاوت جاروبرقی با سیم و بدون سیم: جاروبرقی، وسیله ای است که برای هر خانه ای ضروری و کاربردی است. اگر قصد خرید جاروبرقی خوبی را دارید، باید با انواع جاروبرقی بیشتر آشنا شوید. برندهای مختلفی جاروبرقی ها را در مدل های متنوعِ با سیم...

جاروبرقی با مخزن یا بدون مخزن

جاروبرقی با مخزن یا بدون مخزن: وقتی صحبت از بهداشت و پاکیزگی خانه باشد، جاروبرقی حرف اول را می زند. این وسیله مهم، برای پاکیزگی انواع سطوح مانند: فرش و موکت، سطوح بدون موکت و وسایل خانه کاربرد دارد. امروزه شرکت ها و کمپانی های...

مقایسه جاروبرقی بوش و فیلیپس کدام یک بهتر است؟
مقایسه جاروبرقی بوش و فیلیپس کدام یک بهتر است؟

مقایسه جاروبرقی بوش و فیلیپس: جاروبرقی وسیله‌ای است که در تمیز کردن خانه بسیار نقش موثری دارد. این وسیله برقی اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند کار نظافت و تمیز کردن منزل را برایتان راحت سازد. با توجه به اینکه تولیدکننده‌های زیادی در عرصه تولید...

معرفی گران‌ترین جاروبرقی های بوش در سال 2022
معرفی گران‌ترین جاروبرقی های بوش در سال 2022

خریدارانی که خواستار بهترین و لاکچری‌ترین‌ها هستند. معمولا بهترین محصولات را انتخاب کرده و از بابت پرداخت هزینه مشکلی ندارند، در این بین برخی از برند ها بیشتر در میان انها محبوبیت دارند، در این مقاله به بررسی گران ترین مدل های جاروبرقی بوش در...

نحوه تشخیص اصل بودن جاروبرقی بوش
نحوه تشخیص اصل بودن جاروبرقی بوش

نحوه تشخیص اصل بودن جاروبرقی بوش چگونه است؟ همه خریداران می‌توانند اصل بودن جاروبرقی بوش را تشخیص دهند؟ چه نکاتی برای تشخیص اصل بودن جاروبرقی وجود دارد؟ اهمیت تمیزی باعث شده جایگاه جاروبرقی در زندگی خریداران مشخص باشد از این رو آن‌ها به دنبال محصولی...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش