• مشاوره صحیح
  • قیمت مناسب
  • اصالت کالا
  • بانه ویترین
راهنمای جامع خرید کولرگازی

کشور ما کشوری چهارفصل است و در بسیاری از مناطق، تابستان‌های بسیار گرمی را شاهد هستیم. به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، به سبب وجود آب و هوای گرم، استفاده از کولر در فصل تابستان و حتی بهار ضروری است. در هنگام انتخاب و خرید کولر گازی پارامتر‌های مختلفی باید در نظر گرفته شوند. کولر‌های گازی عموما با توجه به میزان برق مصرفی، قیمت و گنجایش خنک کنندگی از هم متفاوت هستند.

همچنین امروزه اغلب کولر گازی‌ها قابلت‌هایی تازه را دارا بوده که خوب است قبل از خرید از‌‌‌‌ آن‌ها مطلع گردید. نوع کولر گازی همچنین به عواملی چون اندازه‌ی اتاق، پنجره یا محفظه‌ی موجود در دیوار  بستگی دارد. لذا بهتر است قبل از‌‌‌‌ آن که به خرید کولر بروید این مطلب را با دقت مطالعه نموده تا با انواع کولر و قابلیت‌ها‌‌‌‌ آن‌ها آشنا گردید.

انواع کولرهاکولر‌های آبیکولر آبی پوشالیکولر آبی سلولزیکولر‌های گازیکولر گازی پنجره‌‌ایکولر گازی پرتابلکولر گازی ایستادهکولر گازی اسپیلتانواع کمپرسور کولر گازیکمپرسور پیستونیکمپرسور روتاریکمپرسور اسکرولظرفیت کولر گازینوع موتوراینورتر (Inverter)غیرخطی (معمولی)سیکل معکوسمصرف برق کولر گازیبررسی EER کولرقدرت پرتاب باد کولرسایر قابلیت‌هابرندجمع‌بندی و نتیجه‌گیری

انواع کولرها

کولرها، به طور عمده به دو دسته تقسیم می‌شوند. کولرهای گازی و آبی، بیشترین استفاده را در کشور ما دارند، در ادامه به بررسی انواع این کولرها می‌پردازیم.

برای مشاهده و خرید انواع کولر در بانه ویترین کلیک کنید.

کولر‌های آبی

کولر آبی به دو دسته کولرهای آبی سلولوزی و کولر‌های آبی پوشالی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کولر آبی پوشالی

کولر‌های آبی طراحی چندان پیچیده‌‌ای ندارند. این نمونه از کولر‌ها با عبور باد از کنار آب روی پوشال‌های چوبی و نیز آزاد سازی مولکول‌های آب، هوا را خنک و مرطوب ساخته و به کمک جریان هم رفتی هوا، هوای درون اتاق را خنک و مطبوع می‌‌سازند. پوشال‌های خیس به توربین درون کولر کمک می‌‌کنند که باد خنکی تا 20 درجه خنک‌‌‌‌تر از هوای بیرون تولید نماید. باد حاصله دارای رطوبت بوده لذا این کولر‌های آبی برای مناطقی مناسب است که بالا‌‌‌‌ترین میزان رطوبت هوا 60 درجه باشد.

توان موتور الکتریکی یک کولر آبی مهم‌‌‌‌ترین فاکتوری است که هنگام خرید باید به آن توجه نمود. موتور این کولر باید دارای توانی در محدوده ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ باشد. هر چه این توان بیشتر باشد، کولر از راه کانال‌های مربوطه، مکش و پرتاب هوای قدرتمند‌‌‌‌تری دارد. از این رو، توان کولر شما باید متناسب با دمای منطقه و متراژ منزل شما انتخاب گردد.

خرید کولر آبی | بانه ویترین

کولر آبی سلولزی

این نمونه از کولر‌ها نیز دقیقا مانند کولر‌های پوشالی عمل می‌‌نمایند و فقط فرق این دو در این بوده که در این کولر‌های سلولزی، پوشال‌های چوبی جای خود را به پد‌های سلولزی داده‌اند. از‌‌‌‌ آن جایی که ساختار پوشال‌ها خاص است، زیاد قادر به نگه داری‌‌‌‌ آب نبوده و بسته به نوع جنسی که داشته جهت ممانعت از تولید میکروب و نیز حفظ عملکرد خنک سازی در سطح مطلوب، هر سال باید عوض گردند. ولی تعویض پد‌های سلولزی چهار سال یک بار صورت می‌‌گیرد و نیز این پد‌ها به دلیل تراک بالایی که دارند مانع از ورود ذرات گرد و غبار به درون کولر و نیز به درون خانه می‌‌گردند. این مدل از کولر‌ها قادر به تولید هوای سالم‌‌‌‌تری بوده لذا استفاده از‌‌‌‌ آن با توجه به آلودگی هوا، به خصوص در شهر‌های بزرگ پیشنهاد می‌‌گردد.

خرید کولر آبی سلولزی | بانه ویترین

کولر‌های گازی

کولر‌های گازی مدل‌های بسیار زیادی دارند و عملکر آن‌ها نیز بسیار شبیه به یک دستگاه یخچال می‌‌باشد. کولر‌های گازی در مناطقی که دما بالای 42 درجه است بهترین عملکرد را داشته در حالی که کولر‌های آبی سلولزی در چنین دمایی کیفیت خنک سازی مطلوب خود را ارائه نخواهند داد. آب خارج شده از پشت آن‌ها نیز که بر اثر فرایند تقطیر به وجود می‌‌آید این موضع را یادآور می‌‌شود که این مدل از کولر‌ها برای محیط‌های مرطوب طراحی شده اند تا علاوه بر خنک نمودن هوا بتوانند رطوبت را نیز کاهش دهند. در ادامه با انواع کولر‌های گازی آشنا خواهیم شد تا به اطلاعات لازم برای خرید خرید کولر گازی دست یابید:

کولر گازی پنجره‌‌ای

این دسته از کولر‌ها در میان کولر‌های گازی یک نمونه ساده و اولیه به شمار می‌‌آیند. این کولر‌ها در واقع یک سیستم یکپارچه بوده که تمامی اجزای سیکل تبرید را در خود جای داده  و در این کولر فن و کمپرسور هر دو در یک بخش قرار گرفته اند. این مدل از کولر‌ها را خیلی راحت می‌‌توان در پنجره و کانال مخصوص‌‌‌‌ آن جای دهید منتها به هنگام خرید این کولر حتما ابعاد پنجره مورد نظر را به خاطر داشته باشید. از‌‌‌‌ آن جایی که تجهیزات این کولر در پشت پنجره قرار گرفته لذا از داخل نیز صدای کمپرسور به گوش می‌‌رسد و فراید خنک سازی با صدای کمپرسور کمی آمیخته خواهد شد.

این کولر‌ها در مقایسه با دیگر وسایل سرمایشی انرژی بیشتری مصرف می‌‌کنند. بهتر است به هنگام خرید این مدل از کولر‌ها از داشتن ریموت کنترل‌‌‌‌ آن اطمینان حاصل کنید چرا که اغلب‌‌‌‌ آن‌ها بدون ریموت هستند.

خرید کولر گازی پنجره‌‌ای | بانه ویترین

کولر گازی پرتابل

این کولر‌ها کاملا یک پارچه بوده و تنها لوله‌‌ای خرطومی از جنس پلاستیک جهت تخلیه گرمای موتور به پشت‌‌‌‌ آن متصل می‌‌شود و نصب و لوازم به خصوصی احتیاج ندارد. این کولر‌ها چرخ دار بوده و به راحتی می‌‌توان‌‌‌‌ آن را جا به جا نمود از این طریق بیشتر در محیط‌های  کوچک 20 تا 30 متری  و اجاره‌‌ای مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.

 

خرید کولر گازی پرتابل | بانه  ویترین

کولر گازی ایستاده

این کولر‌ها یک کولر اسپلیت دو تکه هستند. یعنی علاوه بر بخش اصلی از یک بخش خارجی نیز برخوردار هستند. قسمت اصلی روی زمین قرار گرفته و کندانسور آن در خارج از محیط نصب می‌‌گردد.  این کولر‌ها در سالن‌های بزرگ بسیار کاربرد داشته چرا که پرتاب هوا و توانایی گرمایشی و سرمایشی بسیار بالایی دارند.
البته لازم به ذکر است که این کولر‌ها همچون کولر‌های متحرک قابلیت جا به جایی ندارند.

خرید کولر گازی ایستاده | بانه ویترین

کولر گازی اسپیلت

این کولر‌ها دارای دو بخش هستند: یک بخش آن‌ها درون اتاق قرار گرفته و بخش دیگر آن‌ها نیز که در واقع همان موتور یا کمپرسور آن‌ها است در فضایی دورتر از بخش داخلی نصب می‌‌شوند. بخش خارجی این کولر‌ها در مقایسه با نمونه‌های پنجره‌‌ای و قابل حمل محیط بیشتری را اشغال خواهند نمود اما باز هم کولر‌های قابل حمل نیز درون منزل بخش زیادی از زمین مجاور پنجره را به خود اختصاص خواهند داد.

کولر‌های گازی اسپلیت با توجه به این که بدنه آن‌ها به گونه‌‌ای طراحی شده که فضای کمی را گرفته و همچنین بر روی دیوار تعبیه خواهد شد به نسبت دیگر کولر‌ها مناسب‌‌‌‌تر بوده اما قرار گیری بخشی از آن در بیرون از منزل امر چندان جالبی نیست لذا اگر محیط بیرون نیز برای شما بسیار مهم است بهتر بوده به فکر خرید کولر گازی پرتابل باشید.

کولر‌های اسپلیت از آن جایی که کمپرسور آن‌ها بیرون از محیط خانه قرار می‌‌گیرد صدای بسیار ناچیزی داشته و کولر‌های قابل حمل و پنجره‌‌ای از آن جایی که کمپرسور درون خود دستگاه تعبیه شده است به طبع صدای بیشتری خواهند داشت. البته میزان صدا در هر مدل از کولر‌های قابل حمل متفاوت از دیگری می‌‌باشد.

کولر‌های اسپلیت از آن جایی که سیستم خنک کننده آن از کمپرسور مجزا بوده باعث شده امکان ساخت آن با توان و قدرت بالا‌‌‌‌تر برای سازندگان وجود داشته باشد. هر چه توان این دستگاه بیشتر باشد تهویه بیشتری در محیط صورت گرفته که این میزان قدرت، به نسبت کولر‌های قابل حمل و پنجره‌‌ای بسیار بیشتر می‌‌باشد.

خرید کولر گازی اسپیلت | بانه ویترین

انواع کمپرسور کولر گازی

در کولر‌های گازی قطعه‌‌ای به نام کمپرسور وجود داشته که این قطعه افزایش گاز را با فشرده سازی گاز‌ها باعث می‌‌شود. امروزه در مدل‌های مختلف کولر‌های گازی 5 مدل مختلف از کمپرسور‌ها وجود داشته که ما در ادامه سه مدلی که بیشتر از بقیه رایج هستند را بررسی خواهیم نمود:

کمپرسور پیستونی

این مدل از کمپرسور‌ها از پیستون درون سیلندر جهت فشره سازی گاز بهره می‌‌برند. این کمپرسور‌ها به طور معمول دارای گنجایشی بین 16000 تا 37000 بی تی یو بوده و متاسفانه عملکرد پر سر و صدایی دارند. از این کمپرسور با نام کمپرسور رفت و برگشتی نیز یاد می‌‌کنند.

کمپرسور روتاری

این نوع کمپرسور از مکانیزم جا به جایی مثبت برخوردار بوده و مدل چرخشی می‌‌باشد. اغلب این مدل از کمپرسور‌ها در محیط‌هایی با حجم فشار و هوای بالا جایگزین کمپرسور پیستونی می‌‌گردند.
این کمپرسور‌ها از گنجایشی بین 6000 تا 35000 بی تی یو برخوردار هستند. این مدل کمپرسور‌ها به نسبت نمونه‌های پیستونی صدای کم‌‌‌‌تری داشته و مصرف انرژی نیز در این مدل مناسب می‌‌باشد.

کمپرسور اسکرول

این کمپرسور، به کمپرسور مار پیچی نیز معروف است. دو مار پیچ درون این کمپرسور با حرکت مخالف خود گاز را فشرده می‌‌سازند. در واقع یکی از این مارپیچ‌ها ثابت و دیگری در حال حرکت است و این حرکت به فشرده سازی گاز منجر می‌‌گردد.

انواع کمپرسور کولر گازی | بانه ویترین

ظرفیت کولر گازی

در انتخاب کولر باید متراژ محیط مورد نظر را در نظر بگیرید تا کولر انتخابی شما از پس خنک نمودن آن فضا برآید و ظرفیت مناسب با آن فضا را داشته باشد. اما در صورت انتخاب نادرست، کم بودن ظرفیت باعث می‌‌گردد که کولر نتواند عملکرد مطلوبی را از خود نشان داده و چنانچه ظرفیت آن بیش از نیاز شما باشد نیز فضا را بیش از حد خنک نموده که این موضوع باعث می‌‌گردد کولر دائم در حال خاموش و روشن شدن باشد و همچنین مصرف برق آن نیز بالا‌‌‌‌تر خواهد بود. در اکثر کشور‌ها واحد سنجش ظرفیت سرمایشی و گرمایشی کولر‌ها بر اساس وات و کیلو وات می‌‌باشد.

در هند بر اساس Ton بوده و در ایران نیز همچون برخی از کشور‌ها بی تی یو یا واحد گرمای بریتانیایی می‌‌باشد. برای یک اتاق کوچک مانند اتاق خواب یک کولر 2500 واتی کفایت می‌‌کند و برای فضای‌های باز‌‌‌‌تر مانند سالن پذیرایی معمولا یک کولر 6000 واتی مناسب می‌‌باشد. اگر بخواهیم بر اساس بی تی یو در نظر بگیریم تقریبا برای هر محیط 45 متر مربعی، 5000 بی تی یو نیاز است. اما باز هم به هنگام انتخاب ظرفیت یک کولر باید عوامل دیگری را نیز مد نظر قرار داد. هر چند که ممکن است فروشندگان کولر‌های ظرفیت بالا را به شما پیشنهاد کنند اما شما باید بر اساس موارد زیر ظرفیت مورد نیز خود را تعیین نمایید:

  • اندازه اتاق
  • نوع اتاق (سالن، اتاق خواب، آشپزخانه و…)
  • اندازه پنجره‌ها و درب‌های شیشه‌‌ای و نیز جهت آن ها، چرا که اگر سمت شمالی و یا غربی باشند در تابستان اتاق به نسبت قابل توجهی گرم خواهد شد.
  • سایه بان و پرده‌های پنجره‌ها
  • این که کف دیوار، سقف و کف عایق باشند و نیز دو جداره بودن پنجره‌ها نیز تاثیر زیادی در دمای اتاق دارند که باید به آن‌ها توجه نمود.
  • آب و هوای منطقه سکونت شما به لحاظ گرما و رطوبت
  • تعداد افراد ساکن در محیط مورد نظر

با بررسی و در نظر گیری موارد بالا خیلی راحت می‌‌توانید کولر انتخابی خود را با ظرفیت مورد نیاز خود و یا اندکی بیشتر خریداری نمایید. برای مثال چنانچه با بررسی‌ها دریافتید که یک کولر با ظرفیت 23000 بی تی یو برای شما مناسب است کولر 24000 بی تی یو نیز می‌‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد چرا که در این صورت هنگامی دمای هوا بیش از حد بالا بود به مشکل بر نخواهید خورد.

در جدول زیر، میزان ظرفیت مورد نیاز بر حسب متراژ فضا آورده شده است.

جدول راهنمای ظرفیت کولرگازی بر متراژ | بانه ویترین

نوع موتور

بعد از انتخاب نوع کولر، موتور آن مهم‌‌‌‌ترین فاکتور در خرید کولر می‌‌باشد. موتور‌ها به دو نوع خطی و اینورتر تقسیم می‌‌گردند. همچنین این که کولر دو کاره باشد یعنی هم گرمایشی بوده و هم سرمایشی؛ نیز مورد مهمی است که باید آن را در نظر گرفت.

خرید کولر گازی اینورتر | بانه ویترین

اینورتر (Inverter)

اکثر کولر‌های گازی امروزی مجهز به قابلیت اینورتر می‌‌باشند که این قابلیت کاهش برق مصرفی را تا 70 درصد ممکن می‌‌سازد. اکثر کمپانی‌هایی که در زمینه ساخت سیستم‌های خنک کننده فعالیت دارند از جمله ال جی و سامسونگ، از این قابلیت اینورتر نیز در سیستم‌های خود بهره می‌‌برند.

برای مثال سامسونگ توانسته مدل‌های Triangle و Q9000 کمپرسور‌های اینورتر اسمارت خود را به گونه‌‌ای بسازد که قادر هستند سرعت خود را با دمای محیط وفق دهند و این موضوع انرژی مصرفی و هزینه‌های ناشی از قبض برق رابه حداقل می‌‌رساند. یکی از ویژگی‌هایی که به تازگی به دنیای کولر‌های گازی راه یافته است حالت تک کاربره می‌‌باشد.

این قابلیت سبب می‌‌شود که نیازی به روشن و خاموش کردن مداوم کولر جهت کاهش انرژی مصرفی نباشد. این مود در واقع باعث می‌‌شود که کمپرسور و فن تنها تا رسیدن به دمای مورد نظر کار کنند و بعد از آن می‌‌توانند در حالت استراحت بمانند. لذا با این روش مصرف برق به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. این مدل قادر به بالا و پایین نمودن سرعت کمپرسور می‌‌باشد. یعنی با این قابلیت دیگر نیازی نیست مدام کولر را خاموش و روشن نمود و موتور بر حسب نیاز، سرعت خود را کم یا زیاد می‌‌نماید.

وقتی کولر زیاد خاموش و روشن نشود فشار کمتری نیز به کمپرسور وارد شده و برق مصرفی نیز به حداقل میزان خواهد رسید. از این رو کولر‌های اینورتر عملکردی بهینه داشته و انرژی کمی نیز مصرف می‌‌کنند. بیشتر اسپلیت‌های امروزی از این قابلیت برخوردار هستند.

این کولر‌ها در مقایسه با کولر‌های قدیمی گازی بین 20 تا 40 درصد هزینه بیشتری دارند. از آن جایی که برنامه‌های صادره در این سیستم یه صورت دیجیتالی بوده و مادر برد مرکزی نیز آن‌ها را صادر می‌‌نماید چنانچه مشکلی برای این برد رخ دهد دیگر امکان راه اندازی سیستم وجود نخواهد داشت.

برخی از این کولر‌ها برای ایران خدمات پس از فروشی مناسبی نداشته لذا در صورت خرید آن‌ها قطعا به هنگام نیاز به قطعه‌‌ای به سختی آن را پیدا خواهید نمود. این کولر باید توسط تعمیر کاری حرفه‌‌ای و با تجربه تعمیر گردد.

غیرخطی (معمولی)

کمپرسور این کولر‌ها یا با قدرت حداکثری خود مشغول به کار بوده و یا در خاموشی مطلق به سر می‌‌برد. لذا موتور این کولر‌ها به طور دائم خاموش و روشن گشته که این موضوع برق مصرفی و استهلاک دستگاه را بسیار بالا می‌‌برد. اما این نمونه در مقایسه با نمونه‌های اینورتر قیمت مناسب‌‌‌‌تری دارد.

سیکل معکوس

سیکل معکوس در کنار قابلیت سرمایشی قابلیت گرمادهی نیز داشته که با خرید این محصول دیگر احتیاجی به یک سیستم گرمایشی مجزا نخواهید داشت و در واقع با یک تیر دو نشان خواهید زد.

مصرف برق کولر گازی

کولر‌های گازی برق مصرفی بسیار بالایی داشته و یکی از علت‌های قیمت پایین آن‌ها نیز همین موضوع می‌‌باشد. از آن جایی که شما از کولر سه ماه به طور مداوم استفاده می‌‌کنید لذا میزان برق مصرفی آن نیز همچون بنزین مصرفی خودروی شما پر اهمیت می‌‌باشد. بهینه سازی کمپرسور کولر‌ها باعث شده که میزان برق مصرفی آن‌ها به نسبت قابل ملاحظه‌‌ای کاهش یابد. حتما مطمئن گردید که کولر انتخابی شما از قابلیت اینورتر برخوردار می‌‌باشد.
قبل از خرید کولر باید این را بدانید که کولر انتخابی شما باید از چه منبع برقی تغذیه نماید. بیشتر کولر‌ها با برق تک فاز نیز عملکرد مطلوب خود را داشته اما بعضی دیگر تنها به برق سه فاز احتیاج دارند. برق تک فاز برای کولر‌های اسپلیت و پنجره‌‌ای کاملا مناسب بوده ولی برای راه اندازی کولر‌های ایستاده به برق سه فاز احتیاج است.

مصرف برق کولر گازی چقدر است؟ | بانه ویترین

بررسی EER کولر

این فاکتور بیانگر میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی (Energy Efficiency Ratio) بوده که به کمک آن می‌‌توان پی برد یک کولر قادر است چه میزان از انرژی الکتریکی را به سرما تبدیل کند. با بالا رفتن میزان EER سیستم خنک کننده دستگاه نیز قدرتمند‌‌‌‌تر خواهد بود. یک کولر با EER بالا و قابلیت اینورتر کیفیت بسیار مطلوبی داشته و بازدهی آن نیز بالا می‌‌باشد.

EER کولر گازی چقدر است؟ | بانه ویترین

قدرت پرتاب باد کولر

منظور از پرتاب باد بیشترین فاصله‌‌ای است که کولر می‌‌تواند باد را به آن نقطه هدایت کند. واحد اندازه گیری آن بر اساس متر بوده، برای مثال ممکن است یک کولر 10 متر پرتاب باد داشته باشد و دیگری 20 متر، هر چه پرتاب باد یک کولر بیشتر باشد، آن کولر در خنک سازی محیط قدرتمند‌‌‌‌تر عمل می‌‌کند. پرتاب باد کولر انتخابی شما نباید کمتر از 10 متر باشد. بعضی از کولر‌ها این قابلیت را داشته که دقیقا باد را به سمت افراد حاضر در اتاق انتقال دهد. و اگر حس کند کسی در اتاق حظور ندارد قدرت خود را در کمترین درجه خود قرار داده تا برق مصرفی کاهش یابد.

خید کولر گازی سامسونگ | بانه ویترین

سایر قابلیت‌ها

تشخیص حضور افراد

بعضی از کولر‌ها این قابلت را داشته که به کمک حس گری حضور افراد را در اتاق متوجه می‌‌گردند. لذا تا وقتی فردی در اتاق باشد عملکرد روتین خود را داشته اما به محض خروج اخرین فرد بر روی مود اکو قرار می‌‌گیرند. بعضی از مدل‌ها حتی این قابلیت را داشته که باد را به سمت شخص درون اتاق بفرستند.

حالت خواب

با قرار گیری کولر در این حالت، دما طی مراحلی به میزان مورد نظر خواهد رسید و تا زمان بیدار شدن شما با حداقل صدا و حداقل برق مصرفی به کار خود مشغول می‌‌گردد.

پره‌های قابل تنظیم : حتما مطمئن گردید که کولر انتخابی شما امکان تنظیم موتوری و یا دستی پره‌های پنجره خود را دارد. با این قابلیت می‌‌توان باد را دقیقا به سمت خود متمایل نمود، این موضوع باعث می‌‌گردد شما خیلی زودتر خنک شده و در نتیجه زودتر جهت خاموش نمودن کولر اقدام نمایید. لذا این قابلیت برق مصرفی شما را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

خرید کولر گازی 24000 | بانه ویترین

ریموت کنترل 

امروزه اکثر کولر‌ها یک ریموت کنترل با خود به همراه دارند. این ریموت مشکل بی حوصلگی و تنبلی را حل نموده و باعث می‌‌شود خیلی سریع بعد از خنک شدن محیط، کولر را خاموش نمایید. با این کار مصرف برق نیز کاهش خواهد یافت.

ریموت کنترل کولر گازی میدیا | بانه ویترین

تایمر

یک کولر با قابلت تایمر این امکان را به شما می‌‌دهد که بتوانید تنظیماتی گوناگون برای زمان‌های گوناگون در نظر گرفته و این موضوع باعث می‌‌شود با تنظیم این تایمر کولر دقیقا دقایقی قبل از ورود شما به منزل روشن گشته و دما را به سطح دلخواه شما برساند.

فیلتر ضد باکتری

یک فیلتر آنتی باکتریال قادر به حذف باکتری‌ها، گردوغبار و دیگر موارد حساسیت زا و نیز تصفیه‌های درون اتاق می‌‌باشد. اکثریت کولر‌های امروزی در کنار سرما و یا گرمای دلخواه ما هوا را نیز تصفیه و پاک می‌‌سازند. بعضی از کولر‌های گازی توانسته اند با بهره گیری از فناوری‌های جدید، در کنار فراهم نمودن هوای خنک به افراد این امکان را داده که از هوایی پاک نفس بکشند. سیستم تصفیه هوا قادر به از بین بردن گرد و غبار، ویروس‌ها و باکتری‌ها از جمله ویروس آنفولانزای نوع A موجود در هوا می‌‌باشد.

سامسونگ نیز دارای یک سیستم تصفیه هوای مخصوص بوده که نام دکتر ویروس (Virus Doctor) را برای آن انتخاب نموده است. این سیستم در واقع تمامی ذرات مضر موجود در هوا از قبیل باکتری‌هایی که در فیلترهای معمولی باقی می‌مانند را نیز از بین برده و آن‌ها را به ذرات بخار آب تبدیل می‌کند. کولر‌های سامسونگ از فیلتر Zeroنیز برخوردار بوده که این فیلتر با باردار ساختن ذرات گرد و خاک موجود در هوا، همچون یک اهنربایی قدرتمند به جذب ذرات با بار مثبت مشغول می‌‌گردد.

گرمایش

بعضی از کولر‌ها علاوه بر سرمایش امکان گرمادهی نیز داشته لذا با خرید آن‌ها می‌‌توان خود را از خرید یک سیستم گرمایشی مجزا راحت ساخت.

کویل مسی یا آلومینیومی

این قطعات در واقع جهت تبدیل گاز موجود در کولر به مایع و یا بالعکس درون کولر تعبیه شده اند. عملیات تبدیل سازی آن‌ها خنک شدن هوا را به دنبال خواهد داشت. جنس این کویل‌ها از مس یا الومینیوم بوده، کویل مسی از نرخ انتقال گرما و مقاومت بیشتر برخوردار بوده اما کویل‌های الومینیومی قیمت مناسب‌‌‌‌تری دارد.

قابلیت حذف رطوبت

این قابلیت موجود در کولرها، قادر به گرفتن رطوبت هوا است. در بعضی از شهر‌های کشور به خصوص در شمال کشور به علت نزدیکی به دریا هوا بسیار مرطوب بوده که این رطبت مشکلاتی از قبیل خواب‌آلودگی و تعریق بالا را در پی دارد و محیط مناسبی نیز برای رشد و تکثیر باکتری‌ها فراهم می‌‌گردد. این قابلیت توانسته با حذف رطوبت هوا فراغ بالی و سلامت را برای افراد به ارمغان آورد.

موتور دوال اینورتر

اگر کولر انتخابی شما دارای کمپرسور دوال اینورتر باشد سرمای بیش از حد و نویز‌های وقت و بی وقت شما را ازرده نمی‌‌سازند. و این قابلیت باعث می‌‌شود کولر علاوه بر خنک سازی محیط عملکرد کم صدایی نیز داشته لذا افزایش طول عمر دستگاه و نیز کاهش مصرف برق را به همراه دارد.

مقاومت در برابر نوسان برق

این نمونه از کولر‌ها با برخورداری از یک سری بوردها و ترانس‌های داخلی پر قدرت باعث می‌‌شوند که حتی در صورت نوسان برقی شدید نیز و حتی اگر کولر شما فاقد محافظ باشد، نیز اتفاق خاصی رخ نداده و این قابلیت باعث می‌‌گردد دستگاه دوام بیشتری داشته باشد.

طراحی مثلثی

برخورداری کولر‌ها از این ویژگی باعث میشود که هوا بیشتری را به درون خود مکیده و هوا را خیلی سریع‌‌‌‌تر خنک سازند. در این کولر‌ها ابعاد و زاویه‌ی قسمت خروجی هوای سرد افزایش یافته لذا شاهد پرتاب باد بیشتر و نیز خنک شدن سطح بیشتری از محیط هستیم.

کم‌صدا بودن کولر

حتما به هنگام انتخاب یک کولر میزان نویز آن را با دقت بررسی نمایید. این فاکتور به طور معمول در لیست مشخصات دستگاه اورده شده است، و یا این که شما می‌‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت از میزان آن مطلع گردید. بعضی از کولر‌ها توانسته اند با کاهش عملکرد خود صدای خود را نیز در پی آن کاهش داده و در واقع می‌‌توان گفت که بی صدا کار می‌‌کنند.

مقدار نویز در کولر‌های اسپلیت هم در دستگاه داخلی و هم در دستگاه خارجی آن مهم بوده، چرا که اگر دستگاه بیرونی نزدیک به یکی از اتاق خواب‌ها باشد قطعا مزاحم استراحت افراد منزل و حتی دیگر همسایه‌ها خواهد شد.

واحد اندازه گیری نویز دسی‌بل (dBA) بوده و میزان نویز در یک دستگاه داخلی در شرایطی که فن از پایین‌‌‌‌ترین سرعت خود استفاده می‌‌نماید مابین 20 تا 30 دسی بل بوده و در شرایط سرعت حداکثری آن بین 40 تا 50 دسی بل نویز ایجاد خواهد شد. دستگاه خارجی کولر‌های اسپلیت نیز، نویزی بین 45 تا 65 دسی بل ایجاد می‌‌کنند.

قابلیت تشخیص خودکار 

این قابلیت باعث می‌‌شود کولر تنظیمات دلخواه کاربر را به خاطر سپرده و بر اساس آن‌ها به طور اتوماتیک دما و تنظیمات خود را اعمال خواهد نمود. بعضی از کولر‌های امروزی حتی با تشخیص تعداد افراد حاضر در اتاق و نیز با توجه به گرمای حاصله از بدن آن‌ها تنظیمات خود را اعمال می‌‌نمایند.

روشن شدن با پیامک

یک کولر گازی به طور متوسط به 10 تا 15 دقیق زمان جهت خنک سازی اتاق احتیاج دارد. اگر کولر شما از ویژگی روشن شدن با پیامک برخوردار باشد شما می‌‌توانید قبل از بازگشت به منزل با ارسال یک پیامک کولر را روشن نموده تا زمانی که به خانه می‌‌رسید از خنکای خانه لذت ببرید.

باد موسمی

این قابلیت باعث می‌‌شود تمام رطوبت هوا توسط کولر جذب نشده و این موضوع سبب شده که سرمای حاصله به هیچ عنوان سوزنده نبوده و ۳۶.۴ درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌‌گردد.

اتصال وای‌فای (wifi)

کولر‌هایی با قابلیت اتصال به وای فای این امکان را به شما داده تا بتوانید آن را از طریق یک برنامه بر روی گوشی کنترل نمایید. همچنین در صورت اتصال به اینترنت شما می‌‌توانید قبل آن که به منزل بازگردید اقدام به روشن نمودن کولر نموده تا زمان رسیدن به منزل دمای محیط خانه به سطح مطلوبی رسیده باشد.

فیلتر متراکم

این فیلتر‌ها جذب 90 درصدی ذرات معلق در هوا و باکتری‌های موجود را باعث شده و و هوایی سالم و پاکیزه را در محیط انتشار می‌‌دهند. این فیلتر‌ها قابل شست و شو می‌‌باشند.

وزش باد سه‌بعدی

برخی از کولر‌ها مجهز به پره‌های دو گانه و نیز وزش باد سه‌بعدی (3D Wind) بوده و با پشتیبانی از ۱۲۰ درجه‌ی افقی و ۹۰ درجه‌ی عمودی در سریع‌‌‌‌ترین حالت ممکن محیط را خنک می‌‌سازند. این قابلیت 13 متر پرتاب باد داشته و این موضوع باعث می‌‌گردد کل اتاق خنکی مطلوبی داشته باشد.

قابلیت بدون باد یا WidFree 

این قابلیت باعث می‌‌شود کولر بعد از آن که دمای اتاق را به میزان مناسب رساند، سرما را بدون دمیدن از راه منافذی ریزی که تعداد آن‌ها به عدد 21000 می‌‌رسد انتقال داده تا هوای اتاق بدون وزیدن باد خنک گردد. به کمک این قابلیت هوای حاصله دارای سرعتی برابر با 0.15 متر بر ساعت بوده که بنا بر استاندارد‌های جهانی این جریان هوا یک جریان ثابت هوا محسوب می‌‌گردد.

کنترل هوشمند از طریق تلفن‌ هوشمند

در عصر حاضر که تمامی دستگاه‌ها در حال هوشمند شدن هستند، کولر‌های گازی نیز از این قافله عقب نمانده و بعضی از آن‌ها این قابلیت را داشته که بتوان به کمک یک برنامه بر روی گوشی آن‌ها را از راه دور کنترل نمود. پس اگر شما نیز علاقه زیادی به هوشمند شدن وسایل خانه خود دارید می‌‌توانید اقدام به خرید این مدل کولر‌ها نمایید.

کولر گازی هوشمند | بانه ویترین

برند

یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در خرید یک کولر مناسب برند آن می‌‌باشد. بعضی از کولر‌های موجود در بازار اگر چه ظاهر زیبایی داشته اما در واقع جنس چینی بوده و کیفیت و طول عمر بسیار پایین دارند. لذا در هنگام خرید کولر نباید بی گدار به آب زد، قبل از خرید باید خوب در مورد انواع کولر‌ها بررسی نمود تا با خرید یک جنس بی کیفیت و تقلبی برای خود پشیمانی به بار نیاوریم. کولر‌های گازی که دارای ضمانت نامه‌‌ای معتبر هستند نیز در بازار زیاد بوده که با ضمانت چند ساله کمپرسور‌های خود، خیال شما را بابت کیفیت خود آسوده می‌‌سازند.

برند کولر گازی | بانه ویترین

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

با توجه به کلیه ی فاکتور‌های ذکر شده باز هم توان مالی و سلیقه شما در خرید یک کولر حرف اصلی را می‌‌زند. اگر بودجه کافی داشته باشید می‌‌توانید یک کولر گازی اسپلیت با ظرفیت مناسب و نیز برخورداری از ویژگی سرمایشی و گرمایشی و نیز دیگر قابلیت‌های به روز که در اغلب کولر‌ها به چشم می‌‌خورند انتخاب نمایید. اگر محل سکونت شما آب و هوایی گرم و خشک داشته بهتر است با خرید کولر‌های آبی سلولزی برق مصرفی خود را به حداقل برسانید و از هوایی خنک و مطلوب نیز بهره ببرید.

بهترین زمان برای خرید کولر فصول سرد است چرا که بیشتر کمپانی‌ها در این فصل‌ها قیمت کولر‌های خود را کاهش داده و نیز چنانچه در فصلی گرم به فکر خرید کولر بیفتید ممکن است به سختی نصاب کولر پیدا کنید چرا که در گرما کمتر نصابی وقت آزاد خواهد داشت. لذا با خرید در زمستان و پاییز هم کولر را با قیمتی مناسب خریداری نمایید و هم از خدمات مناسبی بهره مند گردید.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تفاوت ها و مزایای کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر
تفاوت ها و مزایای کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر

 تهویه مطبوع موضوعی است که همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است و همه افراد دوست دارند که در فصول گرم سال با کمترین هزینه خانه خود را خنک کنند. سیستم های تهویه مطبوع به دو نوع اینورتر و غیر اینورتر تقسیم می شوند که هر...

آشنایی با کد خطای کولر گازی جنرال
آشنایی با کد خطای کولر گازی جنرال

کولرهای گازی با قابلیت گرمادهی و سرمادهی از جمله موثرترین و کارآمدترین سیستم‎های تهویه مطبوع هستند. این محصولات مجموعه‌ی گسترده‌ای از انواع قطعات مکانیکی و الکترونیکی بوده که در همکاری با هم با روند منظم و حساب شده سیکل تبریدی دستگاه را پیش می‌برند. به...

بررسی کامل علت تخلیه نشدن آب کولر گازی
بررسی کامل علت تخلیه نشدن آب کولر گازی

یکی از مهمترین قابلیت‌های کولر گازی، جذب رطوبت محیط است. کولرهای گازی به سیستم رطوبت‌زدایی محیط مجهز هستند که از طریق جمع‌آوری رطوبت به صورت آب روی کویل‌های اپراتور، رطوبت محیط را در حد استاندارد حفظ می‌کنند. آب جمع شده ناشی از جذب رطوبت هوا...

آشنایی با کد خطای کولر گازی سامسونگ
آشنایی با کد خطای کولر گازی سامسونگ

زمانی که کولر گازی سامسونگ در هر یک از بخش‌های خود نقصی را مشاهده کند، ارور خواهد داد. مانند واکنش بدن که در هنگام آسیب دیدن بخشی از بدن، واکنش درد خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت که کولر گازی سامسونگ با زبان خود به کاربر...

آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی
آموزش نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

کولرهای گازی محبوب‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع هستند که به منظور سرمایش و گرمایش در تمام طول سال استفاده می‌شوند. کارکرد دقیق و راندمان کاری بالای کولر گازی تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می‌گیرد. یکی از عوامل موثر در کارکرد عالی کولر گازی، تمیزی یونیت داخلی...

آشنایی با کد خطای کولر گازی گری
آشنایی با کد خطای کولر گازی گری

دوستان عزیز و همراه سایت بانه ویترین سلام، امروز با مقاله‌ آموزشی دیگری در خدمت شما هستیم. ما در مقاله امروز قصد داریم درباره کد خطای کولر گازی گری، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. عیب‌یابی و رفع مشکلات کولر گازی اغلب اوقات...

بانه ویترینفروشگاه بانه ویترین جستجو دسته‌بندی محصولات کارشناسان فروش